Gå til innhold

Trenger barnevakt....


Snuppelupp..

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner veldig godt at hun kan trenge mye barnevakt, det gjør henne ikke til en dårlig mor!!

Det er ikke alle som har familie og venner rundt seg som kan hjelpe. Det er helt vanlig at du kanskje må jobbe sent noen dager, ikke så lett å bare bytte jobb!

Jeg er 19 år og sitter veldig mye barnevakt, de har ikke noen rundt seg som kan hjelpe og trenger noen ganger å jobbe sent eller st de rett og slett vil ta seg en tur til byen :) er bare glad for at jeg kan hjelpe! Har også hatt de i 4 dager

Så til TS bare fortsett å let, vi finnes hehe :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal du ha barnevakt flere helger??? Har du ikke familie/venner som kan ta den biten? Jeg har brukt hun jeg har som barnevakt, som er 16 år til å hente i bhg, lage middagg og legge, det er NULL problem! Hun sitter også til sent på natt hvis jeg er ute på noe en sjelden gang. Hun har hatt min datter hele natten noen få ganger. En gang hadde hun fra klokka tolv på lørdag formiddag til 7 på kvelden søndag, ettersom jeg var i bryllup et lite stykke unna. Skal jeg ha fri en hel helg, bruker jeg familie eller en nabofamilie. Voldsomt hvor mye barnevakt du trenger, burde kanskje tenkt på et før du fikk barn og latt vær å få barn.

Anonymous poster hash: 8e985...38f

TS her!

Jeg må bare svare deg igjen, klarte ikke å dy meg.. Skjønner ikke hvor du tar alt fra!? Du virker så bitter!? Hvor ofte syns du det er greit å ha barnevakt?

For å svare på det du spør om/kommenterer:

- vi har noe familie i nærheten, men de er ikke sånn supergira på å passe barna.

- vi trenger barnevakt for å få litt alenetid og for å delta på voksenting. Den éne helgen det er snakk om er vi bedt i bryllup i en annen by. Vi skal fly dit, så det må nesten bli fredag til søndag hvis vi skal dra. Ellers har vi sjelden behov for barnevakt hele helger! Familien som ikke er så gira på å stille opp skal også i dette bryllupet.

- vi har ikke mye barnevakt slik du antyder. Eldste barnet er 4 år nå. Siden han ble født har han sovet borte (hos bestemor) maks 3 ganger. Yngste på 2 har ikke sovet borte. Vi har aldri hatt barnevakt over natten her hjemme. Bestemor har sittet her et par kvelder i noen timer. La oss si 4 ganger ila 4 år.

- vi trenger ikke barnevakt pga jobb. Vet ikke hvor du får det fra heller!? Jeg vet ikke hvor du tar det fra? Vi jobber begge 8-16, altså dagtid. Vi har i løpet av året noen dager innimellom der vi må jobbe litt lenger, pluss at den ene av oss har ca 20 reisedager i året. Hvis disse dagene kræsjer kunne det vært kjekt med litt hjelp av en barnevakt. Evnt hadde det vært hyggelig hvis jeg og mannen kunne gjort noe sammen en kveld, noe som er mangelvare nå ;-)

- vi har selvsagt tenkt på dette før vi fikk barn.. Vi trodde ærlig talt familien ville ønske å bidra litt mer. Men vi gjør da det beste ut av det. Det er altså derfor vi prøver å skaffe barnevakt nå :-) Da tenker jeg at det ville vært fint med en person som også kunne passet den den aktuelle bryllupshelgen (til sommeren)

- vedr nabofamilier: vi har en vennefamilie vi har spurt, men de er selv opptatt i bryllupshelgen. Kjenner ikke naboene så godt at vi kan spørre de om barnevakt en helg. .!

- selvsagt tenker vi ikke å plassere barna hos en fremmed en hel helg. Vi begynner vel med å invitere barnevaktkandidaten hit for å møte vedkommende og se om hun har kjemi med oss og barna. Deretter kan hun kanskje prøve en time eller noe? Vet ikke helt hvordan man gjør dette, men barna må selvsagt gå overens med henne og være trygg før pass blir aktuelt..

- vi betaler gjerne en klekkelig sum for å få en voksen barnevakt. Pengene er ikke problemet. Spørsmålet mitt er altså hvor man får tak i barnevakt....

- usikker på hva rådet ditt egentlig er? Du syns tydeligvis at vi er dårlige foreldre som i det hele tatt ønsker barnevakt. Du syns vi er teite som forventer at noen andre enn 14-16-åringer skal gidde å sitte barnevakt for oss. Vi burde ha tenkt oss bedre om før vi fikk barn, og vi bør skifte jobber! Og vi burde tydeligvis skamme oss siden vi har/trenger så mye barnevakt! Hehe, jeg må le litt for meg selv her jeg sitter... Du har dømt oss uten at jeg helt skjønner hvorfor!?

Til dere andre: takk for innspill! Jeg skal sjekke ut finn.no! Fortsett gjerne å komme med tips :-)

TS

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...