Gå til innhold

Mensen etter p-pilleslutt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann! Har et lite problem når det gjelder forsinket mens og p-pillebruk, som jeg håpte noen kanskje hadde noen lignende erfaringer med.
Jeg slutta på p-pillene i slutten av sommeren, grunnet irriterende bivirkninger, og ville heller begynne på hormonspiral. Fant ut at jeg ønsket å gå av dem helt til kroppen hadde gått tilbake til "normalen" og jeg fikk mensen tilbake og en normal syklus. Rett før julaften fikk jeg mensen, som varte som normalt i ca. 1 uke. Deretter kom den på ny den 24. januar, men da med ekstreme mensensmerter som varte i flere dager, noe jeg aldri har hatt før. Jeg dro til legen rett etter dette, for å få resept på spiral, da jeg trodde jeg var tilbake til normalt, men etter dette har jeg ikke fått mensen igjen.

Har en samboer jeg har vært sammen med i 3-4 år, men vi er begge studenter og ønsker oss ikke noe barn enda, så vi var flinke med å bruke kondom i løpet av dette halvåret uten p-pillene. Da jeg oppdaget at jeg var to uker over tiden jeg burde fått mensen tok jeg graviditetstester. Tok en test onsdag ettermiddag, som var klart negativ. Tok en ny om morgenen på fredagen, som også var klart negativ. Disse ble da tatt 2 1/2 uke etter mensen skulle kommet, så de burde vel stemme ganske greit?
Har de siste dagene slitt med halsbrann, og føler jeg må tisse hele tiden, men tenker kanskje at jeg legger ekstra merke til disse symptomene akkurat nå, siden jeg er bekymra for at jeg er gravid. Føler meg egentlig ganske sikker på at jeg ikke er det, men har lest litt for mye om falskt negative tester osv. så begynner å bli forferdelig bekymra.
Har vært ekstremt sliten de siste månedene, på grensa til utbrent en periode, og ganske stressa med en enorm mengde pensum å komme meg gjennom, og mange store eksamener i mai. Dette kan vel gjerne ha noe med det å gjøre? Føler meg ikke spesielt stressa eller sliten lenger nå, men er altså 9 uker på overtid nå, så føler den burde kommet snart..

Har noen erfaring med at de har fått mensen tilbake etter p-pilleslutt, for så å miste den igjen? Håper jo, og tror at det har med dette å gjøre, og ikke at jeg faktisk er gravid.. Hadde uansett vært greit å høre litt hva andre har opplevd, kommer meg ikke til legen før etter påske! :)

Anonymous poster hash: a91ff...830

Anonymous poster hash: a91ff...830
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du satt inn spiralen?

Anonymous poster hash: 684e6...9d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...