Gå til innhold

Matbudsjett

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå så ligger vi på 970 kr per uke, men rom for innsparinger.

Anonymous poster hash: d26c9...e04

En voksen og ett barn btw. Jeg kjøper det jeg har lyst på

Anonymous poster hash: d26c9...e04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker ca 6500 i mnd, dopapir, vaskepulver, hygieneartikler inkludert. Mat til katter og bikkjer kommer utenom.

Er for tiden 3 voksne, 1 tenåring og en unge i husholdningen.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 2 voksne og et barn på 6år og en hund. Pluss jeg er gravid å spiser aaalt for mye. Bruker ca 6000/7000 i mnd vil jeg tro.

Anonymous poster hash: 20270...905

Gjest chiki
Skrevet

Tipper vi bruker ca 7000 i måneden. Dette er alt som handles i dagligvarebutikken.

2 voksne og 2 barn. Mannen min har cøliaki

Som sagt over, sparer mye på å kjøpe rema bleier og en pakke havregryn istedet for babygrøt(når de blir 8-9mnd selvfølgelig)

Skrevet

2 voksne og to små barn. Middag hver dag. Bruker ca 8000,- pr mnd. Men begge er bleiebarn enda. Minsten spiser grøt og middagsglass, så går noen ekstra hundrelapper i mnd på det..

AnonymBruker
Skrevet

To voksne og en baby på 8 mnd. Varierer nok litt, men 8-11 000 i måneden tenker jeg.

Anonymous poster hash: c4f9d...fcd

Skrevet (endret)

2 voksne

Vi bruker max 2500kr pr mnd, men normalt så ligger vi på 1500-2000kr (er da snakk om alt vi kjøper på butikken. Alt fra håndsåpe til oppvaskpulver)

Jeg spiset lchf, han spiser vanlig

Storhandler billig, planlegger måltider, kaster aldri mat, porsjonerer mat og fryser ned, lager all mat fra bunnen

Vi spiser det vi føler for. Om det så er knekkebrød i en uke eller biff i en uke.

Endret av Hello Kitte
AnonymBruker
Skrevet

2 voksne og 2 barn. Ligger på rundt 6000 i mnd for alt. Planlegger på forhånd, setter opp ukesmenyer og handler etter det.

Anonymous poster hash: fb48e...c3f
AnonymBruker
Skrevet

2 voksne

Vi bruker max 2500kr pr mnd, men normalt så ligger vi på 1500-2000kr (er da snakk om alt vi kjøper på butikken. Alt fra håndsåpe til oppvaskpulver)

Jeg spiset lchf, han spiser vanlig

Storhandler billig, planlegger måltider, kaster aldri mat, porsjonerer mat og fryser ned, lager all mat fra bunnen

Vi spiser det vi føler for. Om det så er knekkebrød i en uke eller biff i en uke.

Er det mulig å få se en ukes handleliste? Jeg strever veldig må å holde oss under 6000kr i måneden, selv om jeg planlegger, handler på tilbud og handler en gang i uka.

Anonymous poster hash: 5d793...e2f

Skrevet

Rundt 10 000,- Bruker nesten ikke ferdigproduktur av supper, sauser, gryteretter osv. Spiser rent kjøtt, fisk, skalldyr, mye grønnsaker, frukt og bruker mye økologisk. Vi er 2 voksne og 4 barn :)

Gjest Canario
Skrevet

Bruker i snitt 5000 pr mnd på mat. To voksne som er litt for glad i godis, mye av pengen forsvinner der. :lol: Kunne sikkert kutta en tusenlapp hvis vi tenkte litt mer over hva vi kjøpte-

Skrevet

Rundt 9000-10000 pr mnd. 2 vokne, 2 barn/ungdom. Det innebærer alt vi kjøper på matbutikk, vaskemidler toalettpapir, såper osv.

Lager stort sett hjemmelaget, ren mat. Har alltid masse frukt, bær og grønnsaker tilgjengelig(noe jeg egentlig syns er alt for dyrt, sett heller opp prisen på brus, snop og andre usunne varer!)

Skrevet (endret)

Er det mulig å få se en ukes handleliste? Jeg strever veldig må å holde oss under 6000kr i måneden, selv om jeg planlegger, handler på tilbud og handler en gang i uka.

Anonymous poster hash: 5d793...e2f

Har ingen spesifikk handleliste. Storhandler i Sverige. Ellers handler jeg ferskvarer her på butikken.

Det går noen tusenlapper når jeg handler i Sverige, men når man fordeler de pengene utover de månedene jeg har mat i fryseren, så blir det ikke så mye pr mnd. Om jeg handler for 3000kr, men bare handler i Sverige hver 4.mnd så blir det under en tusenlapp pr mnd.

Resterende går til salater og andre småting man kanskje plutselig kommer på at man trenger

Nå skal det sies at jeg ikke røyker/snuser, kjøper nesten aldri brus, kjøper aldri godteri

Endret av Hello Kitte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...