Gå til innhold

Flere problemer med menskopp!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har nå prøvd min menskopp i noen dager og er ikke fornøyd. Enda vertfall.

Jeg sliter veldig med å få min menskopp til å åpne seg når den er inne. Jeg har prøvd flere brettemetoder, forskjellige stillinger å stå når jeg har satt den inn, stukket en finger opp for å sjekke, men den vil altså ikke åpne seg. Har også prøvd å la den åpne seg rett innenfor, men det gikk visst ikke likevel, siden det lakk. Min lekker hele tiden, så jeg går alltid med bind.

Jeg har nå prøvd i tre dager på å få den inn, leste et tips om å skylle den i iskaldt vann før jeg satt den inn, for da ville den åpne seg bedre. Det gikk ikke.

De to første dagene jeg har hatt den i, har jeg ikke merket så veldig mye til at jeg har hatt den inne, men natt til i dag og i dag har jeg fått vondt i magen av å ha den der. Er vel både livmora og magen egentlig. Nå begynner jeg å bli lei!

Vet at man må prøve i ca 2 mensperioder for å få det til skikkelig, men når jeg i tillegg får vondt av å ha den der så gir jeg litt opp.

Hva gjør jeg feil? Er det noen som vil dele sine erfaringer?

Jeg har Ladycup str. S :)

Anonymous poster hash: 66e24...47f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vri koppen en gang rundt når du har satt den inn, det pleier å hjelpe.

Kanskje koppen er for hard for deg? Ladycup har en ganske fast ring. Noen kan oppleve at det presser på blære o.l., men det kan også ha med vinkelen du har satt inn koppen på.

Anonymous poster hash: 12815...20c

AnonymBruker
Skrevet

I begynnelsen av perioden tar jeg litt glidemiddel på menskoppen, bretter den, og plasserer den inni og roterer, som overnevnte sa. Så slipper jeg. Bretter den forøvrig alltid, og venter med å slippe grepet til den er inni, så roterer jeg.

Det finnes, nok en gang, som overnevnte sa, flere typer menskopper, og for enkelte er det litt mer knoting før de evt finner sin favoritt. Enkelte er ganske harde, enkelte er generelt lange, osv.

Anonymous poster hash: 8472b...560

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...