Gå til innhold

Tåler ikke p-piller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte med p-piller da jeg var 16 år. Ble satt på pillene av fastlegen min da jeg hadde veldig sterke menstruasjonssmerter og jeg blødde mye. Jeg gikk på loette da i 3 måneder og var veldig humørsyk, kvalm og hadde mellomblødninger i denne perioden, og byttet til diane da jeg hadde mye kviser og ville kvitte meg med dem. Hadde da merket at jeg fikk masse strekkmerker på rumpe, innside lår og legger. Gikk på diane i 3 måneder, men ble helt deprimert av pillene, så jeg byttet til mercilon. Så gikk jeg på den i noen måneder, og merket at strekkmerkene bare fortsatte å komme som lyn, skikkelig dype noen plasser. Jeg dro til hudlege, og hun bekreftet etter noen prøver at strekkmerkene mest sannsynlig kom på grunn av hormoner, siden jeg ikke hadde lagt på meg noe. Så jeg sluttet på pillene.

Så var jeg til gynekolog over et år senere pga mye utflod, og hun anbefalte meg å begynne på p-piller igjen fordi utfloden min kanskje kunne kontrolleres av hormoner. Så hun satte meg på yasminelle da. Nå har jeg gått på den i 5 måneder, men strekkmerkene bare fortsetter å komme, og nå er det skikkelig ille. Jeg blir helt gal! Så nå har jeg igjen sluttet på pillene.

Nå er jeg 19 år, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Jeg tør ikke begynne på p-piller igjen, og jeg regner nesten med at all annen hormonbasert prevensjon vil gi meg flere strekkmerker.. Er det noen som har opplevd det samme og vet va jeg kan gjøre?


Anonymous poster hash: 4b7d6...ea6



Anonymous poster hash: 4b7d6...ea6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med mini-piller?

Vil anbefale deg å lese deg skikkelig opp på forskjellige preparater og snakke med en gynekolog om hva du skal prøve.

Nå er du ung og kroppen din har endret seg mye fra du var 16 år, mye mulig det ikke er prevensjonen som har laget strekkmerker, men at du har vokst mye på disse årene.



Anonymous poster hash: 79b7b...4c2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på Zyrona og jeg har ikke merket noen bivirkninger!



Anonymous poster hash: 995bb...839
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på Zyrona og jeg har ikke merket noen bivirkninger!

Anonymous poster hash: 995bb...839

Zyrona er vel det samme som Diane, bare at det et hakket billigere. De har akkurat det samme innholdet osv. Er ikke noe forskjell på dem.

Anonymous poster hash: 4b7d6...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på Zyrona og jeg har ikke merket noen bivirkninger!

Anonymous poster hash: 995bb...839

Alle er forskjellige(!)

Zyrona er forøvrig billigversjonen av Diane. Eneste forskjellen er bindemiddelet som blir brukt

Anonymous poster hash: 79b7b...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler ingen p piller og blir bare kvalm. Blør når jeg går på de å. Så de må jeg bare kutte ut.

Kjæresten min må bruke kondom.

Anonymous poster hash: c8ba0...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tåler ingen p piller og blir bare kvalm. Blør når jeg går på de å. Så de må jeg bare kutte ut.

Kjæresten min må bruke kondom.

Anonymous poster hash: c8ba0...93a

Synes han det er greit eller? Ser ikke for meg at gutter synes det er sykt moro å må bruke kondom hver gang..

Anonymous poster hash: 4b7d6...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 03 Apr 2015 - 23:17, said:

Synes han det er greit eller? Ser ikke for meg at gutter synes det er sykt moro å må bruke kondom hver gang..

Anonymous poster hash: 4b7d6...ea6

Nei, men han hadde kanskje syns det var enda mindre moro med en gravid kjæreste.

Anonymous poster hash: c55c5...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kobberspiral ? Eller hormonspiral?

Utfloden endrer seg med spiral, jeg har fått mindre :)



Anonymous poster hash: 1330a...360
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kobberspiral ? Eller hormonspiral?

Utfloden endrer seg med spiral, jeg har fått mindre :)

Anonymous poster hash: 1330a...360

Har hørt at man ikke kan få kobberspiral uten å ha født barn? Stemmer det?

Anonymous poster hash: 4b7d6...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler heller ikke hormonprevensjon så vi brukte kondom. Ikke noe gøy for noen av oss, men så lenge vi ikke ville bli gravide så var det den beste løsningen da. Er nå gravid og vurderer kobberspiral etter fødsel.

Anonymous poster hash: 84976...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler heller ikke hormonprevensjon så vi brukte kondom. Ikke noe gøy for noen av oss, men så lenge vi ikke ville bli gravide så var det den beste løsningen da. Er nå gravid og vurderer kobberspiral etter fødsel.

Anonymous poster hash: 84976...a82

Er kobberspiral og kondom de eneste prevensjonstypene uten hormoner?

Anonymous poster hash: 4b7d6...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kobberspiral og kondom de eneste prevensjonstypene uten hormoner?

Anonymous poster hash: 4b7d6...ea6

I alle fall som jeg vet om. Man kan jo eventuelt gå for "trygge" perioder ved temperaturmåling ol.

Anonymous poster hash: 84976...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I alle fall som jeg vet om. Man kan jo eventuelt gå for "trygge" perioder ved temperaturmåling ol.

Anonymous poster hash: 84976...a82

Trygge perioder? Vil det si at den måler trygge tidspunkt på dagen eller trygge hele dager?

Anonymous poster hash: 4b7d6...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygge perioder? Vil det si at den måler trygge tidspunkt på dagen eller trygge hele dager?

Anonymous poster hash: 4b7d6...ea6

Det er vel trygge dager, men jeg har ikke nok kunnskap om det.

Anonymous poster hash: 84976...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med pessar?

Hva er det?

Anonymous poster hash: 4b7d6...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler ikke p-piller, er allergisk mot plaster og spiral var bare dødsvondt, men har gått på p-sprøyte nå et par mnd og har ikke hatt én eneste bivirkning - det kan kanskje være noe å prøve? :) Om du tåler spiral er jo det egentlig det enkleste, men kobberspiralen er den man oftest blør mer av.. Jeg fikk hormonspiral, og egentlig er den genial i og med at den varer opp til 5 år og du merker ikke noe til den. Dessverre fikk jeg dødsvondt og småblødde kontinuerlig den måneden jeg orka å ha den, men hadde det ikke vært for det hadde jeg helst villet ha den. Sprøyta merker du ikke noe til heller, ta en hver 3. mnd, et lite stikk i magen og that's it. Ikke mensen, ikke humørsvingninger fra helvete eller vondt. Hvertfall er det min opplevelse med sprøyta :)



Anonymous poster hash: 8f185...5d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler ikke p-piller, er allergisk mot plaster og spiral var bare dødsvondt, men har gått på p-sprøyte nå et par mnd og har ikke hatt én eneste bivirkning - det kan kanskje være noe å prøve? :) Om du tåler spiral er jo det egentlig det enkleste, men kobberspiralen er den man oftest blør mer av.. Jeg fikk hormonspiral, og egentlig er den genial i og med at den varer opp til 5 år og du merker ikke noe til den. Dessverre fikk jeg dødsvondt og småblødde kontinuerlig den måneden jeg orka å ha den, men hadde det ikke vært for det hadde jeg helst villet ha den. Sprøyta merker du ikke noe til heller, ta en hver 3. mnd, et lite stikk i magen og that's it. Ikke mensen, ikke humørsvingninger fra helvete eller vondt. Hvertfall er det min opplevelse med sprøyta :)

Anonymous poster hash: 8f185...5d5

På hvilken måte tåler du ikke p-piller? Legen min at det var hormoner generelt jeg reagerte på, så da vil det jo sannsynligvis ikke hjelpe med p-sprøyte heller :( Og hvordan var det vondt å ha spiral? :sjokkert: Hvor kjente du det liksom? Og vil en kobberspiral kjennes lik ut som en hormonspiral?

Anonymous poster hash: 4b7d6...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på Loette i fem år, gikk helt fint og nesten uten bivirkninger, helt til for et halvt år siden. Merket at jeg ikke var helt meg selv lenger, masse humørsvinginger, var konstant lei meg og stressa, gikk ofte helt ned i kjelleren.... Hadde hodepine, etc. Jeg gikk til legen og hun anbefalte å slutte på pillene, og gå over til å bruke kondom. Hun sa òg at det var helt vanlig å kunne få en reaksjon så lenge etterpå (og at det var mange som fikk det) .Er et helt nytt menneske! Føles så bra og kunne bli "kjent" med min naturlige kropp igjen etter så mange år, få mensen på vanlig måte osv. Samboeren min merker òg stor forskjell, siden jeg nesten ikke har hatt sexlyst det siste halvåret. Nå ble den plutselig på topp igjen og det må også ha vært hormonene. Vil aldri gå tilbake til hormoner, det er ikke verdt det for meg å gå rundt å føle meg dårlig.



Anonymous poster hash: ecb99...2af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...