AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #1 Skrevet 3. april 2015 Kan dette stå på benken hele tiden? Er så drittlei av at det ødelegger brød og knekkebrød når jeg skal smøre på smør. Pleide å bruke Brelett, og dette var jo mykt som en drøm, men siden jeg prøver å kutte ut margarin og andre unaturlige produkter, så tenkte jeg å gå over på Bremykt....men nå gir jeg snart opp etter en haug med knekkebrød i tusen biter Anonymous poster hash: eeaa6...81c
Gjest Lille-pus Skrevet 3. april 2015 #2 Skrevet 3. april 2015 Bremykt er da smøremykt rett ut av kjøleskapet....noe rapsoljen hjelper til med å sørge for. 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #3 Skrevet 3. april 2015 Bremykt er ikke mye smøremykt fra kjøleskapet, nei. Like steinhardt som setersmør. Anonymous poster hash: d30bb...3e5 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #4 Skrevet 3. april 2015 Vi bruker bremykt, og opplever det som smøremykt rett ut fra kjøleskapet.. Anonymous poster hash: a7e79...984
Brunhilde Skrevet 3. april 2015 #5 Skrevet 3. april 2015 Bremykt er ikke mye smøremykt fra kjøleskapet, nei. Like steinhardt som setersmør. Anonymous poster hash: d30bb...3e5 Det var vel en overdrivelse? 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #6 Skrevet 3. april 2015 Det var vel en overdrivelse? Nesten da. Anonymous poster hash: d30bb...3e5
Gjest Lille-pus Skrevet 3. april 2015 #7 Skrevet 3. april 2015 Nesten da. Anonymous poster hash: d30bb...3e5 Hvor kaldt har dere/du det i kjøleskapet? En variasjon (f.eks. sette smørpakken høyt opp i døren) kan hjelpe. 1
Brunhilde Skrevet 3. april 2015 #8 Skrevet 3. april 2015 Nesten da. Anonymous poster hash: d30bb...3e5 Om det er litt hardt idet du tar pakken ut av kjøleskapet så blir det veldig fort mykt, det er min erfaring.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #9 Skrevet 3. april 2015 Opplever også bremykt som smøremykt rett fra kjøleskapet. Er du sikker på at du ikke har det for kaldt i kjøleskapet? Bremykt blir også fort mykt når det blir satt ut i romtemperatur. Jeg fatter egentlig ikke hva problemet ditt er. Du kan jo også sette ut smøret en liten stund før du skal spise. Anonymous poster hash: da72c...50c
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #10 Skrevet 3. april 2015 TS her Det er ikke alltid jeg har tid til å la det stå på benken en stund før jeg skal bruke det. Har forsøkt og måtte vente 15-20 minutter før det ble mykt. Det er absolutt ikke smøremykt rett fra kjøleskapet. Kjøleskapet mitt er heller ikke for kaldt da jeg sjekket dette også.Anonymous poster hash: eeaa6...81c
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #11 Skrevet 3. april 2015 TS her Det er ikke alltid jeg har tid til å la det stå på benken en stund før jeg skal bruke det. Har forsøkt og måtte vente 15-20 minutter før det ble mykt. Det er absolutt ikke smøremykt rett fra kjøleskapet. Kjøleskapet mitt er heller ikke for kaldt da jeg sjekket dette også.Anonymous poster hash: eeaa6...81c Hvor mange grader har du i kjøleskapet? Anonymous poster hash: 5c4d1...623
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #12 Skrevet 3. april 2015 Hvor mange grader har du i kjøleskapet?Anonymous poster hash: 5c4d1...623 Ca 3-4 graderAnonymous poster hash: eeaa6...81c
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #13 Skrevet 3. april 2015 Jeg opplever det samme som deg, TS! Vi har en boks med Bremykt, men har nå byttet over til Vita Hjertego'. Bremykt er HARDT når det tas ut av kjøleskapet, og man må smøre det i "klatter" på brødskiva. Nybakt brød blir ødelagt av dette smøret, får mange hull og man får ikke smurt det skikkelig utover... Både jeg, svigerforeldrene mine og ei tante har samme effekt - tre forskjellige kjøleskap. Det må nok være smøret, ja! Anonymous poster hash: 3d6ea...573 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 3. april 2015 #14 Skrevet 3. april 2015 Hold knekkebrødet i håndflaten, da går det bedre.
Gjest Rossin Skrevet 4. april 2015 #15 Skrevet 4. april 2015 Kan dette stå på benken hele tiden? Er så drittlei av at det ødelegger brød og knekkebrød når jeg skal smøre på smør. Pleide å bruke Brelett, og dette var jo mykt som en drøm, men siden jeg prøver å kutte ut margarin og andre unaturlige produkter, så tenkte jeg å gå over på Bremykt....men nå gir jeg snart opp etter en haug med knekkebrød i tusen biter Anonymous poster hash: eeaa6...81c De "sunne" plantemargarin-typene er ikke noe "mindre naturlige" enn bremykt. Hadde det enda vært ren smør du sammenligna med. Plantemargarinene som ikke inneholder herda fett, inneholder den samme raffinerte oljen som er i bremykt, bare at de er emulgert og tilsatt litt melk++ for at det skal være smørbart og "velsmakende".
Nevian Skrevet 4. april 2015 #16 Skrevet 4. april 2015 Hvordan kan noen påstå at Bremykt er smørbart rett fra kjøleskapet?? Det er steinhardt! 6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #17 Skrevet 4. april 2015 Kan ikke noen vare på spørsmålet a, i stede for å diskutere deres definisjon på smørbart smør.. Kan Bremykt stå i romtempratur uten å bli dårlig? Anonymous poster hash: c7799...574 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 4. april 2015 #18 Skrevet 4. april 2015 Hvordan kan noen påstå at Bremykt er smørbart rett fra kjøleskapet?? Det er steinhardt! Fordi NOEN av oss ikke putter den i fryseren. Neida, fordi vi ikke har det så kaldt i kjøleskapet at den blir steinhard
Kjibba Skrevet 4. april 2015 #19 Skrevet 4. april 2015 Vi pleier å ha det ståande på benken, ikkje vore noko problem. Men midt på sommaren har vi det i kjøleskapet, ellers blir det suppe
Nevian Skrevet 4. april 2015 #20 Skrevet 4. april 2015 Fordi NOEN av oss ikke putter den i fryseren. Neida, fordi vi ikke har det så kaldt i kjøleskapet at den blir steinhard Mitt står innstilt på seks grader, du har det vel ikke varmere enn det? Det går i Vita Hjertego' her i gården - funker til alt Besteforeldrene mine brukte å ha margarinen i ei krukke på benken. Jeg synes det er litt småekkelt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå