Gå til innhold

Gjentatte virusinfeksjoner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg gått og hanglet siden desember og jeg begynner å bli skikkelig lei og litt bekymret.

Jeg har ikke vært så dårlig at jeg må holde sengen, men orker ikke annet enn å sove etter jobb. Jeg har også hatt minimalt av de typiske forkjølelsessymptomene som hoste og tett i nesen, kun litt vondt i halsen når jeg våkner. Pleier å ha det motsatt, hosting osv., men sjelden redusert almenntilstand ved forkjølelse.

Var hos legen i starten av februar og fikk beskjed om at jeg hadde en virusinfeksjon (lett forhøyet CRP). Var så frisk i 3 dager før jeg ble dårlig igjen.

For halvannen uke siden hadde jeg en svak senking i antall hvite blodlegemer og fikk igjen beskjed om at det er virus.

I dag begynner jeg å bli dårlig igjen, vært sykemeldt og holdt meg inne siden sist jeg var hos legen, så fatter ikke helt hvordan jeg kan ha blitt smittet av noe igjen.

Synes også det er rart at det varer i flere uker hver gang, at det er samme symptomer hver gang og at jeg ikke har noen dager først der jeg er helt slått ut. Føles litt som om jeg ikke kommer over kneika til å bli helt frisk.

Har testet jern, d-vitamin, b12, folat, kyssesyken, cmv-virus, tsh ++ og alt ser fint ut.

Så har jeg bare vært skikkelig uheldig i år og fått gjentatte virusinfeksjoner og har endt opp med å bli hypokonder? Har aldri vært mye syk, så vet ikke helt hvor mye som er normalt.

Eller ville dere bedt om mer tester? (Aner egentlig ikke helt hva mer jeg skal teste ettersom symptomene er så vage).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan legge til at jeg er 28, lever normalt sunt og har ikke barn eller jobber med barn. Så sliter litt med å forstå hvorfor immunforsvaret mitt plutselig er på bærtur :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det akkurat likt, det samme har flere av kollegene mine. Er gjerne "skikkelig" syk en ukes tid, og så er det massevis av hangling, dårlig form, hodepine og lett feber i ukene før og etter. Virker som det bare er slik virusstammen er i år.

Anonymous poster hash: 6e584...001

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...