Gå til innhold

Smitte


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann.

Fikk på fredag et brev fra sykehuset hvor svarene på noen prøver var, og jeg testet da positiv for mycoplasma genitalium. Har i hele mitt liv kun hatt to partnere og er 100% sikker på at det er han første som jeg er blitt smittet av. Heldigvis tok kjæresten min det veldig fint.

Men.. Lurte litt på om noen har noe erfaring med dette, har prøvd å søke litt på nett, men finner ikke noe særlig.

Stod en plass at smitteoppsporing ikke er nødvendig, betyr dette at det ikke er nødvendig å "formidle" dette til han fyren jeg fikk det av?

Og har fått resept på noe tabletter jeg må ta i to uker, men som fattig student så lurer jeg litt på hva dette koster, om noen vet?

Takk på forhånd.



Anonymous poster hash: 04d83...359
Videoannonse
Annonse
Gjest Godjente
Skrevet

Undersøkelse og behandling av kjønnssykdommer er gratis

AnonymBruker
Skrevet

http://www.felleskatalogen.no/t/medisin/

Der finne du opplysninger ved å søke på medisinen, pris står nederst i preperatomtalen.

Mener mycoplasma genitalis ikke er regnet som kjønnsykdom, dermed heller ikke gratis us og behandling.

Anonymous poster hash: f4f44...0fe

  • Liker 1
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Hei TS!

Jeg vil råde deg til å si ifra til tidligere partner, da Mycoplasma genitalium kan ha graverende konsekvenser hvis den forblir uoppdaget og følgelig ubehandlet.

Hos kvinner kan en ubehandlet infeksjon føre til urinveisbetennelse, livmorhalsbetennelse, og PID (Pelvic Inflammatory Disease). I tillegg kan en mycoplasma-infeksjon føre til at man er mer mottagelig for andre kjønnssykdommer.

Nå vet jeg ikke hva slags antibiotikum legen din har foreskrevet, men jeg tror ikke du må ut med mer enn 150 kroner for kuren. Det eneste jeg stusser litt på, er at du skal ta antibiotika i to uker, da vanlig behandlingtidsrom for Mycoplasma genitalium er 1-5 dager.

Husk også på at du bør bruke kondom hhv. avstå fra sex inntil du er erklært smittefri.

Ønsker deg snarlig helbred!

http://legemiddelhandboka.no/terapi/1351

http://mshc.org.au/gpassist/TheFacts/Mycoplasmagenitalium/tabid/560/Default.aspx#.VRkX2vmsWk4

http://www.oslo-universitetssykehus.no/pasient/diagnoser-og-sykdommer/mycoplasma-genitalium-infeksjon

AnonymBruker
Skrevet

Hei TS!

Jeg vil råde deg til å si ifra til tidligere partner, da Mycoplasma genitalium kan ha graverende konsekvenser hvis den forblir uoppdaget og følgelig ubehandlet.

Hos kvinner kan en ubehandlet infeksjon føre til urinveisbetennelse,

livmorhalsbetennelse, og PID (Pelvic Inflammatory Disease). I

tillegg kan en mycoplasma-infeksjon føre til at man er mer

mottagelig for andre kjønnssykdommer.

Nå vet jeg ikke hva slags antibiotikum legen din har foreskrevet, men jeg tror ikke du må ut med mer enn 150 kroner for kuren. Det eneste jeg stusser litt på, er at du skal ta antibiotika i to uker, da vanlig behandlingtidsrom for Mycoplasma genitalium er 1-5 dager.

Husk også på at du bør bruke kondom hhv. avstå fra sex inntil du er erklært smittefri.

Ønsker deg snarlig helbred!

http://legemiddelhandboka.no/terapi/1351

http://mshc.org.au/gpassist/TheFacts/Mycoplasmagenitalium/tabid/560/Default.aspx#.VRkX2vmsWk4[/url

[url=http://www.oslo-universitetssykehus.no/pasient/diagnoser-og-sykdommer/mycoplasma-genitalium-infeksjon]http://www.oslo-universitetssykehus.no/pasient/diagnoser-og-sykdommer/mycoplasma-genitalium-infeksjon

Har du lest den lenken jeg la inn i går?

Den innputten du her kommer med stemmer dårlig overens med den infoen som professoren gir.

Anonymous poster hash: f4f44...0fe

  • Liker 1
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Har du lest den lenken jeg la inn i går?

Den innputten du her kommer med stemmer dårlig overens med den infoen som professoren gir.

Anonymous poster hash: f4f44...0fe

Ja, jeg har lest lenken, men jeg ser ikke hvordan informasjonen jeg kom med bestrider det prof. Moi kommer med.

AnonymBruker
Skrevet

TS her

Var hos legen i dag (ang. Noe annet) og gikk innom apoteket for å hente resepten, 1600.- (!!!!!!!) Måtte jeg betale for 14 tabletter! visste ikke om jeg skulle le eller grine..

Anonymous poster hash: 04d83...359

Gjest Zeitgeist
Skrevet

TS her

Var hos legen i dag (ang. Noe annet) og gikk innom apoteket for å hente resepten, 1600.- (!!!!!!!) Måtte jeg betale for 14 tabletter! visste ikke om jeg skulle le eller grine..

Anonymous poster hash: 04d83...359

What?!? Vel, i allefall skal vel en del av dette på frikortet ditt får jeg håpe. Du kan jo eventuelt fortelle tidligere partner hva denne spasen kostet, og kanskje han er gentleman nok til å i allefall gi deg halvparten av pengene tilbake.

AnonymBruker
Skrevet

What?!? Vel, i allefall skal vel en del av dette på frikortet ditt får jeg håpe. Du kan jo eventuelt fortelle tidligere partner hva denne spasen kostet, og kanskje han er gentleman nok til å i allefall gi deg halvparten av pengene tilbake.

På frikort?

Anonymous poster hash: f4f44...0fe

AnonymBruker
Skrevet

What?!? Vel, i allefall skal vel en del av dette på frikortet ditt får jeg håpe. Du kan jo eventuelt fortelle tidligere partner hva denne spasen kostet, og kanskje han er gentleman nok til å i allefall gi deg halvparten av pengene tilbake.

helt sykt! Men nei, må betale hele summen selv. Fikk aldri noe svar fra han jeg fikk det av, men vil egentlig ikke ha noe særlig med han å gjøre så tok meg sammen og gikk til mamma, veldig forståelsesfull og hun sa hun kunne betale det for det.

Anonymous poster hash: 04d83...359

Gjest Zeitgeist
Skrevet

helt sykt! Men nei, må betale hele summen selv. Fikk aldri noe svar fra han jeg fikk det av, men vil egentlig ikke ha noe særlig med han å gjøre så tok meg sammen og gikk til mamma, veldig forståelsesfull og hun sa hun kunne betale det for det.

Anonymous poster hash: 04d83...359

Ok, forstår. Bra at mammaen din hjelper deg i det minste. Du har i det minste gitt ham beskjed - hvorvidt han velger å være mann nok og gå til legen hhv. si ifra til sine seksualpartnere, får bli opp til ham. Du har i allefall ditt på det tørre. Ønsker deg snarlig helbred og at du ikke får noen plager.

Gjest Zeitgeist
Skrevet

På frikort?

Anonymous poster hash: f4f44...0fe

Ja, tror ting som reise til lege o.l. i allefall kan føres på frikortet. Men nå skal det jo også sies at det er ei stund siden jeg bodde i Norge, og har følgelig ikke oppdatert meg helt og fullt på hvorvidt det er kommet til endringer i frikort-ordningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...