Gå til innhold

Leie inn eller midlertidig ansettelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som har greie på hvordan dette med midlertidig ansettelser fungerer? Jeg driver kursvirksomhet og trenger flere kursholdere. Er det da best å leie inn evt. de som er selvstendig næringsdrivende og som da tar dette som et oppdrag, eller ha midlertidige ansettelser?

Det dreier seg om kursvirksomhet som ikke går hele året, og jeg kan derfor ikke ansette noen full tid. Dessuten trenger jeg kursholdere med ulike kompetanser i ulike fag.



Anonymous poster hash: 161c7...28c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vikarbyrå da?

Anonymous poster hash: 6a1b4...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikarbyrå da?

Anonymous poster hash: 6a1b4...cfb

Finner ikke denne yrkesgruppen der. Jeg vet dessuten hvem jeg ønsker som kursholdere, jeg må bare finne mer ut om hvilke ansettelsesmuligheter det er - eller om de skal leies inn som type konsulent eller noe i den dur.

Anonymous poster hash: 161c7...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg arbeidet tidligere som kursleder, og var da leid inn som konsulent, tidsavgrensert kontrakt så langt arbeidsgiver hadde fulle kurs for, ofte var det 1 år om gangen, men etterhvert ble det kontrakter på 6 mnd.



Anonymous poster hash: b62f6...9d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg arbeidet tidligere som kursleder, og var da leid inn som konsulent, tidsavgrensert kontrakt så langt arbeidsgiver hadde fulle kurs for, ofte var det 1 år om gangen, men etterhvert ble det kontrakter på 6 mnd.

Anonymous poster hash: b62f6...9d9

Takk for svar. Hvordan fungerte dette i praksis? Du fakturerte?

Anonymous poster hash: 161c7...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Hvordan fungerte dette i praksis? Du fakturerte?

Anonymous poster hash: 161c7...28c

Jeg ble lønnet pr time, og mottok lønn pr mnd.

Anonymous poster hash: b62f6...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble lønnet pr time, og mottok lønn pr mnd.

Anonymous poster hash: b62f6...9d9

Da bakte du feriepenger inn i det du ba om timelønn? Hva skjedde om du ble syk?

Anonymous poster hash: 161c7...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bakte inn feriepengene. Syk? Var aldri syk, det var ikke et valg, da ville det stått 30 deltakere utenforbi kurslokalet som ikke kom seg på kurs den dagen



Anonymous poster hash: b62f6...9d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bakte inn feriepengene. Syk? Var aldri syk, det var ikke et valg, da ville det stått 30 deltakere utenforbi kurslokalet som ikke kom seg på kurs den dagen

Anonymous poster hash: b62f6...9d9

Nei jeg skjønner. Veldig bra med høy arbeidsmoral, ,men noen ganger kan man ikke velge. Var derfor jeg lurte på om du visste hva som evt. skjer da. Om arbeidsgiver er like ansvarlig for sykepengene da så er det jo nesten samme som å ansette. Evt. om man ikke er det, så kan man få inn vikar uten at man får doble kostnader.

TS

Anonymous poster hash: 161c7...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...