AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #1 Skrevet 30. mars 2015 I årevis har jeg lyttet til meiting og kjas fra offentlig helsevesen om hvor viktig frokost er, spesielt hvis man skal ned i vekt. Det er jo bare bullshit! Den gangen jeg nådde idealvekten min, var da jeg endelig innså at frokost er drepen for overvektige i normal aktivitet, for da settes systemet i gang, og kroppen begynner å kjenne sulten allerede fra morgenen. Det kom tilslutt frem en ekspert som ikke er betalt av den norske stat, og han fortalte nettopp det, at frokost er ikke så viktig som norske myndigheter sier. Når på dagen spiser du ditt første måltid? Anonymous poster hash: 93755...c42 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #2 Skrevet 30. mars 2015 Har jeg fri spiser jeg mitt første måltid klokka 15:00 Anonymous poster hash: 3d5c3...977 1
Mona_Champagne Skrevet 30. mars 2015 #3 Skrevet 30. mars 2015 I årevis har jeg lyttet til meiting og kjas fra offentlig helsevesen om hvor viktig frokost er, spesielt hvis man skal ned i vekt. Det er jo bare bullshit! Den gangen jeg nådde idealvekten min, var da jeg endelig innså at frokost er drepen for overvektige i normal aktivitet, for da settes systemet i gang, og kroppen begynner å kjenne sulten allerede fra morgenen. Det kom tilslutt frem en ekspert som ikke er betalt av den norske stat, og han fortalte nettopp det, at frokost er ikke så viktig som norske myndigheter sier. Når på dagen spiser du ditt første måltid? Anonymous poster hash: 93755...c42 spiser som regel kl.11, jeg klarer ikke å spise frokost- med mindre jeg har vert oppe 1-2 timer og da må jeg spise grøt/yoghurt for brødskive blir for tørt og ekkelt.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #4 Skrevet 30. mars 2015 Har jeg fri spiser jeg mitt første måltid klokka 15:00 Anonymous poster hash: 3d5c3...977 Ja, det var det ideelle for meg også, kl. 15-17. Men måtte venne meg av med frokosten over litt tid. Anonymous poster hash: 93755...c42
Ingvilddd Skrevet 30. mars 2015 #5 Skrevet 30. mars 2015 Greia er vel egentlig at dersom man spiser frokost får man gjerne en metthetsfølelse, som gjør at man unngår å ty til noe usunt litt lengre utpå formiddagen. Men det er jo veldig individuelt når det passer å spise frokost. Alle burde gjøre det en selv føler er best Selv spiser jeg frokost når jeg får lyst på, kjenner sult, eller f.eks. skal noe og vet det er lurt å spise først. Noen dager spiser jeg ikke frokost før kl 10, mens andre dager river sulten allerede kl 7.30. Selv om jeg står opp til samme tid begge dagene.
FantasDick Skrevet 30. mars 2015 #6 Skrevet 30. mars 2015 Da jeg jobba spiste jeg frokost i 06.00-07.30-tida (2-3 1/2 time siden jeg stod opp) fordi jeg ikke var sulten før da. Nå som jeg er sykemeldt/hjemme og gravid må ha jeg mat med engang jeg står opp.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #7 Skrevet 30. mars 2015 Jeg merker at når jeg ikke spiser frokost, så blir jeg oftere sulten på kvelden. Anonymous poster hash: 7d1c5...5f8
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #8 Skrevet 30. mars 2015 Frokosten tar jeg som regel med lunsjen, rundt kl 11 Anonymous poster hash: b20d9...d80
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #9 Skrevet 30. mars 2015 Sultfølelsen kan du ta kontroll over. Fortsetter du å spise 4 måltider og 3 mellommåltider så vil sultfølelsen komme så fort du legger fra deg brødskiva. Sats heller på å redusere måltid til 2-3 for dagen og gå sulten. Etter et par uker med å gå sulten så forsvinner den gnagende sultfølelsen. Det er ikke farlig å gå sulten så lenge du får inn kaloriene du skal ha for dagen. Noen ganger er sult kun at du trenger å drikke vann. Anonymous poster hash: 7d2e5...5b5 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #10 Skrevet 30. mars 2015 Spiser frokost med en gang jeg står opp (0700 eller 0900 - 1100 i helgene), frokosten er det beste måltidet og veldig viktig for meg. Elsker frokost. Spiser alltid havregrøt, gleder meg til frokosten i morgen. Anonymous poster hash: 10b7b...d65
Thorn Skrevet 30. mars 2015 #11 Skrevet 30. mars 2015 Hvis jeg spiser frokost, men lar det bli lenge til neste måltid, ender jeg opp med å overspiser så det holder. Så hvis jeg vet at det kommer til å gå mer enn fire-fem timer mellom frokost og lunsj, dropper jeg heller frokosten. Men helt klart best er det for meg å spise frokost, lunsj, middag og kvelds med tre-fire timers mellomrom. Da blir jeg ikke ordentlig sulten, og klarer å ta fornuftige matvalg. De gangene jeg har klart å gå ned i vekt har uten unntak vært når jeg har gjort det på den måten. Det gjelder bare å finne det som funker best for en selv
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #12 Skrevet 30. mars 2015 Jeg må ha frokost stort sett hver dag. Spiser stort sett rundt kl 7, en brødskive og kaffe eller frokostblanding med bær og yoghurt naturell. Jeg må ha mat hver 3. time ellers blir jeg mannevond. Pleier ta meg en banan eller noe sånt i 10-tiden og spiser lunch kl 11. Anonymous poster hash: 794ad...e12
Pringle Skrevet 30. mars 2015 #13 Skrevet 30. mars 2015 I årevis har jeg lyttet til meiting og kjas fra offentlig helsevesen om hvor viktig frokost er, spesielt hvis man skal ned i vekt. Det er jo bare bullshit! Den gangen jeg nådde idealvekten min, var da jeg endelig innså at frokost er drepen for overvektige i normal aktivitet, for da settes systemet i gang, og kroppen begynner å kjenne sulten allerede fra morgenen. Det kom tilslutt frem en ekspert som ikke er betalt av den norske stat, og han fortalte nettopp det, at frokost er ikke så viktig som norske myndigheter sier. Når på dagen spiser du ditt første måltid? Anonymous poster hash: 93755...c42 Enig i at det kommer mye unyttig og kontraproduktivt vas fra myndighetene når det gjelder ernæring, og det er kjempetrist. Jeg har lagt merke til det selv, at jeg først blir ordentlig sulten etter at jeg har begynt å spise og fordøyelsen settes i gang. Mer eller mindre ubevisst drøyer jeg frokosten (og andre måltider) så lenge jeg kan. Men jeg elsker å spise, har vanligvis fem måltider om dagen, og frokosten er ett av høydepunktene. Jeg spiser det første måltidet avhengig av dagens plan, eller når jeg har lyst på mat, det kan bli alt mellom kl 7 og kl 14 Greia er vel egentlig at dersom man spiser frokost får man gjerne en metthetsfølelse, som gjør at man unngår å ty til noe usunt litt lengre utpå formiddagen. Men det er jo veldig individuelt når det passer å spise frokost. Alle burde gjøre det en selv føler er best Selv spiser jeg frokost når jeg får lyst på, kjenner sult, eller f.eks. skal noe og vet det er lurt å spise først. Noen dager spiser jeg ikke frokost før kl 10, mens andre dager river sulten allerede kl 7.30. Selv om jeg står opp til samme tid begge dagene. Rådet om å spise frokost er gitt på grunnlaget du fører opp, og det er i utgangspunktet fornuftig. Men noen har det sånn, andre har det slik, dermed blir det meningsløst å gi som et generelt råd for hele befolkningen.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #14 Skrevet 31. mars 2015 Jeg blir sulten av å spise frokost. Omtrent uansett hva og hvor mye jeg spiser, så blir jeg skrubbsulten igjen etter 1-2 timer, og sliter med ulvehunger resten av dagen. I ukedagene spiser jeg dagens første måltid ca kl 12. I helgene blir dagens første måltid alt fra 16-20. Jeg fungerer desidert best med få, men store måltider. Mange små måltider = konstant småsulten, går alltid rundt og tenker på mat. 1-3 måltider: jeg får spist meg tilfreds både fysisk og psykisk, og kan slutte å spise når jeg faktisk er mett, og ikke fordi jeg MÅ for å ikke gå over dagens kalorikvote. Og jeg sparer mye tid på matlaging og spising, ikke minst. Anonymous poster hash: 89fe9...8d4 1
Cata Skrevet 31. mars 2015 #15 Skrevet 31. mars 2015 På hverdagene spises frokost 06:15. Så kommer lunch kl 12 og middag en eller annen gang på tidlig kveld når jeg kommer fra jobb. Har gitt opp mellommåltider for da blir det så lite mat hver gang at jeg aldri føler meg mett. Spiser heller skikkelig frokost, lunch og middag og så får jeg heller være litt skikkelig sulten før hvert av de måltidene. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #16 Skrevet 31. mars 2015 Jeg er en av dem som hopper direkte i kjøleskapet fra senga om morgenen ! Er aller mest sulten når jeg står opp og hvis jeg ikke spiser ordentlig frokost viser det seg gang på gang at jeg blir fysen på snacks og mellommåltider i løpet av arbeidsdagen og jeg tyr lettere til dårlige lunsjalternativer for å stille sulten.. Frokost hjelper meg å holde meg slank! Jeg spiste aldri frokost da jeg var tyngre.. Hilsen tynn med ulvehunger på morgenkvisten Anonymous poster hash: 93939...899
Gjest earlgrey Skrevet 31. mars 2015 #17 Skrevet 31. mars 2015 Jeg spiser frokost hvis jeg er sulten, hvis ikke dropper jeg det da jeg bare blir kvalm Som regel spiser jeg ikke før klokka 12 på jobb, og spiser forsåvidt rundt 12 om jeg har fri/jobber sent også Jeg synes jeg blir mer sulten utover dagen hvis jeg spiser frokost kunne lett gått til klokka 14-15 uten mat men spiser som sagt uansett i 12 tiden Skjønner ikke alt peset med at frokost er så viktig:p
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #19 Skrevet 31. mars 2015 Jeg merker at når jeg ikke spiser frokost, så blir jeg oftere sulten på kvelden. Anonymous poster hash: 7d1c5...5f8 Når du dropper frokost spiser du da tilsvarende mer i løpet av dagen slik at antall kalorier blir det samme eller spiser du færre kalorier pga at du dropper ett måltid?Anonymous poster hash: dd732...b28
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2015 #20 Skrevet 31. mars 2015 jeg spiser vanligvis dagens første måltid tidligst 16 og senest 20, funker fint for meg, min livsstil og mine behov pf Anonymous poster hash: 7886a...09e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå