AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #1 Skrevet 31. mars 2015 Vi har en undulat og skal nå flytte. Vi vil selvfølgelig ha han med, men skal flytte veldig langt og må kjøre i to dager. Tåler fuglen to dager i bil eller bør vi omplassere han? Anonymous poster hash: af129...6f0
Bondenisse Skrevet 31. mars 2015 #2 Skrevet 31. mars 2015 Det går sikkert bra, bare pass på å ha jevn temperatur. Legg gjerne ett teppe over. Tok aldri mine på så lang reise men om man har fulgt litt med på Linnea Myhre virker det som om hennes driver å flytter litt mellom Oslo og Molde. Det er jo 10 timer i bil
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #3 Skrevet 31. mars 2015 Hvem er Linnea Myhre? Det høres bra ut Jeg vil ikke gi han bort. Anonymous poster hash: af129...6f0
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #4 Skrevet 31. mars 2015 Undulater tåler lite stress, og flytting kan fort føre til det. MEN, om du tilpasser med et reisebur som du dekker over så den ikke blir stresset og sørger for at den får mat og vann skal det nok gå bra Kanskje den har noen favorittsnacks? Som agurk el, du kan "forføre" den med innimellom Anonymous poster hash: ff10f...bab
Honnikorn Skrevet 31. mars 2015 #5 Skrevet 31. mars 2015 Det går helt fint, bare skjerm fuglene under transport med et teppe eller noe så de ikke stresser. 😉 Jeg kjenner folk som tar med fuglene sine på ferie og det går helt greit.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #6 Skrevet 31. mars 2015 Jeg tenker at jeg må fjerne alle leker osv som kan rasle og lage mye lyd, sørge for at han har vann og mat, pinner å sitte på og at han ikke utsettes for trekk. Dekke buret med et pledd og ha på radio? Det går? Har opplevd at en tidligere undulat døde i forbindelse med flytting fordi den ble syk og stressa så er redd for at han skal bli syk. Den første flyttet vi midt på sommeren så det var varmt og vi brukte teppe for å unngå trekk, men likevel gikk det galt. Anonymous poster hash: af129...6f0
Portvinpiken Skrevet 31. mars 2015 #7 Skrevet 31. mars 2015 For mange år siden flyttet jeg fra Irland til Vestlandet og hadde med undulaten. Vi tok ferger, bodde på hoteller og det gikk så fint med undulaten så.
Honnikorn Skrevet 31. mars 2015 #8 Skrevet 31. mars 2015 Jeg pleier å fjerne alle dingleting i buret, legge teppe over og så er det bare å kjøre. Har transportert mange fugler på det viset når jeg drev oppdrett, det går helt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå