Gå til innhold

Bodø vs Tromsø


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, Sandnes er jo rett ved Stavanger. Det er nok en bra by for deg. Hadde også vurdert Danmark. Skikkelig flatt og nesten aldri snø.

Anonymous poster hash: c24cf...8dc

Ja, stemmer :) Det tror jeg også... Har hørt mye fint om Sandnes, så vi vurderer å prøve oss der fra høsten/neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Sandnes har de en egen nudistforening, kanskje det er noe for deg.



Anonymous poster hash: c24cf...8dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du greier å gå deg bort i Tromsø må du seriøst være litt tungnem. :rulle:

Anonymous poster hash: 0f87c...206

Eier ikke retningssans. Går bra i sentrum, som regel. Bruker å glemme hvor ting ligger, men... Det går bra. Det er når jeg går av bussen på et sted jeg ikke har vært der jeg blir helt fortapt. Har ringt samboeren min to ganger sånn at han kan søke meg opp på maps og hjelpe meg, hahaha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du skal virkelig få et arbeid med å lære deg gatenavn, for tror knapt jeg har sett et eneste skilt med gatenavn i hele Tromsø :P

Da har du ikke sett godt nok etter. Tror ikke jeg har sett gater som ikke har vært skiltet i Tromsø.



Anonymous poster hash: ef806...8bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir for dumt! Bodø var faktisk på National Geographic Traveler topp 20 "må-se" stedene i verden!

Å det kan jeg bekrefte, for jeg bor i Bodø. Har studert å bosatt meg der, og har møtt ekstremt mange studenter som sier de vil bosette seg der.

Folk klager på vind, men det samme gjør de som klager på regn i Bergen. Liker du stedet, så driter du i vind,reng,snø osv!

Du må nesten besøke stedene.

Anonymous poster hash: 108fa...cd0

Ja, huff og huff. Det har jo trossalt vært på National Geographic Traveler topp 20 må se-stedene i verden!!

Selv studerer jeg i Tromsø, men jeg har valget om å ta de siste årene av studiet i Bodø. Studiemessig og økonomisk sett er det store fordeler med å dra til Bodø, men dersom man kun ser på byene ligger Tromsø helt klart foran. Det er nettopp derfor jeg holder meg mer til å fullføre hele studieløpet i Tromsø på tross av alle fordelene det er ved Bodø. Hva er det egentlig som er bedre med Bodø?

Nå er det slik at vær har ganske mye å si for om man trives på et sted eller ikke. Selv er jeg søring og synes det er vel mye vind i Tromsø. I Bodø er det jo enda mer vind! Det kunne ikke jeg ha tenkt meg (dette er selvsagt ikke grunnen til at jeg ikke vil dra dit, men i det store bilde er det jo med på å trekke ned). I tillegg er for eksempel mørketiden (og den eviglange vinteren) noe som mange søringer ikke synes noe om og holder seg derfor borte fra nord. Vær har svært mye å si for mange om man liker et sted eller ikke. Sånn er det bare.

Har aldri vært i Bodø, men ville heller ha prøvd meg der enn å bo i Tromsø, der jeg bor nå. Jeg trives ikke i det hele tatt. Liker ikke større byer, og i tillegg er Tromsø litt "rotete". Er så mange og krumlete veier, bratte, lange bakker, etc. Og ikke snakk om vintrene... Først kommer massevis av snø, så regner det, så blir det is, så snør det, så regner det... Fortauene blir skeive av is, jeg kommer meg ingen vei og... ja. Sånn går det, i en ond sirkel, hehe.

I tillegg er jeg veldig desorientert. Går meg enda vill her, for det er så mange områder som likner på hverandre. Men jeg liker ikke byer sånn generelt, spesielt hvis de er store. Kunne godt bodd i en liten by, som ligger litt landlig til. Eller en stor by, som ikke er så tett, og ser/føles litt landlig ut.

Blir garantert å flytte i nærmeste framtid. Verken jeg eller kjæresten trives i byen :)

Tromsø er ikke en stor by. Selv eier jeg ikke en retningssans, men jeg klarer meg helt fint. Det eneste problemet er at bussene ikke sier hvilket stopp som er neste. Å komme seg fram til fots ser jeg virkelig ingen problem med.

Anonymous poster hash: 55513...c4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tromsø er ikke en stor by. Selv eier jeg ikke en retningssans, men jeg klarer meg helt fint. Det eneste problemet er at bussene ikke sier hvilket stopp som er neste. Å komme seg fram til fots ser jeg virkelig ingen problem med.

Anonymous poster hash: 55513...c4f

Vet det, ja. Men for meg er alt annet enn hjemplassen stor. Kommer fra en bitteliten stein på havet, så det er det jeg er vant til; tok meg tre minutter å gå til skolen, og to minutter å gå til sentrum, haha :)

Men ja, det fins folk som går seg vill i Tromsø; selv etter å ha bodd der i to år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har studert i Tromsø og vært i Bodø. Vil nok anbefale Tromsø! Hørte noen beskrive Bodø som et "forblåst fiskevær" og det stiller jeg meg 100 % bak :fnise: Bodø by var mye mindre enn jeg hadde trodd på forhånd!

Tromsø har alt og jeg trivdes veldig godt de første årene, men så gikk jeg litt lei. Langt unna resten av verden, alt for lang vinter, drittlei av snø, slaps, is, sørpe, det tar hundre år før planlagte prosjekter (IKEA, badeland, McDonalds...) settes ut i live, mye klaging over hvor teite/ekle "søringan" er... Hadde Tromsø befunnet seg 100 mil lenger sør kunne jeg gjerne bosatt meg der permanent, men som de faktiske forhold er nå, er det uaktuelt :) Som sagt, Tromsø har mye bra med seg også, og jeg synes UiT virker mye bedre enn høyskolen (universitetet) i Bodø.

Kommer du fra en knøttliten bygd/øy i Nord-Norge er sikkert Tromsø helt topp (eller litt stort og skummelt, alt ettersom). Hvis det er valg av studieby det er snakk om, så ville jeg prøvd å velge den byen som er nærmest/enklest å komme seg til og fra. Så mye enklere å sette seg på toget eller ta hurtigbåten et par timer, enn å måtte ta fly i to timer! (+ innsjekking, sikkerhetskontroll, forsinkelser, venting på bagasje, kjøring fra flyplassen osv)



Anonymous poster hash: d7d5a...539
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i Bodø og besøkt tromsø noen ganger og jeg kjenner folk som bor og studerer i Tromsø.

mitt inntrykk er at det skjer mer i Tromsø, det er alltid liv og røre. Men så er Tromsø større også da.

Bodø er en perfekt by om man ikke er så glad i for store byer. Det blåser kanskje mer, men jeg kan ikke si at det er noe som har plaget meg eller noe jeg legger spesielt merke til.

Det er ikke SÅ ille som folk skal ha det til.

Tromsø har mye og by på absolutt, men Bodø er som noen nevner i stor vekst og du har "alt" der også.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...