Gå til innhold

overvekt.


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har generelt alltid vært slank. Jeg sluttet og røyke, fikk en del helseplager som har gjort at jeg ikke har fått trent. Min BMI er på 27.3 eller noe. Jeg er 166 og veier 76 kg så har noen ekstra kilo.

Jeg gikk opp 17 (!!) Kg på i overkant av et år. Nå har jeg en del korsrygg smerter og blir rett og slett uvel når jeg blir varm. Kan dette skyldes vektøkning? Pga svimmelhet har jeg tatt blodprøver og testet det meste men de kan ikke si hvorfor jeg har så vondt. Kan den raske vektøkningen ha noe å si?

Anonymous poster hash: 228e2...571

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette med at du blir uvel, kan jeg ikke forklare. Men klart, med 17kg ekstra på kroppen så koster det mer å bevege og forflytte kroppen enn tidligere, og du kan oppleve at du blir fortere sliten enn før. En del blir uvel ved kraftige anstrengelser, det kan henge sammen med evnen til å kvitte seg med melkesyre i muskulaturen eller at man får for lite oksygen til hjernen.

At du har smerter i korsryggen, kan gjerne henge sammen med vektøkningen. Jeg har hatt mange kunder som har trent av seg ryggsmerter ved å trene styrke og miste overflødig kroppsvekt. Vil egentlig anbefale deg å starte med styrketrening, to ganger i uken med styrke på store muskelgrupper er nok i første omgang. Bare pass på at du gjør øvelsene riktig og at du trener tungt nok. (få hjelp til dette i starten om du har behov for det). Vekten kan du redusere ved å ta en titt på kcal-inntaket ditt, legge deg i et lett underskudd pr dag.



Anonymous poster hash: 847cf...09e
AnonymBruker
Skrevet

Dette med at du blir uvel, kan jeg ikke forklare. Men klart, med 17kg ekstra på kroppen så koster det mer å bevege og forflytte kroppen enn tidligere, og du kan oppleve at du blir fortere sliten enn før. En del blir uvel ved kraftige anstrengelser, det kan henge sammen med evnen til å kvitte seg med melkesyre i muskulaturen eller at man får for lite oksygen til hjernen.

At du har smerter i korsryggen, kan gjerne henge sammen med vektøkningen. Jeg har hatt mange kunder som har trent av seg ryggsmerter ved å trene styrke og miste overflødig kroppsvekt. Vil egentlig anbefale deg å starte med styrketrening, to ganger i uken med styrke på store muskelgrupper er nok i første omgang. Bare pass på at du gjør øvelsene riktig og at du trener tungt nok. (få hjelp til dette i starten om du har behov for det). Vekten kan du redusere ved å ta en titt på kcal-inntaket ditt, legge deg i et lett underskudd pr dag.

Anonymous poster hash: 847cf...09e

Tingen er vell at jeg har fått smerter dagene etter trening så har prioritert å komme meg på jobb istedet for å trene. Er nok feil prioritering men har ey veldig fysisk aktivt yrke så det har liksom vært enten eller. Har et styrke program jeg kjører gjennom innimellom men som sagt blir det ofte verre i noen dager. Jeg tenker nok det er mulighet at det blir verre før det blir bedre. Men blir små svimmel da musklaturen strammer i rygg og nakke. Men prøver å bli flinkere og trenger mage og diverse for å styrke rygg. Men må nok begynne å spise sunnere, har latt meg forfalle totalt etter dette skjedde.

Anonymous poster hash: 228e2...571

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...