AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #21 Del Skrevet 2. april 2015 I tilfeller som dette så syntes jeg det er dumt skolevesenet ikke lenger har prøyssisk jern-disiplin. Ellers så syntes jeg ikke man burde gråte når man er voksen, med mindre man har mistet et familie medlem. Nå er ikke jeg lærer eller har noe spesiell kompetanse innen lærer yrket men jeg tenker at hadde jeg vært i dine sko ville jeg kalt inn hans foreldre til samtale å forklart situasjonen. Jeg ville også gitt eleven prikker for ordensforstyrrelse hver gang han var ufin samt sendt han ut på gangen. Jeg blir så oppgitt av innleggene dine så mange ganger. Mennesker kan gråte når de vil og føler for det så lenge situasjonen passer seg det. Dersom man ønsker å gråte fordi man er psykisk eller fysisk utslitt, så får man lov til å gjøre det. Det er lov å tillate seg å føle. Nå er jeg ikke sikker på om dette er den faktiske meningen din eller om du kun er ute etter å provosere. Anonymous poster hash: 2c304...e2e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #22 Del Skrevet 2. april 2015 Jeg håper dette ordner seg, TS. Dette kan ikke være lett. Kjempeflott at du har ledelsen på din side, men dette er ikke nok. Her må det tiltak til. Å kontakte foreldrene, som noen her i tråden råder, er meningsløst da han er over 18 år. At han ignorerer meldinger og inkallinger bør jo tilsi at dere må ta dette enda mer alvorlig. Ta han ut når han er i klassen. Dette kan han ikke slippe unna. Dersom han ikke forstår alvoret etter samtalen vil sanksjoner være neste trinn. Etter min mening står du også fri til å velge om du vil ha en elev i klassen eller ikke, såfremt eleven utviser en dårlig og forstyrrende oppførsel. Det er viktig å ikke gi etter eller la deg manipulere av denne eleven. Dersom du får denne eleven til å slutte, vil jo heller ikke de andre elevene håne deg. Denne eleven er voksen og ikke et barn lenger. Anonymous poster hash: 2c304...e2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2015 #23 Del Skrevet 2. april 2015 Husker en hendelse fra da jeg gikk på vgs. En elev klarte ikke å holde kjeft da læreren skulle undervise, eleven fikk flere advarsler, men var like frekk og snakket nedlatende til læreren(som var en ganske gammel mann)Til slutt stoppet læreren undervisningen, satte seg ned, pekte mot døra og sa; du er her frivillig,men du vil helt klart ikke lære noe, og ingen andre får lært noe med deg i klasserommet heller. Jeg får heller ikke gjort jobben min, der er døra, gå ut og kom aldri mer tilbake! Så aldri den eleven mer. Om en person ødelegger undervisningen med å snakke stygt om deg i plenum, må vel dette være grunn til å utvise denne eleven som ikke gjør det mulig for deg å gjøre jobben din? Vil tro det ødelegger undervisningen for resten av klassen også! Anonymous poster hash: 17590...e80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #24 Del Skrevet 3. april 2015 Dette er IKKE okey fra elevens sin side! Kan du få byttet klasse med en annen lærer? Vet at det kanskje er litt kjipt å "gi opp", men kanskje det er lurest hvis hele klassen begynner å gå i mot deg... Jeg ville satt av en hel skoletime til en prat om karakterer og hvordan de settes (hvor du forteller hvordan du må jobbe profesjonelt osv). Jeg ville også snakket om hvordan man skal oppføre seg mot hverandre og læreren for at alle skal få det bra i timene - deg inkludert. Jeg ville kastet eleven på dør hver gang han sa noe frekt i timen "Sånn oppførsel godtar jeg ikke i mine timer! Du har tydeligvis ikke lyst til å være her, så da kan du gå!" og åpne opp døra. Tror han blir litt sjokkert da ja.. Hadde gjort alt i min makt til å få til et møte med han alene, hvor du forklarer karakteren og at du IKKE aksepterer måten han oppfører seg på. Hvis han var ekstra vrang, ville jeg gått så langt at jeg ville snakket om yttringsfrihetens begrensninger og konsekvenser (anmeldelse til politiet) hvis han ikke tar seg sammen. Også ville jeg prøvd å fortelle at jeg ønsket å ha en god relasjon hvis han var villig til å skjerpe seg. Fortell gjerne hvordan det går fremover. Jeg er også lærer og syns det er veldig lærerikt å høre hvordan situasjoner som dette løses. Lykke til fra meg :) Anonymous poster hash: 5d440...06d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2015 #25 Del Skrevet 3. april 2015 Dette er IKKE okey fra elevens sin side! Kan du få byttet klasse med en annen lærer? Vet at det kanskje er litt kjipt å "gi opp", men kanskje det er lurest hvis hele klassen begynner å gå i mot deg... Jeg ville satt av en hel skoletime til en prat om karakterer og hvordan de settes (hvor du forteller hvordan du må jobbe profesjonelt osv). Jeg ville også snakket om hvordan man skal oppføre seg mot hverandre og læreren for at alle skal få det bra i timene - deg inkludert. Jeg ville kastet eleven på dør hver gang han sa noe frekt i timen "Sånn oppførsel godtar jeg ikke i mine timer! Du har tydeligvis ikke lyst til å være her, så da kan du gå!" og åpne opp døra. Tror han blir litt sjokkert da ja.. Hadde gjort alt i min makt til å få til et møte med han alene, hvor du forklarer karakteren og at du IKKE aksepterer måten han oppfører seg på. Hvis han var ekstra vrang, ville jeg gått så langt at jeg ville snakket om yttringsfrihetens begrensninger og konsekvenser (anmeldelse til politiet) hvis han ikke tar seg sammen. Også ville jeg prøvd å fortelle at jeg ønsket å ha en god relasjon hvis han var villig til å skjerpe seg. Fortell gjerne hvordan det går fremover. Jeg er også lærer og syns det er veldig lærerikt å høre hvordan situasjoner som dette løses. Lykke til fra meg :) Anonymous poster hash: 5d440...06d Problemet er ikke TS. Problemet er denne eleven. Dersom denne eleven gir seg, gir resten av klassen seg også. Dersom TS bytter klasse vinner denne eleven. Anonymous poster hash: 2c304...e2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå