AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #1 Skrevet 30. mars 2015 Hvordan kan et statlig organ som skal hjelpe mennesker i nød være så jævlig idiotisk? De har klart å bruke flere måneder på å gi et avslag på en søknad med den begrunnelse at det var mangelfulle dokumenter. Lite verdt å ringe de for å få bekreftet at alt er OK for å få motstridende skriftlig vedtak. Det er en gjeng amøber som har byttet ut hjernen deres med en bomullsdott. For meg er det "bare" snakk om 10 000 kroner, så lider ingen nød, men fy faen så provoserende fra etaten. Dagens moral - NAV er ubrukelig og kan ikke stoles på når det trengs. Måtte høyere makter forby at jeg trenger å ta kontakt med de igjen. Anonymous poster hash: e724b...bf6 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #2 Skrevet 30. mars 2015 Det ironiske er at de ofte selv roter bort viktige dokumenter, ofte med sensitive personopplysninger. Nei, NAV kan ikke stoles på, man skal være oppegående for å klare å få det man har krav på. Og er man syk, er det veldig slitsomt å kjempe mot en så stor instans.Anonymous poster hash: 73f78...1b2 9
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #3 Skrevet 30. mars 2015 Er ingen nyhet at de roter bort papirer støtt og stadig dessverre. Suppegjeng. Anonymous poster hash: 23c59...cfa 1
duplexx Skrevet 30. mars 2015 #4 Skrevet 30. mars 2015 Moren min er terapeut og sier at mange av pasientene hennes blir helt klart dårligere av å ha med NAV å gjøre. Den gangen man måtte møte for opp for meldekort hadde hun pasienter som levde på omtrent ingenting, de var så syke at de ikke kom seg til NAV, men det spilte ingen rolle! NAV har ikke helt klart å samkjøre alle etater som ble slått sammen og individene blir selvfølgelig sett gjennom byråkratiøyne. Som en bunke papirer. 7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #5 Skrevet 30. mars 2015 Det var bedre før i tiden. Da fikk du snakke direkte med saksbehandleren og kunne få høre hva som manglet eller ikke manglet. Nå må du ringe til ett kundesenter som har moral å svare: "De tar kontakt med deg om de trenger noe. Alt ser greit ut det, trenger de noe mer så tar de kontakt med deg".... Jeg savner gode gamle NAV! Anonymous poster hash: b2069...989 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #6 Skrevet 30. mars 2015 Syns Nav er kjempe flott og dem gjør en god jobb. Mangler du dokumentasjon så burde du skjønt dette med engang. Og det er ikke sånn at dem roter det bort hele tiden. Du kan kopiere alt av dokumentasjon du har så du har dem. Alle klager på Nav hele tiden, men folk er så late at dem ikke engang orker og skaffe riktig papirer engang.Anonymous poster hash: 48e62...593 21
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #7 Skrevet 30. mars 2015 Det ligger oversikt på nett over hvilken dokumentasjon som trengs i ulike typer søknader, det kan du fint sjekke selv, o g se at alt er med. Ta mer ansvar for eget liv fremfor å skylde på nav.Anonymous poster hash: f05db...8dd 18
Tibbie Skrevet 30. mars 2015 #8 Skrevet 30. mars 2015 Wow, for noen folk vi nordmenn har blitt. Utakknemmelige egoistier som kjefter og klager når man ikke får gratis hjelp og penger. Nå begynner vi å bli altfor bortskjemte. 22
Tibbie Skrevet 30. mars 2015 #9 Skrevet 30. mars 2015 Syns Nav er kjempe flott og dem gjør en god jobb. Mangler du dokumentasjon så burde du skjønt dette med engang. Og det er ikke sånn at dem roter det bort hele tiden. Du kan kopiere alt av dokumentasjon du har så du har dem. Alle klager på Nav hele tiden, men folk er så late at dem ikke engang orker og skaffe riktig papirer engang.Anonymous poster hash: 48e62...593 Det ligger oversikt på nett over hvilken dokumentasjon som trengs i ulike typer søknader, det kan du fint sjekke selv, o g se at alt er med. Ta mer ansvar for eget liv fremfor å skylde på nav.Anonymous poster hash: f05db...8dd Dette. Når man skal få gratis penger, så må man pinadø gjøre den lille oppgaven man har selv. Det er da ikke så mye! Om man ikke vet hvordan man får tak i noen av dokumentene som kreves, får man hjelp til det. Hva mener du skulle blitt gjort her, TS? Latt deg få pengene uten å ha de nødvendige dokumentene? At det tok lang tid betyr nok at de har for mye å gjøre for for få ansatte. Og det er ikke Nav som avgjør hvor mange som skal ansettes. Det er et statlig organ. 10
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #10 Skrevet 30. mars 2015 Dere tre siste har åpenbart aldri opplevd at NAV har rotet bort papirer. Anonymous poster hash: 23c59...cfa 11
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #11 Skrevet 30. mars 2015 Jepp. Søkte om foreldrepenger, hadde sendt inn samme dokumentene to ganger. Likevel så fikk jeg brev om at de manglet et, dette stemte da altså ikke, de hadde faktisk fått det TO ganger elektronisk.... Rimelig lei av de og alt rotet deres.Anonymous poster hash: 4a337...403 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #12 Skrevet 30. mars 2015 Lever dokumenter personlig, skriv en sjekkliste og få den som står i motak til å signere på at alt er levert. Anonymous poster hash: ca113...aca 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #13 Skrevet 30. mars 2015 Dette. Når man skal få gratis penger, så må man pinadø gjøre den lille oppgaven man har selv. Det er da ikke så mye! Om man ikke vet hvordan man får tak i noen av dokumentene som kreves, får man hjelp til det. Hva mener du skulle blitt gjort her, TS? Latt deg få pengene uten å ha de nødvendige dokumentene? At det tok lang tid betyr nok at de har for mye å gjøre for for få ansatte. Og det er ikke Nav som avgjør hvor mange som skal ansettes. Det er et statlig organ. Ikke vær så kjepphøy nå, TS ringte dem og de sa alt var i orden. Anonymous poster hash: 84a1e...503 7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #14 Skrevet 30. mars 2015 Wow, for noen folk vi nordmenn har blitt. Utakknemmelige egoistier som kjefter og klager når man ikke får gratis hjelp og penger. Nå begynner vi å bli altfor bortskjemte. Det lønner seg å lese det trådstater skriver. DETTE: " Lite verdt å ringe de for å få bekreftet at alt er OK for å få motstridende skriftlig vedtak ". Han/hun sjekket på forhånd at de hadde alle nødvendige dokumenter. Anonymous poster hash: 85c5a...804 7
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #15 Skrevet 30. mars 2015 TS her: Jeg fulgte listen ved innlevering til punkt og prikke. Alt de ba om fikk de, det de ba om i tilleggsbrev fikk de. Jeg har mitt på det rene (som sikkert alle sier likevel). Ved to tidspunkt har jeg fått bekreftet av NAV at alt var i orden. Det burde være mulig å kunne stole på denne informasjonen uten å få motsatt svar i posten noen dager senere. Jeg hadde trengt de pengene i februar da jeg søkte. Nå er livet gått videre og jeg trenger ikke de pengene i så måte. Nå var pengene mer tiltenkt ny vaskemaskin. Men nå føler jeg bare at jeg har krav på de pengene og da skal de ikke slippe unna. Det finnes andre offentlige etater som har MYE bedre renommé enn NAV. Det burde ikke være så vanskelig å heve standarden både på NAVs saksbehandlere og NAVs system. Anonymous poster hash: e724b...bf6 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #16 Skrevet 30. mars 2015 Dette. Når man skal få gratis penger, så må man pinadø gjøre den lille oppgaven man har selv. Det er da ikke så mye! Om man ikke vet hvordan man får tak i noen av dokumentene som kreves, får man hjelp til det. Hva mener du skulle blitt gjort her, TS? Latt deg få pengene uten å ha de nødvendige dokumentene? At det tok lang tid betyr nok at de har for mye å gjøre for for få ansatte. Og det er ikke Nav som avgjør hvor mange som skal ansettes. Det er et statlig organ. Gratis penger? Hva er dette for noe slags barnehagesnakk? Er det noe som heter kjøpe penger for deg også da kanskje? Det heter ikke gratis når man har krav på det. Anonymous poster hash: 85c5a...804 8
Gjest Fotballen Skrevet 30. mars 2015 #17 Skrevet 30. mars 2015 NAV er noen tullinger ja! De hjelper dem de vil hjelpe. Hvorfor ellers er det så mange friske folk som får penger fra NAV pga de ikke gidder å reise opp rumpene sine fra sofaen og tjene egne penger? De idiotene får folk til å hate oss som sliter med noe/er syke. Ikke så koselig å bli hatet hver eneste dag, blir lei og vil ofte bare bort. Alt er NAV sin feil som gir penger til friske late tullinger.
Gjest Stinky Skrevet 30. mars 2015 #18 Skrevet 30. mars 2015 NAV er noen tullinger ja! De hjelper dem de vil hjelpe. Hvorfor ellers er det så mange friske folk som får penger fra NAV pga de ikke gidder å reise opp rumpene sine fra sofaen og tjene egne penger? De idiotene får folk til å hate oss som sliter med noe/er syke. Ikke så koselig å bli hatet hver eneste dag, blir lei og vil ofte bare bort. Alt er NAV sin feil som gir penger til friske late tullinger. Du er nå frisk nok til å sitte på kg halve dagen og å trene. Er du lege, siden du kan uttale deg om hvorvidt andre mennesker er friske eller ikke? Du kan jo snylte vel så mye for alt vi vet. 10
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #19 Skrevet 30. mars 2015 TS her: Jeg fulgte listen ved innlevering til punkt og prikke. Alt de ba om fikk de, det de ba om i tilleggsbrev fikk de. Jeg har mitt på det rene (som sikkert alle sier likevel). Ved to tidspunkt har jeg fått bekreftet av NAV at alt var i orden. Det burde være mulig å kunne stole på denne informasjonen uten å få motsatt svar i posten noen dager senere. Jeg hadde trengt de pengene i februar da jeg søkte. Nå er livet gått videre og jeg trenger ikke de pengene i så måte. Nå var pengene mer tiltenkt ny vaskemaskin. Men nå føler jeg bare at jeg har krav på de pengene og da skal de ikke slippe unna. Det finnes andre offentlige etater som har MYE bedre renommé enn NAV. Det burde ikke være så vanskelig å heve standarden både på NAVs saksbehandlere og NAVs system. Anonymous poster hash: e724b...bf6 Få det skriftlig! Anonymous poster hash: ca113...aca
Gjest Malanthor Skrevet 30. mars 2015 #20 Skrevet 30. mars 2015 NAV er noen tullinger ja! De hjelper dem de vil hjelpe. Hvorfor ellers er det så mange friske folk som får penger fra NAV pga de ikke gidder å reise opp rumpene sine fra sofaen og tjene egne penger? De idiotene får folk til å hate oss som sliter med noe/er syke. Ikke så koselig å bli hatet hver eneste dag, blir lei og vil ofte bare bort. Alt er NAV sin feil som gir penger til friske late tullinger. Det er byråkratiet som gjør at ting går tregt og inneffektivt ikke den enkelte saksbehandler. Tviler på at annsatte i NAV er noen større tullinger enn deg. Tvertimot faktisk. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå