Gothminister Skrevet 1. april 2015 #21 Skrevet 1. april 2015 Jeg skjønner ikke hva du prøver å si engang.... Anonymous poster hash: 00120...272 Det sier jo litt om deg. 1
Gjest Meeh Skrevet 1. april 2015 #22 Skrevet 1. april 2015 Fremmedfrykt er den største fienden, ikke "de andre". Vi er alle en. No nations, no borders. Jepp. Det er fremmedfrykt som er problemet. Ikke opp til 80% arbeidsledighet hos arbeidsføre i enkelte folkegrupper. Introdusering av overfallsvoldtekter. Ghettofisering og ødeleggelse av tidligere flotte og tradisjonsrike bydeler. Kraftig økt vinningskriminalitet. Press på ytringsfriheten og religionsfriheten. Gatetrakkasering. Kraftig økt terrorfare. Dårligere skoler, dårligere helsetilbud, dårligere eldreomsorg m.m og økt skatt på grunn av utgifter til velferd for innvandrere. 5
maskineple Skrevet 1. april 2015 #23 Skrevet 1. april 2015 (endret) . Endret 17. juli 2015 av maskineple 1
Drizzt Skrevet 1. april 2015 #24 Skrevet 1. april 2015 (endret) Ja, men samtidig vet man jo hvorfor du og øvrige liberalister ønsker å gjøre det. Jeg har ikke noe imot velferdssystemet. Jeg synes det er bra at eldre får omsorgen de trenger, folk kan få operasjon på sykehus uten å betale utgiftene fra egen lomme, midlertidig arbeidsledige kan få litt penger å leve av mens de er på jakt etter en ny jobb, osv. Hvor tok du det fra? Eller tror du at du kan bare sette meg i en gruppe jeg ikke hører til sånn uten videre? Endret 1. april 2015 av Drizzt 1
Jus sanguinis Skrevet 1. april 2015 #25 Skrevet 1. april 2015 Gyllent daggry - ble Hellas tredje største parti i januar. Nazistisk, erklært kriminell organisasjon på grunn av drap og vold.Jobbik - 20% av stemmene i Ungarn 2015. Nazistisk.Front national - 25% av stemmene i EU-valget. Nasjonalistisk.SD - 13% oppslutning i kulturrelativismens høyborg Sverige. Nasjonalistisk.Spenningene mellom venstreekstreme og høyreekstreme rundt om i Europa, og særlig i land som Sverige er høyere enn på svært lenge. I tillegg har man flere terrorangrep som de senere årene har blitt hindret.Osv...Joda, men ingen av dem er i nærheten av å få politisk innflytelse for ikke å snakke om politisk kontroll. Forskjellen mellom Vest-Europa og Øst-Europa er jo også ganske betegnende i så måte, hvor de ekstreme i vest er betydelig mindre ekstreme enn de ekstreme i øst. Noe som indikerer at vest bare har kommet lenger i prosessen, og at øst bare henger etter. Hvilket ikke akkurat lover godt for fremtiden for nasjonalister.Du har helt rett i at innvandringspolitikken og multikultipolitikken nødvendigvis skaper et mer voldelig og mindre fredelig Europa, men det er et langt skritt derifra til en reversering av politikken som skapte det. Folket, som i stadig større grad utskiftes til fordel for dem som ikke har noen historie å beskytte i dette landet og i dette kontinentet, kan være i mot det så mye de vil, men de har fint lite de skulle sagt så lenge den politiske og den økonomiske eliten er allierte partnere for.Jeg skriver ikke dette fordi jeg er uenig med deg, men fordi jeg deler din bekymring for Norge og resten av Europa. Nettopp derfor advarer jeg mot at korttenkt entusiasme for naturlig endring gjennom vold og spetakkel kan virke mot sin hensikt.
