AnonymBruker Skrevet 29. mars 2015 #1 Skrevet 29. mars 2015 Jeg har brukt p-piller siden jeg var 16, med noen pauser. Etter at jeg ble 21 merket jeg at fikk veldig sterke mensenssmerter, men p-piller dempet det. I tillegg visste jeg da når jeg skulle få mensen, og kunne f.eks planlegge å få det i helgen, så jeg slapp å måtte være hjemme fra jobb. For et år siden fullførte jeg masteren min og opplevde for første gang å få migreneanfall når jeg var ferdig. Det var sikkert utløst av stress. Det skjedde bare noen få ganger, og deretter har jeg ikke hatt det. Men i går fikk jeg for første gang aura, uten noen påfølgende hodepine. Jeg har hatt en veldig stressende uke med mye jobb, så syns det er rart at jeg ikke fikk påfølgende hodepine. Jeg la meg ned og tok to paracet før jeg sov en time, så kanskje det hjalp. Jeg har tenkt å dra til legen, men tenkte å høre her om det er noen med migrene som bruker p-piller? Jeg vet det ikke er anbefalt når en har migrene, men jeg har så sterke mensssmerter at jeg ikke orker tanken på å slutte på de. Er så redd legen skal nekte meg flere p-piller. Har prøvd mange typer smertestillende, men p-piller er det eneste som til en viss grad hjelper. Anonymous poster hash: b40c2...90b
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2015 #2 Skrevet 29. mars 2015 Jeg har migrene uten aura og har gått på p-piller i tre år. Jeg har ikke snakket med legen spesifikt om dette, men jeg har vært hos han og fått ny resept på både p-piller og migrene-medisin på samme legetime, regner med at han hadde sagt noe dersom det ikke var greit. Anonymous poster hash: e558f...f39
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2015 #3 Skrevet 29. mars 2015 Jeg gikk på p-piller i mange år med migrene, etter ettopphold ble jeg anbefalt å bruke minipille i steden for vanlig p-pille når jeg begynte på ogjen, så nå gjør jeg det.Anonymous poster hash: 47249...6fc
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2015 #4 Skrevet 29. mars 2015 Ppiller var grunne til at jeg sluttet med hormonprevensjon. Var dessverre ingenting som ikke gav meg forferdig migrene.Anonymous poster hash: e3854...910
julie90 Skrevet 29. mars 2015 #5 Skrevet 29. mars 2015 Jeg bruker cerazette Fikk ikke p-piller av legen pga. migrene.
neon_sun Skrevet 29. mars 2015 #6 Skrevet 29. mars 2015 Cerazette har jeg også fått pga migrene. Etter fire år totalt på de har jeg kun hatt migrene et par ganger. Cerazette hjalp veldig forebyggende for min del.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2015 #7 Skrevet 29. mars 2015 Takk for svar! Har noen av dere på Cerazette hatt problemer med sterke mensensmerter? Jeg prøvde nemlig å bytte merke (fra Microgynon til Diane, pga hudproblemer), men da fikk jeg så ille mensensmerter at jeg gikk tilbake til Microgynon. Anonymous poster hash: b40c2...90b
lillehavfruen Skrevet 29. mars 2015 #8 Skrevet 29. mars 2015 Jeg var plaget med migrene som barn, men det avtok i ungdomsårene. Ca etter et år på p-pillene ble jeg plaget av hyppige og kraftige migreneanfall, (varte ofte i to døgn) fikk medisiner mot dette, men ingenting hjalp på meg. Ble så rådet til å slutte på p-pillene og begynne på minipiller i stedet, og ikke hatt migrene siden.
neon_sun Skrevet 29. mars 2015 #9 Skrevet 29. mars 2015 Takk for svar! Har noen av dere på Cerazette hatt problemer med sterke mensensmerter? Jeg prøvde nemlig å bytte merke (fra Microgynon til Diane, pga hudproblemer), men da fikk jeg så ille mensensmerter at jeg gikk tilbake til Microgynon.Anonymous poster hash: b40c2...90b Fikk ikke menssmerter av Cerazette (hadde dog aldri mens på de), men hadde milde murringer i eggstokkene veldig ofte.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #10 Skrevet 30. mars 2015 jeg fikk migrene med aura pga p-piller. jeg ble livredd og var sikker på at jeg hadde fått hjerneslag/blodpropp, så jeg steppet opp på legevakta, nesten så jeg ringte ambulanse. så ille var det. jeg sluttet på pillene, et par år etterpå startet jeg på cerazette. fikk igjen flere migreneanfall på kort tid, fikk byttet til microgynon, har noen migreneanfall i året, kanskje 2-3, men heller det enn de insane menssmertene jeg hadde hver måned uten. Anonymous poster hash: 3428a...b2f
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #11 Skrevet 30. mars 2015 Hadde mye migrene når jeg gikk på microgynon. Har omtrent ikke hodeverk engang etter at jeg begynnte på cerazette. Anonymous poster hash: 720ef...a2e
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #12 Skrevet 30. mars 2015 Jeg startet på cerazette da jeg var 17, men da jeg ble 20 byttet jeg til Loette siden jeg plutselig fikk så mange småblødninger. Jeg har alltid slitt med migrene med aura og stresshodepine som trigger migrene, men da jeg startet med Loette ble det helt forferdelig. Hadde migrene gjennomsnittlig 1-2 ganger i uken i et halvt år. Gikk over til Yaz og holdt meg til det fram til jeg ble 23, sluttet høsten som var nå da jeg igjen begynte å få mange anfall. Jeg er kjempe glad jeg sluttet og synes faktisk det er verdt det å bruke kondom med kjæresten, selv om det til tider er litt kjipt. Har tenkt å investere i en sånn pearl som måler temp for når det er sikkert å ha sex, men det er litt dyrt. Har ikke hatt migrene på et halvt år, og det er ganske stor forskjell fra i høst da jeg lå strak ut en hel uke i strekk på det verste.. Er veldig bevisst på å ikke stresse og når jeg merker at et anfall er på vei tøyer jeg nakken og skuldrene godt ut også får jeg kjæresten til å massere hodet mitt. Jeg prøver også å puste ordentlig dypt inn og ut, istedenfor å "halvpuste" som jeg til vanlig gjør. Dette hjelper veldig. Det kan jo hende jeg får en dårlig periode igjen, men jeg prøver som sagt å lytte til kroppen og signalene den sender. Hadde aldri noen problemer med Cerazette, gikk 3 år uten mensen, men plutselig fikk jeg mensen hele tiden typ. annenhver uke og det var utrolig kjipt! Har vurdert å begynne igjen for å se om ting har bedret seg siden sist. Anonymous poster hash: 8e9b7...f99
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2015 #13 Skrevet 30. mars 2015 jeg fikk migrene med aura pga p-piller. jeg ble livredd og var sikker på at jeg hadde fått hjerneslag/blodpropp, så jeg steppet opp på legevakta, nesten så jeg ringte ambulanse. så ille var det. jeg sluttet på pillene, et par år etterpå startet jeg på cerazette. fikk igjen flere migreneanfall på kort tid, fikk byttet til microgynon, har noen migreneanfall i året, kanskje 2-3, men heller det enn de insane menssmertene jeg hadde hver måned uten. Anonymous poster hash: 3428a...b2f Det er de mensenssmertene jeg bekymrer meg mest for. Jeg har jo bare hatt migrene 3 ganger, men brukt Microgynon i nesten 10 år. Har veldig veldig vondt når jeg ikke går på Microgynon, og er nesten redd for å slutte på de, så vurderer om denne migrenen er bedre å ha når jeg får det så sjeldent. Men skal høre med legen. Takk for hjelpsomme svar! Anonymous poster hash: b40c2...90b
_LanciA_ Skrevet 30. mars 2015 #14 Skrevet 30. mars 2015 Har hatt migrene så lenge jeg kan huske. Men etter at jeg skiftet p-piller har jeg det nesten aldri lengre. Det er nå snart 10 år siden. Har aldri hatt noe problem med å få resept på p-piller selv om jeg har imigran. Men den pille fri uka er et helvete, så skjelden jeg gidder ha mensen. Da kan jeg ha migrene i flere dager. Så virker som svingninger i hormoner trigger migrene hos meg. Kan fortsatt få anfall hvis jeg stresser mye. Da kommer det som regel den dagen jeg endelig skal slappe av. Men forsatt mye skjeldnere enn før. Må fortsatt holde meg vekke fra vin, rusbrus, store menger sjokolade og sterkt lys/lukt så er jeg ganske safe Værste jeg kan gjøre er å prøve å drikke smirnoff ice. Halvveis ned i flaska så begynner jeg å få problemer med synet og derifra går det fort nedover.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå