Gå til innhold

Overreagerer jeg? Date og avtaler.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har holdt litt på med en fyr av og på grunnet avstand/studier, så da har vi ikke fått møtt hverandre noe særlig. Nå er han hjemme i påsken, og lurte på om vi kunne møtes i påsken, og dette spurte han flere uker tilbake. Jeg fikk et inntrykk av at han haddeveldig lyst til å se meg, han sa til og med at denne gangen så får vi til noe! Han sa han skulle si i fra når han visste mer Om når han var hjemme.

Så gikk det noen uker, og jeg spurte han om han visste mer. Trolig de og de dagene så han, men at det avhenger om familien skal reise bort eller ikke så han kunne ikke si noe sikkert.

Senest i dag sendte jeg han en melding og spurte om den dagen passet, og da så han at det avhenger om HAN skal på hytta eller ikke...??? Det skjønner jeg jo ikke. Så betyr det da at han kun møter meg som andrevalg hvis han ikke har noe annet å gjøre? Han sa jo til og med da han tok insj til å treffe meg at vi skulle få til noe denne gangen.. jeg ble ganske skuffet og uttrykte dette. Så jeg ikke likte å være en backup plan. Han synes sikkert jeg var teit og så at jeg er passiv-aggressiv. han har enda ikke svart meg..

I fjor sommer, skjedde det samme.. hvordan ville dere reagert?

Jeg likte han ganske godt, så må innrømme at det stikker litt.. :( frister å ringe han men.. :/

Anonymous poster hash: 9e0ac...d45

Videoannonse
Annonse
Gjest Seajewel
Skrevet (endret)

Drit i han. Han høres veldig ut som en som kun tenker på seg selv. En riktig egoist.

Endret av Seajewel
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han skal på hytta så er vel det avhengig av om familien er med? Så da er det vel det han mener, at drar de må han også dra.Synes du skal la være å mase mer på ham nå,men heller la han ta nytt insj når han har tid til å møte deg.Masete folk graver bare sin egen grav i dating-sammenheng.

Anonymous poster hash: a5bf0...ca5
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han skal på hytta så er vel det avhengig av om familien er med? Så da er det vel det han mener, at drar de må han også dra.Synes du skal la være å mase mer på ham nå,men heller la han ta nytt insj når han har tid til å møte deg.Masete folk graver bare sin egen grav i dating-sammenheng.

Anonymous poster hash: a5bf0...ca5

Eehhh... Nei! I fjor var han hjemme alene i påsken, og det var faktisk første gang vi møttes. Så dette er noe han velger selv !! Synes det bare er så dårlig gjort å si en ting , men gjør noe annet!!

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ring!

Anonymous poster hash: ee2e6...f09
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ring!

Anonymous poster hash: ee2e6...f09

Nei, skal prøve å gå videre.. kommer ikke til å kontakte han noe mer. Fy fader for en tulling :( :( hva gjør jeg hvis han spør om og treffes senere? Han er forresten 20. Ikke rart han er umoden..

AnonymBruker
Skrevet

Andre innspill??? :(

AnonymBruker
Skrevet

Han er for ung :).

Familien vil høre hvordan barnet deres klarer seg uten dem :). Sikkert en flott fyr som du kan venter på. Han er en familiemann!

Anonymous poster hash: da28f...a15
AnonymBruker
Skrevet

Han er for ung :).

Familien vil høre hvordan barnet deres klarer seg uten dem :). Sikkert en flott fyr som du kan venter på. Han er en familiemann!

Anonymous poster hash: da28f...a15

For ung til? Og hvordan vet u han er en familiemann? Jeg har ventet så lenge på denne gutten, og kommer til å vente mer… men jeg klarer ikke gi slipp, og jeg vil at han skal vise at han vil se meg igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Avstanden forhindrer et reellt forhold, og derfor tar han det ikke alvorlig. Det er nesten umulig å bygge noe genuint på denne måten, og da blir det av sin natur "casual".

Anonymous poster hash: df8d8...325
AnonymBruker
Skrevet

Avstanden forhindrer et reellt forhold, og derfor tar han det ikke alvorlig. Det er nesten umulig å bygge noe genuint på denne måten, og da blir det av sin natur "casual".

Jaja, det skjønner jeg jo - men har jeg ikke rett til å bli såret når han sier en ting og gjør en annen ting? Som feks å si at vi uansett kommer til å få til noe denne gangen, at han ville se meg uansett hva annet som hendte og slikt, men når det kommer til stykke, plopper han ut med at det avhenger om HAN skal på hytta… Jeg hadde gledet meg i mange uker!

Skrevet

Hvis det er sån at han er hjemme i påska så kan det vel hende at han har andre mennesker i livet sitt som ønsker en bit av ham også?

Familie?

Vennegjeng?

Selv om dere er på dateren og han mest sannsynlig liker deg så er det ikke sikkert det er lett for ham å vite hvem han skal prioritere når, og få alle puslespillbitene på plass.

Det er veldig travelt å reise hjem på ferie når man ender opp med å bli dratt i alle mulige retninger fordi det er så mange som ønsker en bit av deg og du ikke vil skuffe noen.

Du sier at han var hjemme i påsken i fjor og at det var da dere møttes, dette kan jo bety at han i år faktisk har lyst til å reise på hytta sammen med venner og familien.

Jeg forstår at du er skuffet fordi du hadde gledet deg, men dere hadde ikke satt noen dato for å treffes, så prøv å se saken fra hans side.

Ikke press mer på med meldinger eller ringing, la fyren være, finne ut hva han vil og når, og la han ta kontakt med deg når han får tid. Han vil sikkert fortsatt møte deg, han har jo ikke sagt at han IKKE vil (?), han må bare finne ut når han kan, og de må du la ham få lov til!

AnonymBruker
Skrevet

Jaja, det skjønner jeg jo - men har jeg ikke rett til å bli såret når han sier en ting og gjør en annen ting? Som feks å si at vi uansett kommer til å få til noe denne gangen, at han ville se meg uansett hva annet som hendte og slikt, men når det kommer til stykke, plopper han ut med at det avhenger om HAN skal på hytta… Jeg hadde gledet meg i mange uker!

Det handler ikke om hva man har "rett til". Er man skuffet, så er man skuffet, legitimt eller ei. Jeg bare forklarer hvorfor han tenker slik han tenker og at du gitt omstendighetene, burde skru forventningene noe. Avstanden forhindrer normal dating og å bygge et forhold og du burde heller fokusere din oppmerksomhet mot menn som bor der du bor.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er sån at han er hjemme i påska så kan det vel hende at han har andre mennesker i livet sitt som ønsker en bit av ham også?

Familie?

Vennegjeng?

Selv om dere er på dateren og han mest sannsynlig liker deg så er det ikke sikkert det er lett for ham å vite hvem han skal prioritere når, og få alle puslespillbitene på plass.

Det er veldig travelt å reise hjem på ferie når man ender opp med å bli dratt i alle mulige retninger fordi det er så mange som ønsker en bit av deg og du ikke vil skuffe noen.

Du sier at han var hjemme i påsken i fjor og at det var da dere møttes, dette kan jo bety at han i år faktisk har lyst til å reise på hytta sammen med venner og familien.

Jeg forstår at du er skuffet fordi du hadde gledet deg, men dere hadde ikke satt noen dato for å treffes, så prøv å se saken fra hans side.

Ikke press mer på med meldinger eller ringing, la fyren være, finne ut hva han vil og når, og la han ta kontakt med deg når han får tid. Han vil sikkert fortsatt møte deg, han har jo ikke sagt at han IKKE vil (?), han må bare finne ut når han kan, og de må du la ham få lov til!

Greit, jeg ble nok litt passiv aggressiv og masete (men det var bare fordi jeg var så gira på å se han igjen), som han også sa selv, at jeg ble passiv aggressiv.. håper ikke jeg har spolert hele greia. :( :( Skal la han være i fred...

Skrevet

Greit, jeg ble nok litt passiv aggressiv og masete (men det var bare fordi jeg var så gira på å se han igjen), som han også sa selv, at jeg ble passiv aggressiv.. håper ikke jeg har spolert hele greia. :( :( Skal la han være i fred...

Gi ham litt tid så skal du se han tar kontakt med deg. :)

Skrevet

Høres ut som han er fra en familie som aldri får bestemt seg. Jeg hadde ikke holdt ut med en sånn fyr, det er jo fryktelig irriterende.

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som han er fra en familie som aldri får bestemt seg. Jeg hadde ikke holdt ut med en sånn fyr, det er jo fryktelig irriterende.

ikke sant? Han kommer forresten fra en velstående familie, og jeg vet ikke helt hva som gjør at de/han ikke vet om de kan dra på hytta, og får ikke vite det før i morgen tidlig evt… skjønner ikke hvordan det går an. Er det så mye annet som skjer i påsken eller hva? Finner det litt merkelig, men

Han kunne møtt meg hvis de ikke skulle dra, men hvor skulle vi vært hen da? mtp familien og spørsmål. Ting han sier henger liksom ikke helt på greip

• Liker 1
Skrevet

Andre innspill??? :(

Vel siden du spør...

Jeg synes ikke du har rett til å svartmale han og kalle han for en tulling, bare fordi han vil prioritere en hyttetur fremfor deg. Her viser du tydelig at med en gang noen sier noe negativt om han så hiver du deg på og bygger opp negative følelser mot han du også. Typisk reaksjon, men ikke noe sunt.

Selv om dere har holdt litt på, så har dere ikke holdt på nok til at det er noe mer mellom dere enn bare hyggelig og greit. Han ser ikke på deg som noe han MÅ ha, enda og da er det selvfølgelig normalt at han vil reise bort i Påsken hvis han får mulighet til det. Du er heller ikke der enda at du blir invitert med.

Hvorfor ikke fokusere på at han, hvis han ble hjemme ville tilbringe tid med deg fremfor andre? At han faktisk tok kontakt med deg når han visste han skulle hjem viser også at han tenker på deg på tross av avstanden og har en interesse om å bli bedre kjent med deg.

Jeg synes du skal roe deg litt ned og se litt på hvordan du reagerer på dette og hvilke automatiske tanker du har. Fokuset ditt er utrolig negativt og det kan ødelegge mye for deg videre i livet når det kommer til relasjoner med andre. Prøv å endre tankegangen din så den har mer fokus på det som er bra kontra det du tror er dårlig. Da vil du også bli litt morsommere å være sammen med og fjerne deg selv fra drama-dama i deg. (vi har alle en drama-dame som vi må holde vekke... jeg sier ikke at du er drama-dame.... )

Skrevet

ikke sant? Han kommer forresten fra en velstående familie, og jeg vet ikke helt hva som gjør at de/han ikke vet om de kan dra på hytta, og får ikke vite det før i morgen tidlig evt… skjønner ikke hvordan det går an. Er det så mye annet som skjer i påsken eller hva? Finner det litt merkelig, men

Han kunne møtt meg hvis de ikke skulle dra, men hvor skulle vi vært hen da? mtp familien og spørsmål. Ting han sier henger liksom ikke helt på greip

De fleste prioriterer familien foran andre ting, i hvert fall noen de har datet litt eller så vidt holdt på med. Når flere familiemedlemmer skal reise så er det flere timeplaner som skal gå opp, og det blir et regnestykke. Så det at man ikke vet om det blir noe av er ikke helt unaturlig.

Det virker litt på meg som om du overdramatiserer og skaper en sak ut av dette rett og slett fordi du har bygget opp mye i ditt eget hode og satt av unaturlig mye energi på å fantasere om denne tiden sammen. Dere er ikke sammen, og ettersom dere bor langt unna hverandre har dere ikke etablert noe som helst, ei heller har dere antakelig muligheten til det. Så ja, du er antakelig ikke prioritet nummer en, uten at det er noe du trenger å ta enormt personlig.

Om han skulle utvikle mer interesse for deg avhenger litt om det er en mulighet for at dere bor samme sted i fremtiden. Men dersom det er en sjanse for det (og det er det jo, vi vet ellers lite om hans interesse for deg) så blir det i hvert fall ikke bedre av at du responderer kjempenegativt på situasjoner som dette. Det resulterer nok heller i at han tenker at det er mye drama med deg uten at det er mye igjen for det. Så det beste er å backe unna og se om han tar noe kontakt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Okei, er enig med dere, og angrer at jeg svarte litt krass tilbake, men unnskyldte meg, og sendte et lite hjertet og ønsket han god tur da.. Håper ikke jeg har ødelagt. Har jeg det? :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...