Gå til innhold

Kranselag


meta

Anbefalte innlegg

Vi holder på å bygge hus og nå er huset tett.. Da er det jo forventet med kranselag. Det jeg lurer på er hva pleier man å diske opp med da?? Kaker? Alkohol?

Håper noen har erfaringer å komme med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Nå jobber jeg i entreprenørbransjen, så der er jo forholdene litt større. :wink: Men her feires kranselagene ofte med varm mat og drikke til. Håndverkerne får mange ganger en gave også, f.eks. en slirekniv.

Når det gjelder vanlig husbyggere trodde jeg nesten denne skikken hadde dødd ut, så jeg vil tro at samme hva du finner på så blir det positivt mottatt. Håndverkere er vel ikke typiske kakemennesker, så jeg vil foreslå snitter eller en gryterett f.eks. Velger du gryterett er det nok noen som ønsker øl ved siden av.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjøper man gaver til alle håndtverkerne når man har leiet dem inn for å bygge hus??

Ante ikke noe om kranselag jeg. Men så har jeg aldri bygget hus heller. Jeg mener, man betaler jo for jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gubben er tømrer, og de får som oftest snitter, kaker , men alkohol er det ikke noe vits å servere siden de skal kjøre hjem fra jobben..Men de får som oftest en flaske med sprit, konjakk, eller en flaske vin til å ta med hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :bukke:

Da blir det snitter og kake i lunsjtid på våre tømrere :) Og en flaske vin til "eget bruk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

For vel utført jobb så vanker det en flaske cognac. Mat får de i luncen. Er ikke huset frdig i tide, ja da blir det fillemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...