Gå til innhold

Noen som har peiling på candida her?


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt lenge med helsa, og synes jeg har symptomer på candida-allergi(?) Dette er noe som alle leger avviser at er en mulighet, og i det hele tatt er noe som finnes. Derfor blir jeg veldig forvirret.

Nå har jeg vært dårlig over lang tid uten at noen har funnet ut noe som helst, så derfor bestemte jeg meg for å prøve en diett. De 2 første ukene på dietten hadde jeg en konstant, skikkelig stygg tørrhoste. Og så røyk jeg da på en godtepose, og halvveis ned i posen slutta jeg å hoste. Og jeg hostet ikke resten av dagen!! Dagen etter var det i gang igjen. Jeg prøvde meg på noe sukker igjen, og det sluttet. En annen ting jeg har merket at hjelper er Zyrtec!

Jeg kan ikke nok om dette til å forstå hva som skjer, og legene kan jeg ikke snakke med om dette. Jeg har dessverre ikke råd til å gå til Balderklinikken med det første heller. De er det eneste jeg vet om som har peiling på dette.

Derfor henvender jeg meg her, og håper det er noen som kan noe på forumet...

Kan beskrive litt om hvordan jeg har hatt det i det siste før dietten;

- Gjentakende soppinfeksjoner i underlivet

- Ekstrem trøtthet og utmattelse

- mild depresjon

- Veldig dårlig immunforsvar, stadig luftveisinfeksjoner

- Stygg hud

- Oppblåst og løs mage

- Sukkerhunger

Jeg er sjekket for det meste, inkluder cøliaki.

Jeg har tenkt til å fortsette med dietten, og ikke skeie ut mer. Dietten er da et kosthold fritt for sukker, melk, mel og gjær.



Anonymous poster hash: c3a43...44b
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei! Har hatt tilbakevendende candida en stund og har på nettet funnet noe som absolutt funker på meg, og har ingen problemer med det lengre og kan spise det jeg vil nå. Send meg melding, det er litt omfattende :)

Edit: veldig glad for at noen ikke tror at candida bare er en ytre plage, det påvirker hele kroppen og må taes innenfra, ikke med Canesten eller en pille fra legen liksom.

Endret av Colorama
AnonymBruker
Skrevet

Diflucan fra legen tar det innenfra.

Anonymous poster hash: 491c9...330

Skrevet

Diflucan fra legen tar det innenfra.

Anonymous poster hash: 491c9...330

Det dreper ikke soppen tilstrekkelig om man har kontinuerlig/tilbakevendende soppinfeksjoner. Jeg må nok bare si det at dette har jeg peiling på, og Diflucan er kun en kortvarig "løsning" om man er plaget med dette. :)

AnonymBruker
Skrevet

I stedenfor å lese deg opp på candia, bør du lese deg opp på sick building syndrom. Særlig fordi allergitabletter hjelper.

Anonymous poster hash: a1ed6...432

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skriver løsningen selv:

Du har dårlig immunforsvar. Candida er en opportunistisk organisme som får "fotfeste" når immunforsvaret svekkes.

Du må behandle årsaken til at immunforsvaret ditt er svekket, så vil også sopp-problemet forsvinne.

Alternative løsninger på nett hjelper ikke mot noe annet enn for mye penger.

Anonymous poster hash: 400f4...5a0

  • Liker 1
Skrevet

Det høres ut som du burde slutte å lese på nettet, og heller stole på det legene sier. Hold deg unna alle alternativ medisin-sider.

  • Liker 2
Skrevet

Det høres ut som du burde slutte å lese på nettet, og heller stole på det legene sier. Hold deg unna alle alternativ medisin-sider.

Det er ikke snakk om alternativ medisin, men det faktum at noen mennesker faktisk blir syke av visse typer mat eller at sykdommen de har blir værre.

Jeg kjenner mange som har diverse ledd og muskel sykdommer som har blitt veldig mye bedre av å kutte ut mat med stivelse f.eks.

AnonymBruker
Skrevet

Det dreper ikke soppen tilstrekkelig om man har kontinuerlig/tilbakevendende soppinfeksjoner. Jeg må nok bare si det at dette har jeg peiling på, og Diflucan er kun en kortvarig "løsning" om man er plaget med dette. :)

Til opplysning har jeg også inngående kjennskap til akkurat dette. Og en kur på 8-12 uker vil knekke også kroniske infeksjoner. For de fleste er 1-2 kapsler i gang i uka nok.

Det finnes medisiner for en grunn: De har dokumentert effekt.

Anonymous poster hash: 491c9...330

AnonymBruker
Skrevet

Til opplysning har jeg også inngående kjennskap til akkurat dette. Og en kur på 8-12 uker vil knekke også kroniske infeksjoner. For de fleste er 1-2 kapsler i gang i uka nok.

Det finnes medisiner for en grunn: De har dokumentert effekt. Anonymous poster hash: 491c9...330

Og med et dårlig immunforsvar vil infeksjonen komme tilbake igjen selv om kuren knekker den.

Vi kan ikke trekke noen konklusjoner her utover at ts må få behandling for det primære problemet (nedsatt immunterskel), og ikke bare for symptomene (f. eks. opportunistisk candidainfeksjon). Hva som har forårsaket tilstanden må utredes av leger, og ikke av synsere på kg.

Kvakksalvere lyver veldig mye om candida. Her må ts samrbeide med behandlerne sine.

Anonymous poster hash: 400f4...5a0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt lenge med helsa, og synes jeg har symptomer på candida-allergi(?) Dette er noe som alle leger avviser at er en mulighet, og i det hele tatt er noe som finnes. Derfor blir jeg veldig forvirret. Nå har jeg vært dårlig over lang tid uten at noen har funnet ut noe som helst, så derfor bestemte jeg meg for å prøve en diett. De 2 første ukene på dietten hadde jeg en konstant, skikkelig stygg tørrhoste. Og så røyk jeg da på en godtepose, og halvveis ned i posen slutta jeg å hoste. Og jeg hostet ikke resten av dagen!! Dagen etter var det i gang igjen. Jeg prøvde meg på noe sukker igjen, og det sluttet. En annen ting jeg har merket at hjelper er Zyrtec! Jeg kan ikke nok om dette til å forstå hva som skjer, og legene kan jeg ikke snakke med om dette. Jeg har dessverre ikke råd til å gå til Balderklinikken med det første heller. De er det eneste jeg vet om som har peiling på dette. Derfor henvender jeg meg her, og håper det er noen som kan noe på forumet... Kan beskrive litt om hvordan jeg har hatt det i det siste før dietten; - Gjentakende soppinfeksjoner i underlivet- Ekstrem trøtthet og utmattelse- mild depresjon- Veldig dårlig immunforsvar, stadig luftveisinfeksjoner- Stygg hud- Oppblåst og løs mage- Sukkerhunger Jeg er sjekket for det meste, inkluder cøliaki. Jeg har tenkt til å fortsette med dietten, og ikke skeie ut mer. Dietten er da et kosthold fritt for sukker, melk, mel og gjær. Anonymous poster hash: c3a43...44b

Disse symptomene gjelder til enhver tid store deler av befolkningen. Hva får deg til å tro at dette er sopp?

Det høres mer ut som livet

Anonymous poster hash: 2a46a...ab4

Skrevet

Til opplysning har jeg også inngående kjennskap til akkurat dette. Og en kur på 8-12 uker vil knekke også kroniske infeksjoner. For de fleste er 1-2 kapsler i gang i uka nok.

Det finnes medisiner for en grunn: De har dokumentert effekt.

Anonymous poster hash: 491c9...330

Til opplysning så har jeg også gått på en slik kur uten at det hjalp fordi infeksjonen satt såpass godt. Så vennligst ikke påstå at dette hjelper alle selv om det hjalp for deg. På samme måte som at det finnes forskjellige medisiner for det meste andre, finnes det også forskjellige medisiner for å bli frisk fra candida. Noen er vestlige, og virker ikke for meg, noe er naturmedisin, og funker for meg.

Skrevet

Det høres ut som du burde slutte å lese på nettet, og heller stole på det legene sier. Hold deg unna alle alternativ medisin-sider.

Unnskyld meg, men i mange tilfeller så er leger rådløse, og kaster en eller annen resept etter deg eller forteller deg at det går over. Jeg har i stor grad sluttet å bruke vestlig medisin, og kroppen min føles mye bedre nå. Jeg har trosset det legen sa og jeg ble frisk etter noen dager ved hjelp av naturlige ingredienser. Så utrolig fordomsfull det går an å være... Hallo.

  • Liker 1
Skrevet

Og med et dårlig immunforsvar vil infeksjonen komme tilbake igjen selv om kuren knekker den.

Vi kan ikke trekke noen konklusjoner her utover at ts må få behandling for det primære problemet (nedsatt immunterskel), og ikke bare for symptomene (f. eks. opportunistisk candidainfeksjon). Hva som har forårsaket tilstanden må utredes av leger, og ikke av synsere på kg.

Kvakksalvere lyver veldig mye om candida. Her må ts samrbeide med behandlerne sine.

Anonymous poster hash: 400f4...5a0

Jeg har selv opplevd at candida ødelegger kroppen innenfra, og når du dreper soppen for godt vil også immunforsvaret bli bedre. Du kaller det "synsere" på KG? Jeg er ihvertfall ikke synser, jeg VET, jeg har hatt mye candida, behandlet det fullstendig med naturlige ingredienser, og immunforsvaret mitt har ikke vært bedre på så lenge jeg kan huske. Vestlig medisin mot candida fungerer ikke på meg. Jeg er nå helt frisk, og prøver bare å hjelpe folk som ikke får hjelp av leger og heller vil prøve å løse problemet selv, som jeg er et levende eksempel på at fungerer. Symptomene TS nevner hadde jeg også, og candida er en reell mulighet, dessuten er ikke naturlig medisin farlig i forhold til det legen skriver ut, og er dermed ikke farlig å prøve. Takk for meg.

Skrevet (endret)

Unnskyld meg, men i mange tilfeller så er leger rådløse, og kaster en eller annen resept etter deg eller forteller deg at det går over. Jeg har i stor grad sluttet å bruke vestlig medisin, og kroppen min føles mye bedre nå. Jeg har trosset det legen sa og jeg ble frisk etter noen dager ved hjelp av naturlige ingredienser. Så utrolig fordomsfull det går an å være... Hallo.

Kjenner igjen den der.

Selv gikk jeg nesten 3 år med kvalme, oppkast, fortoppelse, migrene, leddsmerter, ekstremt trøtte og sliten.

Har ikke tall på hvor mange medisiner legen ville dytte i meg.

Fikk høre at det var angst, stress,irritabel tarm og Gud vet hva.

Vel,jeg har i dag diagnosen cøliaki.

Å alle symptomene er borte så lenge jeg ikke får i meg gluten.

Endret av MissPierce
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og med et dårlig immunforsvar vil infeksjonen komme tilbake igjen selv om kuren knekker den.

Vi kan ikke trekke noen konklusjoner her utover at ts må få behandling for det primære problemet (nedsatt immunterskel), og ikke bare for symptomene (f. eks. opportunistisk candidainfeksjon). Hva som har forårsaket tilstanden må utredes av leger, og ikke av synsere på kg.

Kvakksalvere lyver veldig mye om candida. Her må ts samrbeide med behandlerne sine.Anonymous poster hash: 400f4...5a0

Om immunforsvaret er problemet, så må man henvises til en spesialavd for dette på et større sykehus, bla. infeksjonsmedisinsk avd på Rikshospitalet. Men mange kvinner kan få gjentatte Candidainfeksner i underlivet uten at det nødvendigvis er snakk om sykelig nedsatt immunforsvar. Men minsket inntak av sukker og hvitt brød, samt redusere stress og ikke overdrive vasking, så kan det bedre seg.

Anonymous poster hash: 491c9...330

AnonymBruker
Skrevet

Til opplysning så har jeg også gått på en slik kur uten at det hjalp fordi infeksjonen satt såpass godt. Så vennligst ikke påstå at dette hjelper alle selv om det hjalp for deg. På samme måte som at det finnes forskjellige medisiner for det meste andre, finnes det også forskjellige medisiner for å bli frisk fra candida. Noen er vestlige, og virker ikke for meg, noe er naturmedisin, og funker for meg.

Jeg synes heller du skal roe ned og innse at alternativ medisin er nettopp det. Vennligst ikke påstå at det hjelper alle.mDet er ikke forskningsbasert og man vet derfor ikke om det har noen effekt og hvilke bivirkninger man kan få. I tillegg risikerer man at det er ingredienser fra truede plante -og dyrearter. Jeg har vansker med å ta deg seriøst når du generaliserer ved at vestlig medisin ikke funker for deg. Det må man nesten kommentere så ikke feilinformasjon spres på et forum.

Jeg slet med en Candidainfeksjon selv, og Diflucan hjalp som bare det. Har ikke fått noe tilbakefall. Og ja, det er anbefalt behandling også ved resividerende soppinfesjoner. Det betyr ikke at man ikke skal leve sunt og spise lite sukker, men det er ikke alltid nok.

Anonymous poster hash: 491c9...330

  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes heller du skal roe ned og innse at alternativ medisin er nettopp det. Vennligst ikke påstå at det hjelper alle.mDet er ikke forskningsbasert og man vet derfor ikke om det har noen effekt og hvilke bivirkninger man kan få. I tillegg risikerer man at det er ingredienser fra truede plante -og dyrearter. Jeg har vansker med å ta deg seriøst når du generaliserer ved at vestlig medisin ikke funker for deg. Det må man nesten kommentere så ikke feilinformasjon spres på et forum.

Jeg slet med en Candidainfeksjon selv, og Diflucan hjalp som bare det. Har ikke fått noe tilbakefall. Og ja, det er anbefalt behandling også ved resividerende soppinfesjoner. Det betyr ikke at man ikke skal leve sunt og spise lite sukker, men det er ikke alltid nok.

Anonymous poster hash: 491c9...330

Jeg har aldri vært noe annet enn roet ned. Har eller aldri påstått at det hjelper alle, jeg har sagt at det hjalp meg når vestlig medisin ikke gjorde det.

"Ta meg seriøst"? Javel, jeg bryr meg ikke om du tar meg seriøst, jeg bare forteller om min erfaring. Diflucan hjalp ikke MEG og sånn er det bare. Det er ikke sånn at jeg sitter å bretter ut om nøyaktig HVORDAN man skal gjøre det nettopp grunnet at jeg ikke vet hvordan folk kommer til å reagere og gjøre med den informasjonen. Jeg er forsåvid vegetarianer, dyrerettighetsforkjemper og utrolig miljøbevisst og vet hva jeg trør i meg og på meg, så sånn er det.

"Feilinformasjon/bivirkninger"? Hvordan er det mer feilinformasjon enn din erfaring? Fordi det er forskningsbasert? Javel, jeg sa aldri "ikke ta Diflucan". Min erfaring er at det ikke funker, men jeg tror så gjerne på at det kan funke for andre med en kur. Og så kan du jo få lov til å opplyse meg om hvilke bivirkninger man kan få av å spise helt vanlige, naturlige økologiske råvarer fra helsekost?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært noe annet enn roet ned. Har eller aldri påstått at det hjelper alle, jeg har sagt at det hjalp meg når vestlig medisin ikke gjorde det.

"Ta meg seriøst"? Javel, jeg bryr meg ikke om du tar meg seriøst, jeg bare forteller om min erfaring. Diflucan hjalp ikke MEG og sånn er det bare. Det er ikke sånn at jeg sitter å bretter ut om nøyaktig HVORDAN man skal gjøre det nettopp grunnet at jeg ikke vet hvordan folk kommer til å reagere og gjøre med den informasjonen. Jeg er forsåvid vegetarianer, dyrerettighetsforkjemper og utrolig miljøbevisst og vet hva jeg trør i meg og på meg, så sånn er det.

"Feilinformasjon/bivirkninger"? Hvordan er det mer feilinformasjon enn din erfaring? Fordi det er forskningsbasert? Javel, jeg sa aldri "ikke ta Diflucan". Min erfaring er at det ikke funker, men jeg tror så gjerne på at det kan funke for andre med en kur. Og så kan du jo få lov til å opplyse meg om hvilke bivirkninger man kan få av å spise helt vanlige, naturlige økologiske råvarer fra helsekost?

Så dette er din definisjon på å være roet ned? Javel. Og det er akkurat det du gjør, du bretter ut hvordan du mener man skal gjøre det, uten å refere til forskning. Og når du skriver at "jeg må nok bare si at dette har jeg peiling på" i en bedrevitende tone, så er det vanskelig å ta deg seriøst. Det du har peiling på er din egen erfaring med din egen kropp, ikke alle andres. Å sitte å påstå at et godkjent preparat mot sopp (Diflucan) ikke fungerer, fordi "dette har du peiling på og har erfart selv", så tar jeg deg ikke seriøst.

Om du vil ha et eksempel på hvordan det kan gå med såkalt naturlig og "ufarlig" helsekost, så har du et av flere eksempler her, en som fikk leverskade:

http://www.nrk.no/livsstil/_-jeg-ble-gul-av-kosttilskudd-1.11951331

Anonymous poster hash: 491c9...330

  • Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt fotsopp hele livet, og aldri opplevd noen av disse snåle bivirkningene dere beskriver her. Noen ganger er fotsopp bare fotsopp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...