Gå til innhold

Psykologen min gikk litt for langt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Psykologen min har kalt meg kjempesøt og pen og anbefalt meg å dumpe kjæresten min for en eldre mann med stabil inntekt. Jeg har aldri klaget over hverken dårlig selvtillit, kjæresten min eller pengeproblemer, så jeg synes det var litt rart. Det kan hende han mente det humoristisk og det er ikke noe som plager meg veldig, men jeg liker ikke å betale i dyre dommer for å høre at jeg ikke trenger å jobbe. Burde jeg si det til ham?



Anonymous poster hash: dc67f...e89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen mennesker er klemmere, også psykologer. Med din problemstilling burde han kanskje ikke vektlegge utseende så mye? - Og sånn helt generelt så bør man være litt varsom før man deler ut klemmer, altså å se personen litt an. Det er ikke slik at alle mennesker er flinke i jobben sin eller flinke sosialt med andre mennesker - det gjelder for psykologer også.

Høres ikke ut som om du har vært utsatt for noe upassende, men heller en klønete psykolog. Du kunne jo også bare sagt at "jeg er ingen klemmer"....

Enig i mye av det du skriver, men:

Noen mennesker er klemmere, ja, men det betyr da ikke at man klemmer pasienter på den måten! Selvsagt kan det være greit hvis det er gjensidig, men med den autoriteten en psykolog har, bør vedkommende være forsiktig med å klemme alt av pasienter. Spesielt fordi pasienten er i en sårbar situasjon.

En mannlig lærer på ungdomsskolen går da ikke rundt å klemmer ungdomsskoleelevene uten at det blir oppfattet som merkelig.

Jobb er jobb. På privaten kan psykologen klemme så mye på vennene sine at de sprekker, men klemmeren bør legges bort når man et på kontoret med

pasientene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...