Gå til innhold

Bremykt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mitt står innstilt på seks grader, du har det vel ikke varmere enn det? Det går i Vita Hjertego' her i gården - funker til alt :) Besteforeldrene mine brukte å ha margarinen i ei krukke på benken. Jeg synes det er litt småekkelt...

4 grader, noen ganger 5, men har smøret nederst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4 grader, noen ganger 5, men har smøret nederst.

Mitt kjøleskap er innstilt på 4 grader etter anbefaling fra alle eksperter som har uttalt seg om saken.

Har testet Bremykt, men det ødelegger alt jeg forsøker å smøre det på. Faktisk ett av de hardeste smørene jeg har vært borti. Har gitt opp å bruke det, så jeg bruker meierismør istedenfor.

Skrevet

Mitt kjøleskap er innstilt på 4 grader etter anbefaling fra alle eksperter som har uttalt seg om saken.

Har testet Bremykt, men det ødelegger alt jeg forsøker å smøre det på. Faktisk ett av de hardeste smørene jeg har vært borti. Har gitt opp å bruke det, så jeg bruker meierismør istedenfor.

Dagens ungdom har ikke opplevd hva hardt smør er. Da jeg vokste opp var bremykt det mykeste smøret, tror jeg :plystre:

• Liker 1
Skrevet

Aldri hatt problemer med bremykt. Foretrekker smør, men det er for hardt med mindre man kan vente tre kvarter, så derfor bruker vi bremykt.

Smake godt gjør det også, i motsetning til vita...

• Liker 1
Skrevet

Her går bremykt rett i fra kjøleskapet, på både knekkebrød og vanlig brød uten problemer. Er nok teknikken det står på. Noen har også bare tungt for det :P

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hos meg er Bremykt så og si alltid smøremyk rett fra kjøleskapet. Hvis ikke er det jo ikke verr enn å la den stå ute i fem minutter mens man kler på seg/sminker seg/lager en tekopp osv.

Edit; har det ikke kommet en ny type med mer olje i som skal være enda mykere? Kanskje verdt å prøve!

Endret av peppermyntete
Skrevet

Du kan prøve noe av det følgende:

- Sett smøret i øverste hylle i kjøleskapet

- Skyll kniven i varmt vann før du putter den i smøret

- Kjøp ordentlig smør og skjær med ostehøvel, da tiner den fort

- Mange har også ekte smør stående ute på benken og ikke i kjøleskap

• Liker 1
Skrevet

Navnet Bremykt må jo være ironi... Hardere smør skal du lete lenge etter:@

• Liker 1
Skrevet

Hvis man graver langt nedi boksen kan det oppleves hardt. Bruker man kniven og skraper av fra toppen har jeg aldri opplevd problemer med smøringen.

Og nei, smør tåler ikke stå varmt, da det harskner.

• Liker 1
Skrevet

Mye kommer vel også an på kjøleskapet, min er stilt inn på 5-6grader, men opplever at alt av smør blir steinhardt uansett hvor det står.
Men mitt kjøleskap er en gammel modell og man kan merke at det "fryser" helt innerst i kjøleskapet..

Moren min har sitt stilt inn på 4-5 grader, brelett, bremykt er smøremykt med en gang de tar den ut fra kjøleskapet, men en nyere modell..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...