AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #1 Skrevet 31. mars 2015 Hei Jeg har idag prøvd mooncupen min for første gang. Sleit først med å ta den inn, men føler det kommer seg. Jeg opplever at noe gnager, som mest sannsynlig er den stilken. Jeg tør ikke klippe den av ennå, fordi jeg sliter nemlig med å få den ut. Ender ofte med at jeg må dra i stilken, og bruker kanskje 10 minutt på å få den ut. Er ikke helt sikker om jeg klarer å få den helt tett heller. Er det noen som har noen bra tips? er egentlig helt ny på dette, og vet ikke hvor langt inne den skal sitte eller noe.. Anonymous poster hash: 8f5c4...1a6
tekjerringa Skrevet 31. mars 2015 #2 Skrevet 31. mars 2015 Det er litt klundrete i starten, du må bare gi det litt tid. Husker jeg slet med tamponger og i starten, men etter litt prøving så gikk det og fint..
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #3 Skrevet 31. mars 2015 Du trenger jo ikke å klippe av hele stilken, det har ikke jeg gjort, men om du ikke klipper av noe så vil det nok gnage, ja. Slet veldig med å få den både inn og ut i begynnelsen selv, men nå er det rutine. Det jeg kan anbefale er å "øve" deg hjemme i begynnelsen, så du slipper å knote med å få den inn eller ut på offentlige toaletter eller på jobb. Anonymous poster hash: cbbd7...071
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #4 Skrevet 31. mars 2015 http://menskopp.org/hvordan-velge-kopp.htmlAnonymous poster hash: 66c25...39a
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #5 Skrevet 31. mars 2015 Ja tenker å øve litt hjemme før jeg går ut i offentligheten! Kanskje jeg skal klippe litt av den da, selvom jeg ikke forstår helt hvordan jeg skal få den ut:( Anonymous poster hash: 8f5c4...1a6
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #6 Skrevet 31. mars 2015 Ja tenker å øve litt hjemme før jeg går ut i offentligheten! Kanskje jeg skal klippe litt av den da, selvom jeg ikke forstår helt hvordan jeg skal få den ut:( Anonymous poster hash: 8f5c4...1a6 Jeg var livredd i starten, og om jeg ikke fikk tak i koppen med en gang, var jeg sikker på at jeg ikke kom til å få den ut. Det tok en stund før jeg mestret både å sette den inn og å få den ut igjen. Nå finnes det jo flere merker innen menskopp da, og om du skulle vise deg å ha en lenger skjede enn snittet (eller kortere fingre, hva vet jeg), så er kanskje en av de koppene som er lengre noe for deg? Men jeg tipper at dette skal gå seg til, altså! Anonymous poster hash: cbbd7...071
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #7 Skrevet 31. mars 2015 Nå finnes det jo flere merker innen menskopp da, og om du skulle vise deg å ha en lenger skjede enn snittet (eller kortere fingre, hva vet jeg), så er kanskje en av de koppene som er lengre noe for deg? Men jeg tipper at dette skal gå seg til, altså! Anonymous poster hash: cbbd7...071 Der gikk det litt fort, ja. Mente lengre skjede, ikke lenger. Anonymous poster hash: cbbd7...071
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #8 Skrevet 31. mars 2015 Jeg var livredd i starten, og om jeg ikke fikk tak i koppen med en gang, var jeg sikker på at jeg ikke kom til å få den ut. Det tok en stund før jeg mestret både å sette den inn og å få den ut igjen. Nå finnes det jo flere merker innen menskopp da, og om du skulle vise deg å ha en lenger skjede enn snittet (eller kortere fingre, hva vet jeg), så er kanskje en av de koppene som er lengre noe for deg? Men jeg tipper at dette skal gå seg til, altså! Anonymous poster hash: cbbd7...071 Bra jeg ikke er den eneste som er litt skeptisk i starten. Tviler på at det er noe med fingrene mine, de er iallefall ganske lange haha. Er litt trang nedentil, så føler det er veldig vanskelig å få inn to fingre og liksom dra koppen ut. Regner med at det går seg til! Takk for svar Anonymous poster hash: 8f5c4...1a6
AnonymBruker Skrevet 1. april 2015 #9 Skrevet 1. april 2015 Ts her Har klippet litt av stilken nå, og føles utrolig mye bedre ut å gå med. Sliter noe enormt med å få den ut som sagt, og het helt ikke ørlig hva jeg skal gjøre. Finner liksom ingen god teknikk:(Anonymous poster hash: 8f5c4...1a6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #10 Skrevet 2. april 2015 Ts her Har klippet litt av stilken nå, og føles utrolig mye bedre ut å gå med. Sliter noe enormt med å få den ut som sagt, og het helt ikke ørlig hva jeg skal gjøre. Finner liksom ingen god teknikk:(Anonymous poster hash: 8f5c4...1a6 Noen tips: jeg syns det er enklere å sitte (på do), siden skjeden blir litt mer sammentrykket da. Press nedover med skjedemusklene til du får tak i bunnen. Klem tak i bunnen, og rugg koppen fra side til side gradvis nedover. Brett den litt inn oppe ved ringen, og lirk den forsiktig ut. Pass på at du slapper av, og ikke får panikk! Anonymous poster hash: a2236...98d
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #11 Skrevet 7. april 2015 Sett deg på huk, og bruk musklene til å "presse" den ut som om du skulle gått på do. Få tak i enden av koppen, der det er sånne "streker" (ikke helt glatt). Det som er viktig nå, er at du klemmer ut luft, slik at vakumet slipper. Om det fremdeles er vakum der, og du trekker den rett ned, er det veldig vanskelig å få den ut. Det er det som gjør at den sitter såpass godt og beskytter slik den skal. Når du holder tak i koppen, og vakumet er brutt, er det bare å lirke forsiktig, nå er den ganske "flat". Da bruker jeg å dra den ut slik at den ene kanten/siden kommer ut først. Da går det greit! Litt klumsing i starten må man regne med, men det er så deilig når det blir rutine! Anonymous poster hash: a77e8...9a9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå