Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det kommer vel litt an på hvor mye sminke man bruker. Kan være en fordel å droppe full sparkel, contouring, knallrøde lepper og sotede øyne på date. Forsåvidt synes jeg ikke noen av disse noen gang burde kombineres, men det er nå meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lett å si at man kan være naturlig på date om man er naturlig pen. Ser man ut som en dass er sminke nødvendig for i det hele tatt å bli sett noenlunde an.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Artig med jenter som skriver at de nesten ikke bruker sminke, for så å ramse opp både det ene og det andre. "Jeg sminker meg ikke, bortsett fra foundation, pudder, mascara og lipgloss". Gjett hva, da er du sminket. Og å si at man sminker seg naturlig, er jo en kjempestor selvmotsigelse. Sminke er alt annet enn naturlig.

Når det er sagt, så er det veldig mange gutter som ikke ser om jenta er sminket eller ikke, med mindre hun er sparklet aldeles ned.

Er man pen uten sminke, som TS tydeligvis er, har sjarm og utstråling, trenger man ikke sminke seg for å få positiv respons på utseendet.

Anonymous poster hash: 5cb4a...2d7
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker også veldig godt at de gjør en innsats. Jeg husker fortsatt en date i november (typ date 101 med denne dama) der hun hadde lagt inn litt arbeid og så bare heeelt smashing ut. Ble så utrolig glad for at hun skulle på date med meg. Alle guttene som var på restauranten tenkte sikkert: "Herregud så heldig han er, daaamn"

På date liker jeg at jentene er jenter, og viser at de har lagt inn litt innsats.

Så dersom jenta ser bra ut er det et status for deg?

Lurer på om det er derfor man leser innlegg fra unge gutter som er helt suicidal fordi de ikke har sjans på fine jenter. Ingen fine jenter, ingen status, ingen verdi.

Anonymous poster hash: 54d41...497

Skrevet

Lett å si at man kan være naturlig på date om man er naturlig pen. Ser man ut som en dass er sminke nødvendig for i det hele tatt å bli sett noenlunde an.

Virker mer som dårlig selvtillit. Er ikke jenter sin egen største kritiker når det kommer til utseende?

Skrevet

Og nå lurer jeg på. Er det virkelig sånn at menn setter pris på usminkede jenter på første date, eller har jeg bare vært heldig? Jeg vet jo at menn er forskjellige , men syns det var så rart at det har skjedd med de to siste personene jeg har møtt.

Anonymous poster hash: fc7b1...21f

Anonymous poster hash: 4c31d...b69

Kommer an på mannen tror jeg.

Skrevet (endret)

Artig med jenter som skriver at de nesten ikke bruker sminke, for så å ramse opp både det ene og det andre. "Jeg sminker meg ikke, bortsett fra foundation, pudder, mascara og lipgloss". Gjett hva, da er du sminket. Og å si at man sminker seg naturlig, er jo en kjempestor selvmotsigelse. Sminke er alt annet enn naturlig.

Når det er sagt, så er det veldig mange gutter som ikke ser om jenta er sminket eller ikke, med mindre hun er sparklet aldeles ned.

Er man pen uten sminke, som TS tydeligvis er, har sjarm og utstråling, trenger man ikke sminke seg for å få positiv respons på utseendet.

Det er ingen selvmotsigelse. Man sminker seg som at man ser naturlig ut, som at man ikke har på seg sminke. Det er ingen selvmotsigelse i denne fraseologien. Det er ingen som har påstått utifra utsagnet, at sminke er naturlig. Men man kan fint påstå at man sminker seg naturlig, uten å samtidig påstå at sminke er noe som er naturlig.

Endret av lillsunshine
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen selvmotsigelse. Man sminker seg som at man ser naturlig ut, som at man ikke har på seg sminke. Det er ingen selvmotsigelse i denne fraseologien. Det er ingen som har påstått utifra utsagnet, at sminke er naturlig. Men man kan fint påstå at man sminker seg naturlig, uten å samtidig påstå at sminke er noe som er naturlig.

Det er så klart en selvmotsigelse. "Man sminker seg som om man ser naturlig ut, som at man ikke har på seg sminke". Jeg skjønner at du sikkert mener at man sminker seg diskrèt, som i less is more, men naturlig blir det ikke, okke som.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

VÆR SÅ SNILL Å LÆR DERE MENN

Vil dere at jenta skal se slik ut som på bilde under? Ja, da vil jeg bare si at denne kvinnen har masse sminke på. Det er bare sminket naturlig. Mange menn tror at usminket og naturlig er slik som bilde nr.1, men det er det ikke. Det siste bildet illustreren en kvinnen uten noen form for sminke, aka. usminket.

Naturlig sminket:

natural-makeup-looks-3.jpg

Usminket: (Kate Upton)

article-2440455-1870B44300000578-498_306

Anonymous poster hash: c3c8a...944
  • Liker 2
Skrevet

Virker mer som dårlig selvtillit. Er ikke jenter sin egen største kritiker når det kommer til utseende?

Dårlig selvtillit? Er du helt teit?

Skrevet

Det er så klart en selvmotsigelse. "Man sminker seg som om man ser naturlig ut, som at man ikke har på seg sminke". Jeg skjønner at du sikkert mener at man sminker seg diskrèt, som i less is more, men naturlig blir det ikke, okke som.

Jeg tror ikke du klarer å ta innover deg hva slags betydninger ordet naturlig har knyttet til seg eller hvordan man kan bruke dette ordet. På den ene siden kan det bety medfødt, instiktiv, iboende, det kan også bety at det tilsvarer naturen, men det kan også bety noe som er enkelt, ukunstlet og likefremt. Når man sminker seg naturlig har det fått betydningen at man sminker seg enkelt, ukunslet og likefremt, som videre nok har sitt opphav fra hvordan naturen oppfattes - ofte enkelt, ukunslet og likefremt. Man skal gjenspeile en ren og enkel stil som tilstreber det naturlige, ved å nettopp bruke sminke. Det er ingen som sier dette som benekter at de faktisk bruker sminker, (Ja, vi vet at sminke er ukunstig) men det velger en fremgangsmåte som gjør at det ser nettopp naturlig ut. Enkelt, ukunstlet og likefremt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å sminke meg av og til, mannen min liker når jeg bruker knall rød leppestift og ditto negler.

Mannen min er en sånn aktiv sak som går i fjellet og spiller fotball, men han liker at jeg er feminin.

Personlig så synes jeg at de fleste ser best ut uten sminke, og til hverdags bruker jeg kun leppestift.

Men så er det så mange som er så flinke til å sminke seg at det er en fryd!

Vi kunne kanskje hatt en sminkeskole her?

Anonymous poster hash: a8f71...bf4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...