Gå til innhold

Spørsmål om diclocil

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke et spørsmål om dosering, bare for å ha det sagt med en gang. Men jeg har hørt at man ofte bør ta antibiotika sammen med mat, for å minske faren for å bli dårlig i magen. Men på felleskatalogen står det at diclocil bør (BØR altså, ikke MÅ) tas en time før mat eller to timer etter. Noen som vet grunnen til dette??

Noen som har erfaring med dette preparatet, i forhold til bivirkninger? Jeg har ekstrem angst (emetofobi) for kvalme og oppkast, men prøver være realistisk og tenke at det er bedre med en 5 dager lang forbyggende kur, enn å få en potensielt svært alvorlig infeksjon som med stor sannsynlighet vil gjøre meg svært mye dårligere enn bivirkningene på antibiotikaen vil :( Setter dog pris på å slippe traumatiske historier om noen som har blitt ekstremt dårlig av dette preparatet, på forhånd takk!

Anonymous poster hash: 1225d...407
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Opptaket av legemidlet kan bli forsinket når du tar det sammen med mat. Om du da tar neste dose uten mat blir ikke innholdet av legemidlet i blodet slik det skal være.

Noen får bivirkninger, og noen ikke. Slik er det dessverre bare, bare ha en positiv innstilling og ikke tenk så mye på det :-)

Anonymous poster hash: b28e0...e88
Skrevet

Har akkurat avsluttet en kur med diclocil, eneste bivirkningen jeg hadde var enormt til romling i magen. At dem skal tas utenom måltid, er vel for opptaket? Aner egentlig ikke.

Jeg ble i alle fall frisk av dem, og det er det viktigste.

AnonymBruker
Skrevet

Opptaket av legemidlet kan bli forsinket når du tar det sammen med mat. Om du da tar neste dose uten mat blir ikke innholdet av legemidlet i blodet slik det skal være.

Noen får bivirkninger, og noen ikke. Slik er det dessverre bare, bare ha en positiv innstilling og ikke tenk så mye på det :-)

Det første der skjønte jeg ikke helt...

Om jeg har tatt antibiotika før uten å få bivirkninger, men kanskje var en annen type (husker ikke helt), kan det bety at det er større sjanse for at jeg ikke vil få noen plagsomme bivirkninger denne gangen heller? Har søkt masse på nett og spurt beskjente om akkurat denne typen, og ikke har om noen som har fått annen bivirkning enn å bli litt dårlig i magen (diare), så kanskje er det en ganske mild type?

Anonymous poster hash: 1225d...407

AnonymBruker
Skrevet

Det betyr at om du har masse mat i magen og så i tar medisin i tillegg, tar det litt tid før magen kan fordøye alt som er der. Da tar det lenger tid før virkestoffet kan bli tatt opp i blodet. Når du bare tar legemidlet og ikke har så mye mer i magen så går det raskere :-)

Hvis du vil forebygge kan du drikke Biola, da hjelper du magen med å opprettholde de gode bakteriene. Den er verken mild eller sterk, men penicilliner som Diclocil er lite giftige og har vanligvis få bivirkninger. Den som er mest vanlig er da bare diaré. Lykke til.

Skrevet

Tåler ikke biola, me har naturell soyayoghurt, kan det tenkes at det kan hjelpe litt på?

Takk :)

Skrevet

Jaja so much for anonym.

Men gjør det noe at kroppen bruker litt lenge tid på å ta det opp? Så lenge det blir tatt opp til slutt, liksom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...