Jus sanguinis Skrevet 1. april 2015 #26 Skrevet 1. april 2015 Jeg har ikke noe imot velferdssystemet. Jeg synes det er bra at eldre får omsorgen de trenger, folk kan få operasjon på sykehus uten å betale utgiftene fra egen lomme, midlertidig arbeidsledige kan få litt penger å leve av mens de er på jakt etter en ny jobb, osv. Hvor tok du det fra? Eller tror du at du kan bare sette meg i en gruppe jeg ikke hører til sånn uten videre?Hvis du ikke er i mot det så har du en veldig merksnodig måte å vise at du er for. Du er jo alltid blant de fremste til å angripe den norske velferdsstaten og argumentere mot den. Det er liksom ikke måte på hvor feil du i din kvinneguidenhistorikk mener norsk trygdepolitikk er, også videre. Så hvis det er noen gruppe jeg kan plassere deg i, så har du faktisk grundig plassert deg selv der.
Drizzt Skrevet 1. april 2015 #27 Skrevet 1. april 2015 Hvis du ikke er i mot det så har du en veldig merksnodig måte å vise at du er for. Du er jo alltid blant de fremste til å angripe den norske velferdsstaten og argumentere mot den. Det er liksom ikke måte på hvor feil du i din kvinneguidenhistorikk mener norsk trygdepolitikk er, også videre. Så hvis det er noen gruppe jeg kan plassere deg i, så har du faktisk grundig plassert deg selv der. Hæ? Kan du komme med sitater hvor jeg angriper velferdsstaten og mener den bør avskaffes? Det eneste jeg har vært og er kritisk til er måten ressursene forvaltes på.
Jus sanguinis Skrevet 1. april 2015 #28 Skrevet 1. april 2015 (endret) Hæ? Kan du komme med sitater hvor jeg angriper velferdsstaten og mener den bør avskaffes? Det eneste jeg har vært og er kritisk til er måten ressursene forvaltes på.Din siste setning viser jo bare at du forsvarer ditt angrep på den norske velferdsstaten med en dårlig unnskyldning for at du ikke gjør det. Gi heller din påstand gyldighet ved å vise hvor du har forsvart den norske velferdsstaten! Endret 1. april 2015 av Jus sanguinis
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #29 Skrevet 1. april 2015 Man begynner å lure på hvorfor venstresiden vil ødelegge velferdssystemet i Norge. Man lurer herfra på hvorfor det finnes mennesker her til lands som vil stemme på disse folkene. Er det sånn: Gi faen i å tenke på fremtiden så lenge vi kan ta inn alt som er? Gjør ikke noe om ungene våre blir voldtatt, lemlestet eller drept en gang, man må jo tenke på de stakkars innvandrerne. Man kan jo begynne å lure... Anonymous poster hash: c3081...4b3 3
Jus sanguinis Skrevet 1. april 2015 #30 Skrevet 1. april 2015 Man lurer herfra på hvorfor det finnes mennesker her til lands som vil stemme på disse folkene.Er det sånn: Gi faen i å tenke på fremtiden så lenge vi kan ta inn alt som er? Gjør ikke noe om ungene våre blir voldtatt, lemlestet eller drept en gang, man må jo tenke på de stakkars innvandrerne.Man kan jo begynne å lure... Anonymous poster hash: c3081...4b3 Men det jeg lurer på er hvorfor noen tror det finnes en høyreside som opponerer mot dette? Hvor er i så fall den? Hvilket høyreparti på Stortinget i dag opponerer mot dette?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #31 Skrevet 1. april 2015 Samfunnet vil sannsynligvis bli mer som i USA, der alle må klare seg selv i mye større grad. Synd for dem som ikke har nok penger til å havne på toppen av næringskjeden, men bra for dem som har det. Anonymous poster hash: 6f910...eab Jeg tror det blir verre en i USA. Der godtar man ikke å bli byttet ut. Det er amerikansk kulur som gjelder. I Europa blir den vestlige kultur storsette byttet ut med kultur og relgion (Islam) fra midtøsten. I tillegg så tør ikke Europeiske land å stramme inn på trygdeordningene, da blir det opprør. Anonymous poster hash: c9b12...4eb 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #32 Skrevet 1. april 2015 Vil vi i motsetning til Sverige slippe inn færre om (når) økonomien her går dundas? Hva kan man håpe på for at det ikke skal ende opp som i Sverige? Håper faktisk på en stygg katastrofe som gjør at det blir slutt på innvandring, kan ikke la barna mine leve sine voksne år i det nye Skandinaviske Irak. Anonymous poster hash: 9522f...a75 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #33 Skrevet 1. april 2015 Vil vi i motsetning til Sverige slippe inn færre om (når) økonomien her går dundas?Anonymous poster hash: 9522f...a75 Det gjør vi allerede, antall asylsøkere stuper, rekordmange sendes ut, for å få permanent opphold må man ha bodd her i 5 år mot kun 3 tidligere osv. Anonymous poster hash: 319a5...aed 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #34 Skrevet 1. april 2015 Det gjør vi allerede, antall asylsøkere stuper, rekordmange sendes ut, for å få permanent opphold må man ha bodd her i 5 år mot kun 3 tidligere osv.Anonymous poster hash: 319a5...aed Men blå regjering vil omsider skiftes ut, ifølge målinger ved neste valg så det du skriver er desverre bare imidlertidig. Er da økonomisk krise det eneste som kan redde oss? For i Sverige fortsetter de selv om kassa er tom. Anonymous poster hash: 9522f...a75
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #35 Skrevet 1. april 2015 Men blå regjering vil omsider skiftes ut, ifølge målinger ved neste valg så det du skriver er desverre bare imidlertidigAnonymous poster hash: 9522f...a75 Alle regjeringer har dårlige målinger midt i perioden, denne regjeringen har derimot klart seg betydelig bedre enn både Bondevik 2 og de rødgrønne som klarte gjenvalg. Siste måling fra tv2 viser at sosialistenes forsprang har krympet kraftig siden regjeringspartiene vokser, fortsetter denne trenden er det borgerlig flertall innen kort tid igjen Anonymous poster hash: 319a5...aed 1
Snof Skrevet 1. april 2015 #36 Skrevet 1. april 2015 (endret) Dette er en helt fraværende debatt, og bare det sier litt om det politiske klimaet i vesten. Vi snakker om enorme omveltninger av historiske proporsjoner, som skjer nærmest iløpet av en generasjon. Du kan ikke sammenligne situasjon med de som vokste opp på 70-80 tallet, med de som vokser opp idag, og hvordan det blir å se ut om 30 år fra nå, våger jeg nesten ikke å tenke på. USA blir nevnt i den sammenhengen, men der skjedde omveltningen over par hundre år. Man kunne som indianer ikke merke noe eller se en hvit mann gjennom hele livet. At vi snakker om en stor befolkningsomveltning i Europa er dramatisk, og bør dermed diskuteres, der man redegjør konsekvenser osv. Kan kun finne informasjon om dette på "alternative" sider, som av og til har en litt suspekt slagside. Det blir ofte sagt at innvandrere fra Nord Afrika og midtøsten vil gå tilbake til samme fødselrate som etniske europeere, men har sett at med omfanget som innvandringen går i, så beholdes kulturen i større grad, og fødselsraten går tilbake til "opprinnelseslandet". Lignende statistikk har jeg sett av blant annet holdninger og meninger. Med dette i bakhodet så må vi jo spørre oss om det blir et Europa med europeisk kultur, eller et Europa med en helt ny og fremmed kultur. Når den etniske befolkningen har en lav fødselsrate, og en annen gruppe har en svært høy fødselsrate, så tar det faktisk relativt kort tid for at en minoritet blir en majoritet. Det blir naivt å ikke stille seg et spørsmålet om konsekvensene av dette, og det er ikke snakk om etnisitet, men heller kultur. Slik som jeg ser det så ender vi opp med et nytt Europa. Tipper som nevnt andre steder her, at vi får enorme klasseforskjeller og segregering basert på etnisitet og religion, iallefall i starten. Men slikt kan rett og slett ikke være bærekraftig i det lange løp tror jeg. Kan jo også spørre hvordan demokratiet vil fungere, hvis det er såpass motstridende verdier? Innvandringen er per dags dato såpass stor at vi ikke lenger snakker om integrering til en europeisk kultur. Alt for mange når rett og slett ikke dette målet, og det blir verre. Det synes synes for meg at flere og flere faller utenfor dette målet med en økende innvandrerbefolkning. Mon tro hvordan dette påvirker den europeiske befolkningen rent kulturelt? Helt ærlig så blir jeg skremt... er det lov? Hvordan blir det med et 100 års perspektiv? Endret 1. april 2015 av Snof 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #37 Skrevet 1. april 2015 Dette er en helt fraværende debatt, og bare det sier litt om det politiske klimaet i vesten. Vi snakker om enorme omveltninger av historiske proporsjoner, som skjer nærmest iløpet av en generasjon. Du kan ikke sammenligne situasjon med de som vokste opp på 70-80 tallet, med de som vokser opp idag, og hvordan det blir å se ut om 30 år fra nå, våger jeg nesten ikke å tenke på. USA blir nevnt i den sammenhengen, men der skjedde omveltningen over par hundre år. Man kunne som indianer ikke merke noe eller se en hvit mann gjennom hele livet. At vi snakker om en stor befolkningsomveltning i Europa er dramatisk, og bør dermed diskuteres, der man redegjør konsekvenser osv. Kan kun finne informasjon om dette på "alternative" sider, som av og til har en litt suspekt slagside. Det blir ofte sagt at innvandrere fra Nord Afrika og midtøsten vil gå tilbake til samme fødselrate som etniske europeere, men har sett at med omfanget som innvandringen går i, så beholdes kulturen i større grad, og fødselsraten går tilbake til "opprinnelseslandet". Lignende statistikk har jeg sett av blant annet holdninger og meninger. Med dette i bakhodet så må vi jo spørre oss om det blir et Europa med europeisk kultur, eller et Europa med en helt ny og fremmed kultur. Når den etniske befolkningen har en lav fødselsrate, og en annen gruppe har en svært høy fødselsrate, så tar det faktisk relativt kort tid for at en minoritet blir en majoritet. Det blir naivt å ikke stille seg et spørsmålet om konsekvensene av dette, og det er ikke snakk om etnisitet, men heller kultur. Slik som jeg ser det så ender vi opp med et nytt Europa. Tipper som nevnt andre steder her, at vi får enorme klasseforskjeller og segregering basert på etnisitet og religion, iallefall i starten. Men slikt kan rett og slett ikke være bærekraftig i det lange løp tror jeg. Kan jo også spørre hvordan demokratiet vil fungere, hvis det er såpass motstridende verdier? Innvandringen er per dags dato såpass stor at vi ikke lenger snakker om integrering til en europeisk kultur. Alt for mange når rett og slett ikke dette målet, og det blir verre. Det synes synes for meg at flere og flere faller utenfor dette målet med en økende innvandrerbefolkning. Mon tro hvordan dette påvirker den europeiske befolkningen rent kulturelt? Helt ærlig så blir jeg skremt... er det lov? Hvordan blir det med et 100 års perspektiv? Ja det er lov å bli skremt, skulle nesten ønske jeg var barnløs med tanke på den grufulle fremtiden de kanske har i møte. Forferdelig å tenke på.. Anonymous poster hash: 9522f...a75 2
Drizzt Skrevet 2. april 2015 #38 Skrevet 2. april 2015 Din siste setning viser jo bare at du forsvarer ditt angrep på den norske velferdsstaten med en dårlig unnskyldning for at du ikke gjør det. Gi heller din påstand gyldighet ved å vise hvor du har forsvart den norske velferdsstaten! Men bevis mangler du 1
Snof Skrevet 3. april 2015 #39 Skrevet 3. april 2015 Ja det er lov å bli skremt, skulle nesten ønske jeg var barnløs med tanke på den grufulle fremtiden de kanske har i møte. Forferdelig å tenke på..Anonymous poster hash: 9522f...a75 "Skulle nesten ønske at du var barnløs"...!!! Nei huff. Håper jeg ikke hørtes for dyster ut i min spådom, selv om jeg er bekymret. Kan ordne seg, endringer skjer, og når har verden vært trygg?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå