ck12 Skrevet 31. mars 2015 #1 Skrevet 31. mars 2015 Hei! Jeg har en sønn som blir 1 år og 10 mnd i august, da ønsker jeg å ha ham i barnehage - men usikker på hvor mye? Har ikke lyst til å ha ham der fulltid, men har samtidig ikke lyst til at han skal føle seg utenfor samholdet mellom de andre barna og ansatte. Jeg ønsker også at han skal føle seg trygg i barnehagen, så er usikker på en annenhverdag løsning. Kanskje en fridag på onsdager? Eller er det korte dager man-fre som anbefalles? Og i så fall, hvor korte dager? Er det noen av dere som har erfaring rundt dette? Hva trives barn best med hvis man har mulighet til å bestemme selv? Hva ønsker barnehagepersonalet? Jeg tenker å betale for en fulltidsplass, men trenger ikke pass fra 7-16. Jeg er selvstendig næringsdrivende og jobber hjemme.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #2 Skrevet 31. mars 2015 ville anbefalt litt hver dag, altså kortere dager mellom 9-12 eller i kjernetiden. da får barnet være med på utetid eller maling, baking og læring osv Anonymous poster hash: aadc0...038
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #3 Skrevet 31. mars 2015 Jeg ville nok ha anbefalt hver dag i kjernetiden, mellom 10-14. evt. dette og 1 fast fridag i uken. Det er viktig at barnet får kontinuitet i hverdagen, og får vært med på det som skjer, men det er jo supert om han slipper de lange dagene! Mine som er litt større, leveres ca 10 og hentes 15.00 og jeg synes det er supert. Men 5 åringen synes jeg kommer å henter ALT for tidlig... Anonymous poster hash: 08896...98e
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #4 Skrevet 31. mars 2015 Jeg har også hjemmekontor, og leverer gutten min i 9 tiden, henter han 14. Så har han fri hver fredag, der vi finner på noe sammen. En gang i uka har han også med seg en kompis fra bhg hjem.Denne ordningen har vi hatt siden han startet på bhg som 2 åring, og kommer til å ha det slik til han begynner på skolen neste høst.Anonymous poster hash: 27d30...831
absinthia Skrevet 31. mars 2015 #5 Skrevet 31. mars 2015 Det er best for barnet om de er hver dag, men har korte dager - spesielt de første månedene.
Gjest chiki Skrevet 1. april 2015 #6 Skrevet 1. april 2015 I vår barnehage må de minste ha minimum 3 dager i uken. Så storesøster skal ha full plass siden hun skal begynne sisteåret, og minsten skal begynne 60% Litt kjipt siden jeg nettopp tok en 60% stilling for å ha mer tid med barna, jobbet 100% før nr2 kom. Så planen var jo redusert stilling og barnehage, og å få kontantstøtte. Men den får jeg ikke siden vi måtte ta 60% barnehage. Hadde tenkt å bare ha 40 eller 50% Men stoler på barnehagen sin anbefalibg, så da dår jeg heller ha litt minsre inntekt. Men blir rart å levere i barnehage når jeg har fri.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå