AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #1 Skrevet 3. april 2015 Jeg ba min psykolog om kopi av min journal. Jeg ser at han har skrevet ting som: - Hun kom 5 min for tidlig Eller - Hun kom presis Han har t..o.m skrevet om hva jeg har tenkt å lage meg. F.eks har jeg sagt over tlf-avtale " Nå skal jeg lage meg hjemmelaget Pizza " har han skrevet det også. Og hva han har svart. ( Bare så det er sagt har jeg ingen matrelaterte plager ). Han har skrevet hva et familiemedlem fikk i lønn. Det er helt absurd. Det har ingen verdens ting med min behandling å gjøre. Det er såå langt unna det. Han har skrevet Mye som sånt. Dette gjør selvfølgelig at jeg...hva skal jeg si...føler at jeg er plassert i et slags maskineri. Jeg vet ikke om dere skjønner hva jeg snakker om. Jeg tør ikke lenger snakke om noe som helst. Alt, absolutt alt blir loggført. Uansett hva det måtte være. Videre kan jeg ikke være meg selv, snakke om dagligdagse ting som, ja, f.eks pizza når slike ting også blir loggført. Og hvordan kan en bli frisk uten å kunne være seg selv i timene? Hvorfor har han behov for å loggføre slikt? Dette gjør at jeg føler meg umenneskeliggjort. Han sier det er slik han arbeider. Det jeg lurer på er om dette er en vanlig journalføring. For for meg virker det helt fjernt å gå til disse grader så detaljert inn i ting. Anonymous poster hash: 13be5...c55
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #2 Skrevet 3. april 2015 Jeg ba min psykolog om kopi av min journal. Jeg ser at han har skrevet ting som: - Hun kom 5 min for tidlig Eller - Hun kom presis Han har t..o.m skrevet om hva jeg har tenkt å lage meg. F.eks har jeg sagt over tlf-avtale " Nå skal jeg lage meg hjemmelaget Pizza " har han skrevet det også. Og hva han har svart. ( Bare så det er sagt har jeg ingen matrelaterte plager ). Han har skrevet hva et familiemedlem fikk i lønn. Det er helt absurd. Det har ingen verdens ting med min behandling å gjøre. Det er såå langt unna det. Han har skrevet Mye som sånt. Dette gjør selvfølgelig at jeg...hva skal jeg si...føler at jeg er plassert i et slags maskineri. Jeg vet ikke om dere skjønner hva jeg snakker om. Jeg tør ikke lenger snakke om noe som helst. Alt, absolutt alt blir loggført. Uansett hva det måtte være. Videre kan jeg ikke være meg selv, snakke om dagligdagse ting som, ja, f.eks pizza når slike ting også blir loggført. Og hvordan kan en bli frisk uten å kunne være seg selv i timene? Hvorfor har han behov for å loggføre slikt? Dette gjør at jeg føler meg umenneskeliggjort. Han sier det er slik han arbeider. Det jeg lurer på er om dette er en vanlig journalføring. For for meg virker det helt fjernt å gå til disse grader så detaljert inn i ting.Anonymous poster hash: 13be5...c55 Det høres utrolig merkelig ut... Vurdert å bytte?Anonymous poster hash: b1171...4be
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #3 Skrevet 3. april 2015 Man skal kun dokumentere det som er relevant for behandlingen. Det høres litt i overkant ut. Hva med å be om en begrunnelse for hvorfor han har dokumentert alle detaljer?Anonymous poster hash: 47fa8...3c2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #4 Skrevet 3. april 2015 TS her. Og jeg prøver å forstå hvorfor ting som dette er relevant. Han bruker lang tid på å svare. Etter lang tid sier han: " For å ha det ånkelig med meg " Og det sier meg jo ingen ting så jeg spør igjen hva han mener med det. Han tenker igjen, så svarer han: " Så hvis jeg skulle lure på det kan jeg gå tilbake og sjekke ". Anonymous poster hash: 13be5...c55
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #5 Skrevet 3. april 2015 TS her. Og jeg prøver å forstå hvorfor ting som dette er relevant. Han bruker lang tid på å svare. Etter lang tid sier han: " For å ha det ånkelig med meg "Og det sier meg jo ingen ting så jeg spør igjen hva han mener med det. Han tenker igjen, så svarer han: " Så hvis jeg skulle lure på det kan jeg gå tilbake og sjekke ". Anonymous poster hash: 13be5...c55 Så egentlig kan han ikke gi noen god begrunnelse for hvordan det er relevant. Jeg hadde vurdert psykologbytte. Hadde ikke hatt tillit til en som tvangsmessig må notere hver minste detalj og som ikke kan skille viktig fra uviktig. Anonymous poster hash: 47fa8...3c2 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #6 Skrevet 3. april 2015 Her er ingen synske og kan gi deg psykologens vurdering av hvorfor psykologen gjør som han har gjort. Spør psykologen så får du konkret svar og ikke synsing. Du kan og gå i journalforskriften og lese hvordan en journal skal føres, for der er reglene for all journalføring.Anonymous poster hash: 06361...cb2 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #7 Skrevet 3. april 2015 Her er ingen synske og kan gi deg psykologens vurdering av hvorfor psykologen gjør som han har gjort. Spør psykologen så får du konkret svar og ikke synsing. Du kan og gå i journalforskriften og lese hvordan en journal skal føres, for der er reglene for all journalføring.Anonymous poster hash: 06361...cb2 Om du leser tråden, så ser du at TS har forsøkt å spørre psykologen uten å ha fått et særlig klart svar.Anonymous poster hash: 47fa8...3c2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #8 Skrevet 3. april 2015 Vel, har hørt om flere som har lest journalen sin og der er hvert eneste smil notert.. Tør ikke engang å lese min. Anonymous poster hash: 9e0d9...263 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #9 Skrevet 3. april 2015 TS her: Nå har jeg lest hos Norsk psykologforening om journalføring. Det står mye der som høres fornuftig ut om hva som bør stå der sånn detaljert. http://www.psykologforeningen.no/Loenn-og-arbeidsvilkaar/Jus/Juridiske-spoersmaal/Pasientjournalen-og-psykologens-journalfoeringsplikt Står dette i teksten: " Journalen skal være så kort som mulig. Det er kun nødvendige og og relevante opplysninger som skal stå i journal " Journalen jeg har fått er så mye, og så detaljert. Jeg fikk sjokk når jeg fikk den store bunken. Hva skal jeg gjøre? Han har sagt det er slik han arbeider. Han har jo nektet å slutte å skrive slik. Anonymous poster hash: 13be5...c55
altflyter Skrevet 3. april 2015 #10 Skrevet 3. april 2015 Herregud dette er jo fullstendig latterlig. Kun det som er nødvendig og relevant skal skrives i journal, så med mindre du har kraftig anoreksi eller noe slikt og han føler behov for å dokumentere hva du har spist eller noe.... nei... tror fortsatt ikke det er nødvendig å skrive det på den måten. Har du konfrontert psykologen med dette? Det må jo koste masse ekstra tid å skrive en så omfattende og ikke minst latterlig unødvendig journal 2
altflyter Skrevet 3. april 2015 #11 Skrevet 3. april 2015 TS her: Nå har jeg lest hos Norsk psykologforening om journalføring. Det står mye der som høres fornuftig ut om hva som bør stå der sånn detaljert. http://www.psykologforeningen.no/Loenn-og-arbeidsvilkaar/Jus/Juridiske-spoersmaal/Pasientjournalen-og-psykologens-journalfoeringsplikt Står dette i teksten: " Journalen skal være så kort som mulig. Det er kun nødvendige og og relevante opplysninger som skal stå i journal " Journalen jeg har fått er så mye, og så detaljert. Jeg fikk sjokk når jeg fikk den store bunken. Hva skal jeg gjøre? Han har sagt det er slik han arbeider. Han har jo nektet å slutte å skrive slik. Anonymous poster hash: 13be5...c55 Fylkeslegen?
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #12 Skrevet 3. april 2015 Fylkeslegen? Privatpraktiserende med friktortavtale Anonymous poster hash: 13be5...c55
altflyter Skrevet 3. april 2015 #13 Skrevet 3. april 2015 Privatpraktiserende med friktortavtale Anonymous poster hash: 13be5...c55 Nei Mente at du kan ta kontakt med fylkeslegen
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #14 Skrevet 3. april 2015 Herregud dette er jo fullstendig latterlig. Kun det som er nødvendig og relevant skal skrives i journal, så med mindre du har kraftig anoreksi eller noe slikt og han føler behov for å dokumentere hva du har spist eller noe.... nei... tror fortsatt ikke det er nødvendig å skrive det på den måten. Har du konfrontert psykologen med dette? Det må jo koste masse ekstra tid å skrive en så omfattende og ikke minst latterlig unødvendig journal Nei, ingenting sånt matrelatert heller. Han har skrevet Absolutt alt. T.o.m når jeg har snakket med en mann ute i gangen og han har sett meg har han notert det også. Anonymous poster hash: 13be5...c55
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #15 Skrevet 3. april 2015 Nei Mente at du kan ta kontakt med fylkeslegen åja. ok Anonymous poster hash: 13be5...c55
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #16 Skrevet 3. april 2015 TS her. Og jeg prøver å forstå hvorfor ting som dette er relevant. Han bruker lang tid på å svare. Etter lang tid sier han: " For å ha det ånkelig med meg " Og det sier meg jo ingen ting så jeg spør igjen hva han mener med det. Han tenker igjen, så svarer han: " Så hvis jeg skulle lure på det kan jeg gå tilbake og sjekke ". Anonymous poster hash: 13be5...c55 Spør mer detaljert. Spør hva hun mener med at det er ordentlig at hun vet om du spise pizza. Du kan også nevne hvordan det føles å lese at hun skriver om slike detaljer i journalen. Anonymous poster hash: b3b66...6f6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #17 Skrevet 3. april 2015 Spør mer detaljert. Spør hva hun mener med at det er ordentlig at hun vet om du spise pizza. Du kan også nevne hvordan det føles å lese at hun skriver om slike detaljer i journalen. Anonymous poster hash: b3b66...6f6 TS skriver at psykologen er en han, men jeg er helt enig; fortsett å spøre, eventuelt ta dette til noen andre, for journalføring som dette er helt sprøtt. Anonymous poster hash: c5db0...ad9
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #19 Skrevet 3. april 2015 Er det så farlig da? Det sier noe om manglende kritisk sans, manglende oversikt, om en rigiditet. Anonymous poster hash: 47fa8...3c2 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #20 Skrevet 3. april 2015 TS her: Jeg tenker jo mye på det. Jeg skjønner liksom ikke. Tenker jo på hvorfor dette er så viktig for ham. Han sier jo: " Jeg vil ha det ånkelig med meg ". Hva mener han med det? Disse tingene er jo ikke ting man behøver å ha ånkelig med seg. Anonymous poster hash: 13be5...c55
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå