Gå til innhold

Følelsesmessig flat - Lamictal?


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min føler ingenting. INGENTING. Han er aldri glad - aldri lei seg - aldri sint. Jeg har vært sammen med han i 7 år nå, og jeg har aldri sett han rørt, felle en tøre, heve stemmen el. Jeg orker snart ikke mer. Men nå har jeg plutselig komt på noe. Rett før vi ble sammen fikk han diagnosen epilepsi, og begynte fast på Lamictal. Den medisinen blir brukt mot både epilepsi og bipolar lidelse. Det vil si at den skal ta bort de verste "toppene" hos mennesker som går "høyt og lavt".

Så mitt spm er: Kan det være, eller er det bare ønsketenkning fra min side at denne medisinen kan gjøre han "flat følelsesmessig"? Finner ingenting om det i Felleskatalogen... Har noen erfaringer?



Anonymous poster hash: 20dd9...19d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ingenting om akkurat den medisinen, men det er jo derfor en tar medisiner hvis en har psykiske topper og bunner. Du sier "flat" og jeg kaller det for en jevnere hverdag. Er han snill, hyggelig å være sammen med ellers? Du vil ikke ha hans eventuelle topper og bunner. Vær fornøyd hvis han faktisk er ok slik som han er og har utbytte av medisinen for sin helses skyld.



Anonymous poster hash: fcb58...927
AnonymBruker
Skrevet

Det er velkjent at medisiner som brukes mot psykiske lidelser ofte fører til følelsesflathet og likegyldighet.



Anonymous poster hash: f7924...402
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ingenting om akkurat den medisinen, men det er jo derfor en tar medisiner hvis en har psykiske topper og bunner. Du sier "flat" og jeg kaller det for en jevnere hverdag. Er han snill, hyggelig å være sammen med ellers? Du vil ikke ha hans eventuelle topper og bunner. Vær fornøyd hvis han faktisk er ok slik som han er og har utbytte av medisinen for sin helses skyld.

Anonymous poster hash: fcb58...927

Ville du hatt en kjæreste som driter i alt? Som ikke viser glede over noenting, og som mest sannsynlig ikke hadde kjent seg trist om du hadde dødd? Som ikke viser et snev av sjalusi når andre menn flørter og kladder på deg? Som snur seg og sovner når du i desperasjon spør om han egentlig bryr seg om deg?

Anonymous poster hash: 2c443...708

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner noen som bruker det (jobber med barn med epilepsi). De fleste vet jeg ikke hvordan egentlig har det pga mangel på språk og uttrykk, men et av barna har hvertfall masse følelser. Hvilken dose bruker han? Skjønner at dette er slitsomt for deg.... Hva sier han selv? Har han alltidvbært sånn?

Anonymous poster hash: a1f7c...5be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...