Gå til innhold

Kvinner bedre til å kjøre bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en ganske dårlig sjåfør, men så hater jeg å kjøre bil da. Og når jeg kjører, er det alltid automatgir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gjort meg opp et inntrykk av at kvinner er verst basert på de jeg har sittet på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det har så mye med kjønn å gjøre, jeg da. Jeg tror det har med interesse å gjøre.

Flere menn enn kvinner er interessert i bil og det som har med bil og gjøre. Det gjør at de har en bedre forståelse for bilkjøring, og slapper mer av bak rattet. Kvinner/jenter som har samme interesse, kjører like bra som en mann.

Jeg er selv jente, og mener selv jeg er en god sjåfør. Jeg er MEGET interessert i bil og bilkjøring og har jobbet mange år som varebilsjåfør. Og "bank i bordet" ikke vært borti noe.

Jeg synes veldig mange jenter er litt klumsete i trafikken. De småbulker og virker usikre når de kjører.

Jeg har flere venninner som jeg blir helt stresset av å kjøre med. Mange har lite eller ingen forståelse for bil og bilkjøring og skremmende dårlig evne til å beregne bredden/lengden på bilen.

De kjører på enten for høye eller lave turtall i rundkjøringer og bakker. Bremser alt for mye, er lite smidige og virker usikre på det de driver med. Bilkjøring er kun noe de gjør for å komme frem og tilbake til jobb eller kjøpesenteret.

Jeg selv kan ta meg en kjøretur bare for å kose meg. Jeg elsker å kjøre bil, og jeg slapper av og nyter hver eneste tur. Det er alltid jeg som kjører hvis jeg og samboeren min skal på lengre turer. Spesielt på vinteren.

*Anyway*, kvinner kan være like gode sjåfører om de har interessen for det. Men prosentvis er det nok flere gutter som har denne interessen og dermed er flere menn bedre til å kjøre bil enn kvinner.

Hilsen en god kvinnelig sjåfør ;)



Anonymous poster hash: 59d86...603
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har lite med kjønn å gjøre, men langt mer med mengdetrening. Så lenge mannfolka insisterer på å kjøre, og kvinner lar dem gjøre det, mister kvinner viktig kjøreerfaring. For å bli god må du bruke ferdighetene, spesielt i den første fasen etter at man tar lappen. Desverre er det også da man er mest usikker, så da faller mange kvinner for fristelsen til å la mannen ta hovedtyngden av kjøringa.

Har du noe du er usikker på, som bakkestart eller lukeparkering må du ta deg i nakken å øve masse, til du blir bedre. Selv er jeg kvinne og yrkessjåfør, og jeg er dyktig til å kjøre bil. Dette har lite med min personlige fortreffelighet å gjøre, men kommer av at jeg har brukt mer enn 40 timer i uka bak rattet.



Anonymous poster hash: 1db12...319
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har krasjet og bumpet borti flere ganger enn kjæresten min :rodme: Likevel er det alltid jeg som kjører om vi skal rundt om. Jeg er litt smånervøs i trafikken, og liker svært dårlig å sitte på med andre. Han er flink til å kjøre bil, og har også hatt sertfikatet lenger, men jeg liker å ha kontrollen når vi kjører. Om vi er på langturer, så kjører han som oftest.

Men i vårt forhold, er nok han den beste sjåføren ;)

Og i mitt forhold er hun generelt flinkere. Det handler om erfaring og motivasjon; hun er bygdemenneske og ser bil som frihet. Jeg er bymenneske og ser bil som begrensning.

Eneste pussigheten er at jeg er flinkere på glattkjøring ( jeg har kjørt med morgenavis) og hun er flinkere på parkering ( jeg har ingen unnskyldning :-) )

Endret av Druid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...