AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #1 Skrevet 3. april 2015 Fått påvist hormonell overgangsalder (var så legen sa - trodde nå overgangsalder var hormonelt uansett jeg da ) og den kom noen år før den burde. Greit nok mtp barn. Skal uansett ikke ha flere. Men jeg vet absolutt ingen ting om overgangsalderen. Betyr det at jeg fra dags dato er ufruktbar? Og hvordan vil kroppen reagere ellers på hormonforandringene? Fikk ikke vite noe av legen annet enn at det var tidlig. Anonymous poster hash: b4f74...12b
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #2 Skrevet 3. april 2015 Dette var utrolig dårlig av legen din. H*n skal faktisk informere deg om dette, eller henvise deg til noen som kan gjøre det. Anonymous poster hash: 76087...d50
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #3 Skrevet 3. april 2015 Fikk ingen informasjon Jeg ba om henvisning til GU, men vet ikke om den er i orden ennå. Ikke hørt noe fra gynekologen, så aner ikke om han fikk henvisning fra legen. Lei av legen min... må snart finne meg en ny, men det er et pes å finne en som er ok. Anonymous poster hash: b4f74...12b
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #4 Skrevet 3. april 2015 Merker du noe selv, som uteblitt mens, eller svettetokter, humørsvingninger dårligere nattesøvn? Når mensen har uteblitt i 1 år,regnes den som opphørt, men det er jo selvsagt umulig å vite dersom du har brukt/bruker f.eks. hormonspiral. Anonymous poster hash: cce4e...0f0
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #5 Skrevet 3. april 2015 Hadde mensen i tre uker i strekk. Ergo legebesøk. Sliter med nattesøvn fortiden. Men det har jeg gjort før, så jeg kobla ikke dette med overgangsalder. Usj. Hater å ikke få sove. Men humør er på topp ellers. Var helt fri for hormonpreparater før dette inntraff. Anonymous poster hash: b4f74...12b
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #6 Skrevet 3. april 2015 Vil da anta at du er i startfasen av overgangsalderen. Og, ja, muligheten for å bli gravid er tilstede. Vanlig anbefaling er å bruke prevensjon inntil mens har uteblitt i 1 år. Når/om du begynner med nattesvette og eller hetetokter på dagtid får du vurdere om du ønsker bruke hormoner for å dempe disse og andre plager. Ved skjedetørhet er der hjelp å få på apotek, uten resept. Anonymous poster hash: cce4e...0f0
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #7 Skrevet 3. april 2015 Takk for svarene Håper denne overgangen farer pent med meg. Anonymous poster hash: b4f74...12b
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #8 Skrevet 3. april 2015 Takk for svarene Håper denne overgangen farer pent med meg. Anonymous poster hash: b4f74...12b Tror du er i en tidlig fase. Hvordan kvinnene i familien din, mor, mormor, tanter har opplevd dette, kan gi deg en pekepinn på hva du har i vente. Vær imidlertid glad for at du får en naturlig overgang til overgangsalderen. Den unaturlige, med fjerning av eggstokker, er ikke god. Anonymous poster hash: cce4e...0f0
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #9 Skrevet 4. april 2015 Hmm. Vet min mor slet med hetetokter. Alt jeg vet om det. Men jeg tror hormonforandringen ikke er bra for huden min. Har kviser og talgpropper nå hele tiden. Helt håpløst. Anonymous poster hash: b4f74...12b
Gjest21 Skrevet 21. juli 2015 #10 Skrevet 21. juli 2015 Heisann, hørte om Progeria kremen skulle være bra, har du prøvd den? Kan være det vil hjelpe shytobuy.no/proferia-krem.html
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå