Gå til innhold

Hjerne

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er til alle jenter og damer der ute....

Det virker som om det er så utrolig mye "overfladisk" svada og vas der ute i dag .

Finnes det noen jenter eller damer der ute som faktisk liker eller til og med tenner på en av det motsatte kjønn som har kunnskap eller vet noe om det om det vedkommende prater om?

Folk (menn) som ikke må Google (eller ljuge) for den minste lille ting, men som faktisk kan argumentere på en normal, fattet måte, og som fortsatt fremstår som troverdige ?

Bare lurer :)

Anonymous poster hash: cdacd...c75
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Men ikke av personer som tror de er det, men samtidig viser mangel på forståelse på et større plan. At man selv mener at man har mer i hodet enn de fleste andre, så betyr ikke det at det er tilfelle. Holdninger spiller også en rolle. Nytter ikke at man er smart om man er arrogant og påståelig.

Anonymous poster hash: fe44a...550
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at majoriteten er totalt hjernevasket av søppel-TV, ensidige fremstilte *nyheter* proppet med misinformasjon og forenklede fremstillinger, markedsføring og alt annet kognitivt ødeleggende søppel. Kjenner nesten ingen som faktisk leser f.eks. historie fra flere sider, reflekterer kritisk og gjør seg opp en mening. Samme med nyheter, folk flest kjøper alt de blir fortalt og stempler alle andre fremstillinger som propaganda, til tross for at Norge har en av de største PR sektorene i verden.

Folk bare svelger det de blir fortalt, som om Norge AS var det landet i sivilisasjonens historie der folket ikke blir løyet til av makteliten.

Folk flest er degradert til apatiske konsumerende A4 roboter, som ikke stiller spørsmålstegn ved noe som helst.

Anonymous poster hash: 6a107...ffa
  • Liker 1
Skrevet

Ett av mine ufravikelige krav til en eventuell kjæreste, er at han skal være smart og oppegående, er interessert i å diskutere på en god måte, og en som kan lære meg masse. Som hele tiden er interessert i å lære seg noe nytt. Kunnskap er sexy!

• Liker 1
Gjest Vinternatt
Skrevet

Kunnskap er ikke bare sexy- det er en nødvendighet.

• Liker 1
Gjest PetterPanne
Skrevet

Jeg har gitt opp drømmen om å finne en partner som kan gi meg noe tilbake når vi diskuterer noe dypt.

Som oftest blir diskusjonene ensidige i at jeg må forklare henne de fleste tingene jeg tar for gitt, for så å endelig komme dypt nok til å kunne få noe ut av diskusjonen selv. Når jeg omsider har forklart meg ihjel, så sitter hun som oftest der uten noen input å komme med selv, fordi hun ikke har reflektert over det.

Med damer snakker jeg bare tull og tøys, og moro. Det er mange som irriterer seg gule og blå over det, men jeg gidder ikke bruke tid på å diskutere noe som bare gjør meg irritert. Meningene deres har jeg for lengst skjønt, og det er ikke noe interessant for meg å høre noe som er åpenbart.

Da vil jeg heller bare ha det moro

Skrevet

Problemet er at majoriteten er totalt hjernevasket av søppel-TV, ensidige fremstilte *nyheter* proppet med misinformasjon og forenklede fremstillinger, markedsføring og alt annet kognitivt ødeleggende søppel. Kjenner nesten ingen som faktisk leser f.eks. historie fra flere sider, reflekterer kritisk og gjør seg opp en mening. Samme med nyheter, folk flest kjøper alt de blir fortalt og stempler alle andre fremstillinger som propaganda, til tross for at Norge har en av de største PR sektorene i verden.

Folk bare svelger det de blir fortalt, som om Norge AS var det landet i sivilisasjonens historie der folket ikke blir løyet til av makteliten.

Folk flest er degradert til apatiske konsumerende A4 roboter, som ikke stiller spørsmålstegn ved noe som helst.

Kan si meg enig i det du her skriver.

Skrevet

Du er ikke alene om frustrasjonen din. Føler selv det finnes veldig få gutter og menn som har noe mellom øra. Tror det er mye samfunnet som er blitt litt sånn.

Men de finnes i begge skjønn, og for meg er det et krav. Jeg anbefaler deg å engasjere deg i noen organisasjoner eller slikt. Da møter du mange oppegående og smarte folk :)

AnonymBruker
Skrevet

Dette er til alle jenter og damer der ute....

Det virker som om det er så utrolig mye "overfladisk" svada og vas der ute i dag .

Finnes det noen jenter eller damer der ute som faktisk liker eller til og med tenner på en av det motsatte kjønn som har kunnskap eller vet noe om det om det vedkommende prater om?

Folk (menn) som ikke må Google (eller ljuge) for den minste lille ting, men som faktisk kan argumentere på en normal, fattet måte, og som fortsatt fremstår som troverdige ?

Bare lurer :)

Anonymous poster hash: cdacd...c75

Det er akkurat sånne menn jeg liker. Heldigvis har jeg klart å huke en av de få jeg kjenner, det virker som det er langt i mellom dem. :)

Anonymous poster hash: 32796...61b

Skrevet

"War is peace, freedom is slavery, ignorance is strenght"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...