Gå til innhold

Skriker barn mer i dag?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir barn oppdratt på en måte som gjør de at de gråter mer? Man kan jo knapt gå på en kafe eller på en buss uten at hørselen ryker, og det er helt greit at de skriker i følge foreldre, de gjør ingenting.

Forstår ikke dagens foreldre at om de ikke lærer barn å respektere andre, ja så blir de ikke respektert selv, men blir oppfattet mer som en drittunge.

Det er gjort målinger i barnehager med over 100 dB, inne på området som gir hørselskader. De roper høyere en mange maskiner!

Jeg var over hos naboen, de har vært på en flott reise og jeg ville så gjerne høre om turen, men den på 3 og den på 5 år bråkte så mye at jeg fikk ikke med meg hva hun sa. Og det var mens det stod på en tegnefilm!

Hvorfor skriker barn så høyt?

Anonymous poster hash: 0a488...0f5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de skriker mer i dag tror jeg at det henger mer sammen med at før fikk de ikke oppmerksomhet når de gråt (skrikekur på babyer...), dermed sluttet de med det. Slik er det stort sett ikke nå. Men jeg er enig i at det kan virke som en større del av foreldre er slappere med oppdragelse nå enn før.

At det skrikes mer på kafeer, butikker etc vil jeg tro har sammenheng med at vi oftere er på butikker og kafeer, og har med barna.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de skriker mer i dag tror jeg at det henger mer sammen med at før fikk de ikke oppmerksomhet når de gråt (skrikekur på babyer...), dermed sluttet de med det. Slik er det stort sett ikke nå. Men jeg er enig i at det kan virke som en større del av foreldre er slappere med oppdragelse nå enn før.

At det skrikes mer på kafeer, butikker etc vil jeg tro har sammenheng med at vi oftere er på butikker og kafeer, og har med barna.

Kanskje småbarnsforeldrene snart bør forstå at folk går på cafe og restauranter for å hygge seg og ikke ønsker å høre på ungeskrik!!!

Anonymous poster hash: a6c19...e77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir barn oppdratt på en måte som gjør de at de gråter mer? Man kan jo knapt gå på en kafe eller på en buss uten at hørselen ryker, og det er helt greit at de skriker i følge foreldre, de gjør ingenting.

Forstår ikke dagens foreldre at om de ikke lærer barn å respektere andre, ja så blir de ikke respektert selv, men blir oppfattet mer som en drittunge.

Det er gjort målinger i barnehager med over 100 dB, inne på området som gir hørselskader. De roper høyere en mange maskiner!

Jeg var over hos naboen, de har vært på en flott reise og jeg ville så gjerne høre om turen, men den på 3 og den på 5 år bråkte så mye at jeg fikk ikke med meg hva hun sa. Og det var mens det stod på en tegnefilm!

Hvorfor skriker barn så høyt?

Anonymous poster hash: 0a488...0f5

Så rart. Jeg hører aldri skriking på kafeer, buss eller bane. Jeg har små barn selv, og de kan bruke utestemme ute, men hever ikke stemmen innendørs.

Anonymous poster hash: 8c501...08b

Gjest Keikolina
Skrevet

Kanskje småbarnsforeldrene snart bør forstå at folk går på cafe og restauranter for å hygge seg og ikke ønsker å høre på ungeskrik!!!

Anonymous poster hash: a6c19...e77

Det er trening, trening og atter trening.
Skrevet

Jeg hører også sjeldent unger som skriker i butikken eller på cafe. Faktisk så lite at jeg lurer på hvor mye utbredt dette problemet egentlig er...

• Liker 2
Skrevet (endret)

Noen ganger når jeg er på butikken, særlig på ettermiddagene, tenker jeg at det er enkelte foreldre som ikke skjønner dette med innestemme/utestemme, ikke ungene deres.

Til de foreldrene vil jeg gjerne si: "Ungene deres er slitne. Slutt å vase med mobilen, betal og dra hjem."

Endret av AmandaVI
  • Liker 1
Gjest Fotballen
Skrevet

Ja! Hører skrikerunger overalt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...