AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #1 Skrevet 30. mars 2015 Heisann. Jeg har fått helt noia for å fly etter ulykken som skjedde denne uken, og neste uke reiser jeg hjem (16 t flytur!) jeg har kjøpt sovepiller i landet jeg er i.. Spurte etter sovepiller og fikk "Alprazolam". Er det noen som vet om det er lurt å ta de? Er det noe annet jeg bør vite før jeg skal ta første pille? Takk for svar!Anonymous poster hash: a36c8...c15
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #2 Skrevet 30. mars 2015 Alprazolam er et virkestoff. Finnes bla i Xanor. Les mer her http://felleskatalogen.no/medisin/xanor-xanor-depot-pfizer-565512 Anonymous poster hash: 2c5f0...0f1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #3 Skrevet 30. mars 2015 Ring til et hvilket som helst apotek. Det er ikke lov å svare på medisinbruk her inne. Anonymous poster hash: 1c100...e3b
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #4 Skrevet 30. mars 2015 Jeg er i utlandet, og har desverre ikke simkort! Visste ikke at det ikke var lov. Beklager!Anonymous poster hash: a36c8...c15
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #5 Skrevet 30. mars 2015 Heisann. Jeg har fått helt noia for å fly etter ulykken som skjedde denne uken, og neste uke reiser jeg hjem (16 t flytur!) jeg har kjøpt sovepiller i landet jeg er i.. Spurte etter sovepiller og fikk "Alprazolam". Er det noen som vet om det er lurt å ta de? Er det noe annet jeg bør vite før jeg skal ta første pille? Takk for svar!Anonymous poster hash: a36c8...c15 De pillene ville jeg ikke tatt hvis jeg var deg. Det er en meget kraftig medisin, og du bør ikke bruke slikt uten samråd med lege. Bruker du dem feil, er det ikke sikkert at de vil roe deg ned - blant annet kan de fremkalle aggresjon, uro og forvirring. Du risikerer også at du mister kontrollen over hva du sier, gjør og husker.Anonymous poster hash: e3070...24f
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #6 Skrevet 30. mars 2015 ....og dessuten er de ulovlige å innføre i norge. Har du slike med deg, går det under narkotikasmugling om du ikke kan fremvise en resept på at de er skrevet ut til deg.Anonymous poster hash: e3070...24f
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #7 Skrevet 30. mars 2015 De pillene ville jeg ikke tatt hvis jeg var deg. Det er en meget kraftig medisin, og du bør ikke bruke slikt uten samråd med lege. Bruker du dem feil, er det ikke sikkert at de vil roe deg ned - blant annet kan de fremkalle aggresjon, uro og forvirring. Du risikerer også at du mister kontrollen over hva du sier, gjør og husker.Anonymous poster hash: e3070...24f Det var da voldsomt til skrekkpropaganda! Det er et relativt vanlig medikament som brukes ved stressbetingete søvnvansker og angstrelaterte plager. Ja, det er vanedannende, men TS har vel heller ikke fått en bråte av disse. Anonymous poster hash: 9921e...73d 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #8 Skrevet 30. mars 2015 Det er mulig at denne tråden blir stengt. TS, ta det som apoteket eller legen rådet deg til. Hvis de ikke har sagt noe, ville jeg ville nok forsøkt med en halv tablett først, da gjerne ved sengetid, så vet du hvordan den virker. Selv trenger jeg minst 8 timers søvn etter en halv Alprazolam, og jeg er relativt hardfør når det gjelder medisiner. Pass også på at du har med resept/legeattest når du tar dette med inn i Norge. Anonymous poster hash: 9921e...73d
Gjest Bruce Wayne Skrevet 30. mars 2015 #9 Skrevet 30. mars 2015 Pass også på at du har med resept/legeattest når du tar dette med inn i Norge. Anonymous poster hash: 9921e...73d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #10 Skrevet 30. mars 2015 Det var da voldsomt til skrekkpropaganda! Det er et relativt vanlig medikament som brukes ved stressbetingete søvnvansker og angstrelaterte plager. Ja, det er vanedannende, men TS har vel heller ikke fått en bråte av disse. Anonymous poster hash: 9921e...73d Ja, når de brukes slik legen har forskrevet dem, men dette er noe man er svært forsiktig med å skrive ut. Ts har ikke fått dem på noen medisinsk indikasjon, og har ingen å rådføre seg med når det gjelder dosering, og skal ta dem (for første gang) i en sammenheng der hun må befinne seg ute i offentligheten og interagere med andre. Jeg tenker ikke på det at de er vanedannende som et problem, men at ts ikke vet hvordan hun reagerer på medikamentet. DET er helt uforsvarlig. Terapeutisk bruk er noe helt annet.Anonymous poster hash: e3070...24f
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #11 Skrevet 30. mars 2015 Ja, når de brukes slik legen har forskrevet dem, men dette er noe man er svært forsiktig med å skrive ut. Ts har ikke fått dem på noen medisinsk indikasjon, og har ingen å rådføre seg med når det gjelder dosering, og skal ta dem (for første gang) i en sammenheng der hun må befinne seg ute i offentligheten og interagere med andre. Jeg tenker ikke på det at de er vanedannende som et problem, men at ts ikke vet hvordan hun reagerer på medikamentet. DET er helt uforsvarlig. Terapeutisk bruk er noe helt annet.Anonymous poster hash: e3070...24f Hva i all verden vet du egentlig om dette? Vi vet for øvrig heller ikke noe om doseringen hun har fått. Anonymous poster hash: 9921e...73d 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #12 Skrevet 30. mars 2015 Hva i all verden vet du egentlig om dette? Vi vet for øvrig heller ikke noe om doseringen hun har fått. Anonymous poster hash: 9921e...73d Å få utlevert medikamenter reseptfritt over disk på et apotek innebærer at det ikke er gitt på medisinsk indikasjon. Man får heller ikke noen egentlig dosering ved slike kjøp. Farmasøyter kan gi råd om dosering, men kan ikke dosere slik en lege kan. De har heller ikke lov til å gjøre medisinske vurderinger.Anonymous poster hash: e3070...24f
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #13 Skrevet 30. mars 2015 Å få utlevert medikamenter reseptfritt over disk på et apotek innebærer at det ikke er gitt på medisinsk indikasjon. Man får heller ikke noen egentlig dosering ved slike kjøp. Farmasøyter kan gi råd om dosering, men kan ikke dosere slik en lege kan. De har heller ikke lov til å gjøre medisinske vurderinger.Anonymous poster hash: e3070...24f Neivelnei. Så om man har smerter og får paracetamol på apoteket, så er det ikke gitt på medisinsk indikasjon da liksom? Dessuten har ikke TS sagt at hun fikk Alprazolam reseptfritt over disk. Anonymous poster hash: 9921e...73d
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #14 Skrevet 30. mars 2015 Neivelnei. Så om man har smerter og får paracetamol på apoteket, så er det ikke gitt på medisinsk indikasjon da liksom? Dessuten har ikke TS sagt at hun fikk Alprazolam reseptfritt over disk. Anonymous poster hash: 9921e...73d Nei, det er ikke medisinsk indikasjon i den forstand. Det betyr at man har en smerte man ønsker å dempe, men det foreligger ingen medisinsk virdering eller diagnose fra kvalifisert personell. Hvis ts hadde fått dette fra en lege, hadde hun fått nøyaktige instruksjoner om hvordan de skulle brukes. Anonymous poster hash: e3070...24f
Gjest Daenerys Skrevet 31. mars 2015 #15 Skrevet 31. mars 2015 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen Daenerys, mod
Fremhevede innlegg