Gå til innhold

Hvordan tror du verden blir framover?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

U/t.

Anonymous poster hash: e4751...8dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

FAIL, du skrev noe :P

Men verden fremover, vel, etter å ha lest endel tråder her inne, mister jeg troen på menneskeheten. Litt mer for hver dag. Men så minner jeg meg selv på at det stort sett er de samme gamle her inne som starter, og svarer på tråder.

Så jeg tror det skal gå greit.

Anonymous poster hash: f2da9...1fd

• Liker 1
Skrevet

Helt ærlig tror jeg den kommer til å gå rett til helvete.

AnonymBruker
Skrevet

FAIL, du skrev noe :P

Men verden fremover, vel, etter å ha lest endel tråder her inne, mister jeg troen på menneskeheten. Litt mer for hver dag. Men så minner jeg meg selv på at det stort sett er de samme gamle her inne som starter, og svarer på tråder.

Så jeg tror det skal gå greit.

Anonymous poster hash: f2da9...1fd

Hahahaha, u/m/t. Det var en ny forkortelse for UTEN MER TEKST.

AnonymBruker
Skrevet

Tror det bare kommer til å gå nedover. Prøver ikke å være negativ, men helt ærlig ser jeg ikke for meg at verden blir bedre fremover. Altså vi har jo et flust med problemer (global oppvarming, fattigdom i store deler av verden, matmangel, vannmangel, overvekt, undervekt, depresjon, mm.) som vi ikke klarer å fikse så...

Anonymous poster hash: f28b0...147
Skrevet (endret)

Tror det bare kommer til å gå nedover. Prøver ikke å være negativ, men helt ærlig ser jeg ikke for meg at verden blir bedre fremover. Altså vi har jo et flust med problemer (global oppvarming, fattigdom i store deler av verden, matmangel, vannmangel, overvekt, undervekt, depresjon, mm.) som vi ikke klarer å fikse så...

Fattigdommen, vannmangelen og underernæringen er kraftig redusert de siste årene. Global oppvarming vil etter alt å dømme ikke ha enorme negative konsekvenser. Årsaken til at dette går rimelig tregt er at det er relativt få land utenfor vesten som kjører samme økonomiske politikk som oss.

Uansett, den største forskjellen er at Nord-Amerika og Europa med stor sannsynlighet vil få redusert makt, mens Afrika, Russland, India og Kina vil få kraftig økt sin makt. Kanskje de som har brukt de siste tiårene på å hetse USA får en liten reality check når vi ikke lenger kan lene på USA for å garantere for vår sikkerhet og frihet.

Endret av Meeh
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fattigdommen, vannmangelen og underernæringen er kraftig redusert de siste årene. Global oppvarming vil etter alt å dømme ikke ha enorme negative konsekvenser. Årsaken til at dette går rimelig tregt er at det er relativt få land utenfor vesten som kjører samme økonomiske politikk som oss.

Uansett, den største forskjellen er at Nord-Amerika og Europa med stor sannsynlighet vil få redusert makt, mens Afrika, Russland, India og Kina vil få kraftig økt sin makt. Kanskje de som har brukt de siste tiårene på å hetse USA får en liten reality check når vi ikke lenger kan lene på USA for å garantere for vår sikkerhet og frihet.

Har hørt at mange mener Russland og Kina vi komme til makt, men ikke Afrika.

Selv synes jeg det høres katastrofalt ut om Russland kommer til....

Skrevet (endret)

Har hørt at mange mener Russland og Kina vi komme til makt, men ikke Afrika.

Selv synes jeg det høres katastrofalt ut om Russland kommer til....

Russland er langt i fra det største problemet. Afrikas befolkning vil dobles innen 2050 til 2,4 milliarder, og vil nå 4,2 milliarder innen 2100. Etniske europeere har negativ befolkningsvekst. Afrika har ingen tradisjon med respekt for frihet og menneskerettigheter, er verdens mest religiøse kontinent og vil fort utgjøre en fare med tanke på antallet mennesker, og at flere afrikanske land vil kunne få tak i masseødeleggelsesvåpen.

Endret av Meeh
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Noe av dette er nok litt pessimistisk, men jeg vurdere det som helt reelle framtidsscenarioer.

Vest Europe:

- Store klasseforskjeller basert på etnisitet og religion

- Sterke samfunns spenninger der ulike grupper kjemper seg imellom. Noe lignende det som i Libanon.

- Et segregert samfunn der ulike miljøet sitter med nærmest motstridende verdier.

- Sterkt polarisert politisk klima. Mye av limet i nasjon forvitrer. Vi blir å se nasjonalister og antinasjonalister kjempe mot hverandre med demokratiske midler (forhåpentligvis).

- Store udisktuterte demografiske endringer som er vanskelig å spå konsekvensen av. Vanskelig å finne en ordentlig debatt om dette. Det sies at fødselsraten går ned til samme nivå som den vestlige, men mye tyder på at nå som innvandringen er blitt så stor, og med større segregering, så har fødselsraten gått tilbake til nasjonen de emigrerte fra. Den samme kulturen de kom fra med andre ord.

- Større sikkerhetsbehov grunnet islamsk terror. Det kan være synagoger som trenger konstant overvåkning. Provoserende kunstnere, eller media.

- En større aksept for vold blant høyreekstreme og venstreekstreme.

- En skole som unnviker provoserende historie, eksempel Holocaust, Israel/Palestine, kolonitiden, jihad/korstog, opplysningstiden osv.

- En arbeiderklasse som sliter noe grusomt, grunnet sosial dumping og mangel av identitet. Heldigvis kan man nøye seg med en fin fasade på TV-skjermen.

- Stor ungdomsledighet

- Inflasjon på utdanning. Må ha en bachelor/master for helt enkle jobber. Videregående er ikke nok

- Et sterkt svekket Europa som tror at å holde seg unna gir moralsk overlegenhet. Passivitet blir en dyd.

- Et kaldere og mer voldelig samfunn.

- Et Europa med sterkt redusert innflytelse, annet enn finprat og moralisme.

Russland/Kina:

- Større makt, mer autoritært.

- Nasjonalisme med en skummel undertone.

- Ekspansivt der de prøver å underlegge seg mindre nasjoner i nærområdet deres. Ta en titt på hvor store havområder Kina gjør krav på.

- Liten interesse for menneskerettigheter, da de ikke er så flink til dette selv.

USA

- Et enda mer polarisert USA

- Større klasseforskjeller. Stor fattigdom

- Etniske samfunn hver for seg.

- Mindre innflytelse i verden der de begynner å isolere seg.

- Ikke stort mer enn masseproduksjon av Hollywood-filmer og en samling av bedrifter som i hovedsak tjener seg selv.

Afrika:

- Deler av Afrika vil gjøre kjempeframskritt, både økonomisk og i forhold til menneskerettigheter.

- Et sterkere Afrika som med internasjonal innflytelse.

- Andre deler av Afrika vil være helt motsatt. Dette skillet ser man basert på hvor islam har innflytelse eller ei.

Midtøsten

- Borgerkrig og helvette.

En kort analyse tatt i farten. Hoppet over en del kontinenter. Skal også nevnes at jeg er for eksempel mer positiv til Øst-Europa enn vest-Europa.

Endret av Snof
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...