Gå til innhold

Plutselig utbetalt 150 000 i bonus, hva gjør man med dem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis dere har så enormt god råd som du fremstiller og du ikke ANER hva pengene skal gå til kan du betale ned gjeld, eller donere de bort.

Sistnevnte står vel stor respekt av.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Samboer fikk plutselig utbetalt 150 000 i bonus som vi ikke gar ventet oss. Vi har akkurat spart opp 400 000 til et bryllup og 80 000 til bryllupsreise. Jeg greier liksom ikke tenke på noe annet vi ønsker oss... Vi kan jo betale litt mer ned på lånet, men litt lån er jo greit å ha?

Anonymous poster hash: 42a24...7d1

Virker ut som 150.000kr er mye for dere så da kan dere vel spare dem? 150.000kr idag er ikke mye penger for og være ærlig.

Anonymous poster hash: 71361...937

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis dere har så enormt god råd som du fremstiller og du ikke ANER hva pengene skal gå til kan du betale ned gjeld, eller donere de bort.

Sistnevnte står vel stor respekt av.

Enig, gi dem bort :)

Leste om en dame som ga bort skattepengene sine, nettopp fordi hun ikke visste hva hun skulle bruke dem til.

Anonymous poster hash: 94246...052

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅ de brukes? Jeg forstår ikke dette behovet for å bruke pengene med en gang.

Taket på huset må skiftes og de pengene kunne kommet godt med for å slippe å låne mer for det er dyrt!
Eller så kan kanskje kjøkkenet pusses opp, eller badet begynner å bli gammelt.
Men å lete etter måter å bruke penger på synes jeg er veldig rart.

Hvis dere absolutt må bli kvitt de 150K så kan dere jo også kjøpe noe til barna hvis dere har barn, eller du kan sende meg en PM så får du kontonummeret mitt ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan godt passe på de for deg :nigo:

Anonymous poster hash: 2f386...55e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan alltid få kontonummeret mitt, det er plass til masse der :D

Anonymous poster hash: 9a405...a8a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FuturePrimitive

Samboer fikk plutselig utbetalt 150 000 i bonus som vi ikke gar ventet oss. Vi har akkurat spart opp 400 000 til et bryllup og 80 000 til bryllupsreise. Jeg greier liksom ikke tenke på noe annet vi ønsker oss... Vi kan jo betale litt mer ned på lånet, men litt lån er jo greit å ha?

1. Whaaaaat?

2. Nei, gjeld er ALLTID et onde.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På grunn av rentefordelene selvfølgelig. Det lønner seg alltid å ha litt lån...

TS

Det lønner seg aldri å ha gjeld. At folk seriøst lærer og tror det er jo utrolig.

Uansett hvor mye rentefradrag og lav rente det er så betaler du jo rente. Så om du låner 1 million og betaler 2% i rente og får 28% i fradrag, så må du jo likevel betale en 14-15 tusen i året i renter. Så du taper altså 14-15 tusen i året. Hvordan i alle dager LØNNER det seg?

Å ha høy gjeld er ikke alltid så ille om man f.eks har utleiedel, og kan tjene bedre på det enn hvilken avkastning du hadde klart å få gjennom sparing eller investeringer. Men å si at "det lønner seg å ha gjeld" er en absurd påstand - og det tror jeg du skjønner egentlig, for du kan antakelig ikke svare på HVORFOR du mener det lønner seg. Du nevner fradrag, men hvorfor skulle det lønne seg å betale litt mindre rente på gjelden? Da er det vel bedre å ikke ha gjeld i det hele tatt?

Anonymous poster hash: e005a...101

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det lønner jeg jo og ha gjeld. renter er på rundt 2.80% nå så få den avkastning et annet sted burde ikke være vanskelig. Så sette disse 150.000kr i noe annet enn å betale ned gjelda lønner seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vet at det er mange mennesker som lider i verden? Og at f.eks. kreftforskningen alltid trenger penger?

Huff.....

Anonymous poster hash: c2ac7...1c4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vet at det er mange mennesker som lider i verden? Og at f.eks. kreftforskningen alltid trenger penger?

Huff.....

Anonymous poster hash: c2ac7...1c4

Kanskje de allerede har gidd mye til veldedighet ?

Anonymous poster hash: 493a7...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har dere barn i tankene? I så fall kan dere starte med sparing til disse allerede nå.

Anonymous poster hash: d4292...975

Ja men vi har allerede en solid sparekonto... Kjedelig, men kunne opprettet en konto som fremtidige barn kunne ha i fremtiden, men det føles også litt prematurt når jeg ikke er gravid en gang...

TS

Anonymous poster hash: 9a352...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Virker ut som 150.000kr er mye for dere så da kan dere vel spare dem? 150.000kr idag er ikke mye penger for og være ærlig.

Det er mye for oss når vi ikke ante om dem. Har fått bonuser før, og for så vidt større bonuser også, men da visste vi at det skulle komme... Nå ble vi litt tatt på sengen...

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mye for oss når vi ikke ante om dem. Har fått bonuser før, og for så vidt større bonuser også, men da visste vi at det skulle komme... Nå ble vi litt tatt på sengen...

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

:rope: Gi dem til Frelsesarméen!!!

De kommer garantert ikke til å måtte lage en tråd på KG for å få hjelp til å finne bruksformål for 150 000 spenn!

Anonymous poster hash: c700f...6be
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Om du ikke klarer å komme på noe nyttig så er det vel ikke verre enn å kjøpe noe unyttig...? Sparer dere litt får dere for eksempel råd til en slik!

Dagens beste kommentar på KG! 😂😂😂

Anonymous poster hash: ce058...81a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt utrolig kvalmende at folk må ha hjelp til å finne på noe og bruke penger på. Da ser vi hvor skakkjørt verden er. Hvis du "ikke kommer på noe dere ønsker dere", er det vel kanskje fordi dere har nok?

Anonymous poster hash: 5a70c...a40
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Du skal så gjerne få bankkontoen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er bare nysgjerrig; hvilken utdanning og jobb har dere? :)

Anonymous poster hash: 67d46...095
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...