Gå til innhold

Hvor ofte er du hos legen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv aldri hos legen. Er 27 år, og føler alle andre drar dit hele tiden. Sist gang jeg var hos legen, var for 6 år siden for å få p-piller. Bør man dra for å forsikre seg om at "alt er greit", eller er folk faktisk så ofte syk at de faktisk drar dit? Er jeg forkjølet, influensa osv., så holder jeg meg hjemme til jeg er frisk igjen.

Hvor ofte er du hos legen?

Anonymous poster hash: 95e47...251
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er aldri :) Holder meg også hjemme om jeg er syk, har ikke vært så syk at jeg må til legen siden jeg var 13 år.

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Kronisk syk

Har legetime ca 1 gang pr mnd

AnonymBruker
Skrevet

Ikke så veldig ofte :P vært der 1 gang i løpet av 16 år tror jeg :P

Anonymous poster hash: 2e787...557

Skrevet

Har ikke vært der siden de obligatoriske sjekkene som unge, er 18

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er overhodet ikke nødvendig å dra til legen en gang i blant "for å sjekke at alt er greit". Det er ikke som å gå til tannlegen. Det er misbruk av ressurser å dra til legen uten grunn. :)

Anonymous poster hash: 57219...116
Skrevet

Min fastlege er fortsatt i Trondheim. Har ikke bodd i Trondheim på to år.

AnonymBruker
Skrevet

Kjempeofte..vært hos lege i dag også, eller kirurg da, på sykehuset. Var år i mellom jeg var hos legen før jeg ble syk, savner den tiden.

Anonymous poster hash: 0f29f...6b8
AnonymBruker
Skrevet

På hrunn av kronisk sykdom er jeg hos legen ca hver tredje uke.

Anonymous poster hash: 028ec...ebc

AnonymBruker
Skrevet

Minst annet hver år. For å sjekke at alle verdier er som de skal. Slik som alle på hormon-prevensjon egentlig skal for å få fornyet resepten.

Anonymous poster hash: 24420...388
Skrevet

Det siste året har jeg vært der gjennomsnittlig en gang i måneden på grunn av langvarig sykdom og sykemelding. Nå som jeg har begynt i behandling for det går det nok tilbake til slik det var før, da var jeg hos legen litt sjeldnere enn en gang i året.

Skrevet

Sist jeg var hos legen hadde jeg en skikkelig sinna hoste som holdt meg våken på nattestid. Tror det er tre år siden.

To år før det hadde jeg en tilsvarende hoste med halsbetennelse, hvor jeg også var hos legen, og tre-fire år før det igjen var jeg hos legen pga det som ble diagnosert som kronisk senebetennelse i skulderen.

Med andre ord så går jeg sjelden til lege, og bare når jeg føler at jeg må :P

Skrevet

Jeg var også sjeldent til legen da jeg var 27. Aldri syk.

Nå er jeg derimot kommet i reperasjonsalderen. :Knegg:

AnonymBruker
Skrevet

I snitt hver sjette uke, må ta blodprøver hver andre måned, me så kommer det litt innimellom som følgetilstander også.

Anonymous poster hash: 8c4bc...acd

Gjest Vevila
Skrevet

Går vel som regel 2-3 ganger i året for å sjekke at alt er fint. De siste to årene har det vært oftere, i snitt en gang i mnden.

Skrevet

Jeg får full sjekk + nødvendige vaksiner 1 gang i året av jobben. I tillegg har jeg et par besøk hos legevakt i året (jeg har en lei tendens til å skade meg). Min nåværende fastlege har jeg derimot aldri møtt, og jeg tror det må være i hvert fall 5-6 år siden jeg byttet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 19 år, og er hos fastlegen annenhver uke. Jeg har også avtaler på sykehuset noen ganger hver uke. Bare vær glad dere er friske, for å renne ned legekontor og sykehus er ukult.

Anonymous poster hash: 8ea55...e43

AnonymBruker
Skrevet

Er hos legen hver 3.-4. uke, og da varer gjerne konsultasjonen en stund også. Skulle helst ha vært der annenhver uke istedenfor og hatt litt kortere konsultasjoner. Blir så sliten av det og har følelsen av at legen blir sliten også. Nei, det er ikke noe gøy å renne ned legekontoret og stadig få følelsen av at man er til bry.

Anonymous poster hash: 785de...90f
Skrevet

var hos legen 2 ganger så jeg kan huske fra jeg var 6-23 år, men så ble jeg syk å var hos legen 15 ganger på 6 mnd

Skrevet

Bare om det er nødvendig. Var der to ganger i fjor, en gang når jeg hadde fått noe sagflis som satte seg fast bak øyet og en gang når jeg fikk en spiker i gjennom foten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...