Gå til innhold

Kvinner bedre til å kjøre bil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahahahahahahahahha....

Ja, kvinner "synder" mindre i henhold til trafikkregler ,men dere er så absolutt ikke bedre til å kjøre. Mannfolk er bryter reglene, men kvinner er idioter (veldig satt på spissen)

Jeg irriterer meg mer over damer i trafikken, fordi dere gjør de mest idiotiske tingene. 8/10 ganger jeg må gjøre noe for å unngå et uhell som er en annens feil er det kvinner bak rattet. Det går på fletting, lese trafikk, legge seg inn og ut skikkelig, av og på kjøring av motorvei, rundkjøringer, stopp på idiotiske plasser osv.

Hvis du klarer å lese trafikken og følge med er de bruddene mannfolk gjør (kjøre for fort) ikke noe problem, du bare tilpasser deg det. Damer er derimot vanskelige å lese fordi dere gjør ting som dere ikke skal, og som er umulig og forutse.

Før dere klikker, det gjelder ikke alle, men etter min erfaring ville jeg heller delt veien med kun mannfolk enn kun damer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er motsatt enn deg ovenfor.

De fleste tilfeller av farlige situasjoner og unødvendig situasjoner er det menn som foretar. Nå er dette på "bygda", men likevel en god del trafikk er det, spesielt i ferietidene.

Anonymous poster hash: 39f61...c7f
  • Liker 1
Skrevet

Artikkelen er jo åpenbart clickbait, men jeg stusset over tallene og konklusjonen basert på disse.

87% av dem som blir tatt for å kjøre beruset er menn. 90% av dem som har blitt tatt for å kjøre for fort er menn. 80% av dødsulykkene forårsakes av menn.

Ergo: kvinner kjører bedre enn menn. At det i 80% av tilfellene er mannen som kjører var ikke like viktig for konklusjonen. :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Menn er bedre sjåfører, men hva hjelper det når de tar høyere risiko og setter andres liv i fare ved å ta unødige sjanser.

Anonymous poster hash: c8739...8d2
Skrevet

Mannfolkene fortsetter desperat å påstå at de er bedre sjåfører ser jeg.

Tragisk hvor mye de holder på den forvrengte innbilningen. Og de skjønner det ikke selv en gang.

Menn er og blir og vil alltid være idioter i trafikken.

• Liker 4
Skrevet

At menn er dårligere sjåfører skyldes nok hovedsakelig mer aggressiv atferd og større risikovillighet. Kvinner kjører mer defensivt, ergo færre fartsovertredelser og færre ulykker.

Hadde menn kjørt like defensivt som kvinner, ville det vært de med mest kjøreerfaring som hadde vært de beste sjåførene, og siden menn kjører mer enn kvinner, ville det vært menn som da var de beste sjåførene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tragisk hvor mye de holder på den forvrengte innbilningen. Og de skjønner det ikke selv en gang.

Menn er jo statistisk sett best til å kjøre bil. Hvor mange kvinnelige verdensmestere i motorsport finnes det i forhold til menn? Det er klart kvinner er involvert færre ganger i alvorlige ulykker når de sjeldent kjører utenfor bysentrum med 50-sone ...

Anonymous poster hash: 41521...9d3

Skrevet

Menn er jo statistisk sett best til å kjøre bil. Hvor mange kvinnelige verdensmestere i motorsport finnes det i forhold til menn? Det er klart kvinner er involvert færre ganger i alvorlige ulykker når de sjeldent kjører utenfor bysentrum med 50-sone ...

Anonymous poster hash: 41521...9d3

Nettopp der ligger problemet.. Menn bruker trafikken som sin egen racingbane. Med tragiske konsekvenser. Stor fart, høy risiko og overvurderer sine formel-1-ferdigheter fullstendig. :fnise:

• Liker 2
Skrevet

For meg betyr det ikke noe hvem som er flinkest å kjøre bil. Jeg vet at jeg ikke er noen god sjåfør rett og slett fordi jeg ikke har bruk for bil, og har dermed ikke noen bil. Jeg kjører kanskje 4-5 timer i året, og det er alt for lite. Man blir jo ikke flink til gjøre ting, hvis man ikke øver. I forhold til en del venner som har bilen sin som hobby, for å dra rundt å råne osv. Så bruker jeg bilen for å komme fra punkt a til b.

AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder å kjøre til siden på en smal vei som bare har plass til en bil i bredden, er det kvinnene som er idiotene. De bare kjører til de står front mot front med din bil. Så er det plutselig helt krise fordi de aldri har lært å rygge bilen. :murvegg:

Anonymous poster hash: 3387c...3bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er jo ikke veldig rart at det skjer mer ting med mannfolk bak rattet enn kvinnfolk bak ratt når det er mange flere mannlige sjafører.

Anonymous poster hash: 36f2c...4d9
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder å kjøre til siden på en smal vei som bare har plass til en bil i bredden, er det kvinnene som er idiotene. De bare kjører til de står front mot front med din bil. Så er det plutselig helt krise fordi de aldri har lært å rygge bilen. :murvegg:

Det skjer noen ganger. Oftere skjer det at kvinnene er flinkere til å stoppe og vente til motgående trafikk har passert. Som regel er det mannlige sjåfører, gjerne svært unge eller menn i midtlivskrisen, som peiser på og haster forbi, mens motgående trafikk må stå på bremsen og "kaste" bilen til sides for ikke å krasje.

Det samme skjer når det er hindringer i veien, som f.eks. gående/syklister eller parkerte biler. Har man hindringen på sin side, så skal man vike. Kvinner er flinkere til å vike enn menn, og min erfaring er at det stort sett er menn, unge og i midtlivskrisen, som peiser på. Null respekt for andre trafikanter.

For ikke å snakke om alle turistene som kjører på smale veier. Det er håpløse greier det.

Anonymous poster hash: 39f61...c7f

• Liker 1
Gjest Reza08
Skrevet

Har vært passasjer både når kvinner og menn har kjørt. Stort sett så synes jeg det har vært ganske greit uansett om det har vært kvinne eller mann som har kjørt.

En ting vil jeg dog påpeke. Det er ikke rart at menn er innvolvert i flere ulykker, da det ofte er mannen som kjører. Menn bryter kanskje fartsgrenser oftere og er mer risikovillige enn damer, men det er ofte damene som gjør mye rart. Senest i dag så jeg at ei dame skulle kjøre inn på en parkeringsplass. Da hun skulle svinge inn og til venstre videre inn på parkeringsplassen, tok hun like gjerne det motsatte kjørefeltet. Dette hindret den andre bilen i å kunne kjøre samtidig som hun svingte ned. Har opplevd at ei dame kom dritfort ut mot en forskjørsvei, noe som gjorde så jeg måtte bråbremse som faen for å unngå kollisjon. Så det er nok ikke bare menn som synder på fart.

Skrevet

Å si at det bare er 20% av kvinnene som kjører blir ikke riktig. 80% av mennene kjører når de er sammen med sin kvinne. Det er noe ganske annet.

Og så klarer jeg ikke forstå hvordan menn kan hevde at de leser trafikken bedre. Er jo nettopp det dere ikke gjør siden dere så mye oftere er involvert i uhell/kollisjoner.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er flinkere til å kjøre bil ja

Anonymous poster hash: 5131a...810
Skrevet

Jeg har krasjet og bumpet borti flere ganger enn kjæresten min :rodme: Likevel er det alltid jeg som kjører om vi skal rundt om. Jeg er litt smånervøs i trafikken, og liker svært dårlig å sitte på med andre. Han er flink til å kjøre bil, og har også hatt sertfikatet lenger, men jeg liker å ha kontrollen når vi kjører. Om vi er på langturer, så kjører han som oftest.

Men i vårt forhold, er nok han den beste sjåføren ;)

Skrevet

Menn er nok bedre enn kvinner til å kjøre. Jeg personlig stiller i en litt annen klasse ettersom jeg har vært yrkessjåfør i flere år.

Men i min venninnegjeng er det alltid jeg som må kjøre. Fordi de andre klarer ikke bykjøring, lukeparkering, tygging, bakkestart, parkeringshus eller stort sett noe annet enn å kjøre rett frem.

Det trur jeg er veldig vanlig. Også trur dem at dem er flinkere sjåfører fordi statistikken ikke viser at de kræsjer alvorlig. Feil.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Menn er nok bedre enn kvinner til å kjøre. Jeg personlig stiller i en litt annen klasse ettersom jeg har vært yrkessjåfør i flere år.

Men i min venninnegjeng er det alltid jeg som må kjøre. Fordi de andre klarer ikke bykjøring, lukeparkering, tygging, bakkestart, parkeringshus eller stort sett noe annet enn å kjøre rett frem.

Det trur jeg er veldig vanlig. Også trur dem at dem er flinkere sjåfører fordi statistikken ikke viser at de kræsjer alvorlig. Feil.

Nå ble jeg helt satt ut...! Dette er det kvalmeste svaret jeg har lest her inne på lenge , så det bekrefter nok at du stiller i en annen klasse ja.......

Anonymous poster hash: 2eebf...204

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå ble jeg helt satt ut...! Dette er det kvalmeste svaret jeg har lest her inne på lenge , så det bekrefter nok at du stiller i en annen klasse ja.......

Anonymous poster hash: 2eebf...204

Hun snakker av erfaring. At du kaller det "kvalmende" sier mer om din argumentasjonsteknikk enn om hennes person.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...