Gå til innhold

husstøvmiddallergi?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei er forkjølet hele tiden og lurer på om jeg kan ha husstøvmiddallergi er det noe man kan ta blodprøve for å finne ut av om det er det?

Anonymous poster hash: b93d6...aa7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du kan ta allergitester for husmiddallergi hos legen.

AnonymBruker
Skrevet

Husstøvmiddallergi er ikke funnet opp, enda.

Det heter middallergi. Testes hos fastlegen på blodprøve, evt henvisning til spesialist som tar prikktest på hud.

Du kan kjøpe allergitabletter reseptfritt på apotek og trste en uke, om du blir bedre. Da får du en indikasjon på om det er allergi, dersom disse minsker plagene.

Vær obs på at du må ha pause fra allergitabletter/antihistaminer før blodprøve på allergi taes. Ellers er det begynt med pollen ute for noen uker siden, avhengig av hvor i verden du befinner deg.

Anonymous poster hash: b40f0...e05

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har tatt slik allergitest hos allergilege, og fikk veldig utslag på det han kalte "husstøv."
Jeg merker dette spesielt når jeg skal vaske og gjøre rent på steder der det er en stund siden sist.. Får helt nyse-anfall og øynene renner! Men det er ikke sånn at jeg sitter hjemme og er allergisk hele tiden fordi det er litt støv her og der, altså. Det kan veldig godt hende du er allergisk for noe annet som gjør at du føler deg forskjøla hele tiden, sånn har jeg det når sommeren nærmer seg. Blant annet for bjørk, gresspollen osv.. Ta en allergisjekk og skaff deg allergitabletter:)

Anonymous poster hash: d128a...0ee
AnonymBruker
Skrevet

Husstøvmiddallergi er ikke funnet opp, enda.

Det heter middallergi. Testes hos fastlegen på blodprøve, evt henvisning til spesialist som tar prikktest på hud.

Du kan kjøpe allergitabletter reseptfritt på apotek og trste en uke, om du blir bedre. Da får du en indikasjon på om det er allergi, dersom disse minsker plagene.

Vær obs på at du må ha pause fra allergitabletter/antihistaminer før blodprøve på allergi taes. Ellers er det begynt med pollen ute for noen uker siden, avhengig av hvor i verden du befinner deg. Anonymous poster hash: b40f0...e05

Jeg tar allerede allergitabletter pga pollenallergi akkurat nå som jeg har på resept mn jeg har tatt de hele vinter å med engang jeg sluttet ble jeg forkjølet så begynte jeg igjen og da ble det mye bedre igjen

Anonymous poster hash: 004bd...de3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...