Gå til innhold

Er jeg kjip?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig blitt "venn" på FB med en som jeg traff på sykehuset, da vi begge hadde barn (hennes 6 år, og min 8 år) som var innlagt. Vi to har ingenting felles, men hun sendte meg forespørsel, og jeg godtok det.

Nå til problemet. Jeg har de siste to - tre ukene mottatt spillforespørsler fra hennes profil, èn til to ggr OM DAGEN. Jeg har ignorert dette, men igår tok jeg kontakt, og sa at jeg får en del spill forespørsler fra hennes profil, men liker ikke det. Jeg spiller ikke FB spill, og hater å få invitasjoner til det. Hun sier at det ikke er henne, men hennes 6 år gamle barn som spiller på hennes mobil, og sannsynligvis sender disse. Da jeg spurte jeg om hun kunne ta en prat med sitt barn, om at det ikke er greit å sende disse. Hun svarte med å si at barnet er bare 6 år, og et par andre ting, som fikk meg til å føle at det var JEG som krevde for mye, og virket kjip.

Er det for mye å forlange å ikke få disse irriterende invitasjoner? Er det jeg som er kjip?



Anonymous poster hash: c5104...5f6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blokker spillene, og problemet er løst.

Anonymous poster hash: 2a29a...903

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok ledd litt inni meg om noen tok spillforespørsler så seriøst. Jeg sender ikke ut noen og jeg sletter de jeg får (noen spill sender også ut spillforespørslet uten at vedkommende aktivt gjør det selv). Ingenting å lage styr over.



Anonymous poster hash: 381d4...efb
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok ledd litt inni meg om noen tok spillforespørsler så seriøst. Jeg sender ikke ut noen og jeg sletter de jeg får (noen spill sender også ut spillforespørslet uten at vedkommende aktivt gjør det selv). Ingenting å lage styr over.

Anonymous poster hash: 381d4...efb

Så det ut som jeg laget styr, når jeg spør et enkelt spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det ut som jeg laget styr, når jeg spør et enkelt spørsmål.

Fordi du ikke gir deg når det viser seg at spilleren er et 6 år gammelt barn.

Let it go, let it go.....

Anonymous poster hash: 381d4...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det for mye å forlange å ikke få disse irriterende invitasjoner? Er det jeg som er kjip?

Nei. Slettes ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du går inn på spillaplikasjonen, så finner du også en knapp for å blokkere de. Dessverre må du gjøre det en gang per spill, men heldigvis er spill mote, slik at nesten alle spiller det samme. Så det er ikke store jobben.

Anonymous poster hash: 2a29a...903

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da bare å blokkere spillene, så slipper du spillforespørslene..

Dessuten er det ikke sikkert 6-åringen sender forespørslene selv heller. Mange av spillene sender ut selv.



Anonymous poster hash: 20148...d92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du ikke gir deg når det viser seg at spilleren er et 6 år gammelt barn.

Let it go, let it go.....

Anonymous poster hash: 381d4...efb

Er da bare å blokkere spillene, så slipper du spillforespørslene..

Dessuten er det ikke sikkert 6-åringen sender forespørslene selv heller. Mange av spillene sender ut selv.

Anonymous poster hash: 20148...d92

Ser den............

Anonymous poster hash: c5104...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg pleier å blokkere spillene, jeg. Det gjør man under innstillinger.

Men jeg har også fjernet enkeltpersoner fra vennelisten pga usedvanlig mange forespørsler.

Jeg synes du lager styr når du maser mer om det etter at du får vite at det er barnet. På den annen side kan det være greit for moren å vite at barnet hennes irriterer hele vennelisten med spillforespørsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du går inn på spillaplikasjonen, så finner du også en knapp for å blokkere de. Dessverre må du gjøre det en gang per spill, men heldigvis er spill mote, slik at nesten alle spiller det samme. Så det er ikke store jobben.

Anonymous poster hash: 2a29a...903

Takk..........nå er det gjort :)

Anonymous poster hash: c5104...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å blokkere spillene, jeg. Det gjør man under innstillinger.

Men jeg har også fjernet enkeltpersoner fra vennelisten pga usedvanlig mange forespørsler.

Jeg synes du lager styr når du maser mer om det etter at du får vite at det er barnet. På den annen side kan det være greit for moren å vite at barnet hennes irriterer hele vennelisten med spillforespørsler.

For det første så maser jeg ikke, jeg spurte et enkelt spørsmål. For det andre så snakket jeg med moren èn gang, og da mener jeg èn gang. Hun sa det sannsynligvis var hennes 6 år gamle ungen, og jeg spurte om hun da kanskje kan ta en prat med ungen sin. Jeg ble mer sjokkert over hennes svar, enn det faktum at ungen hennes sender forespørsler til hele gjengen. Jeg sa til henne at hun kanskje skulle ta en prat, for det er sikkert ikke bare meg som får meldingene, sa jeg.

Nå er det uansett blokkert.........èn irritasjon mindre.

Anonymous poster hash: c5104...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første så maser jeg ikke, jeg spurte et enkelt spørsmål. For det andre så snakket jeg med moren èn gang, og da mener jeg èn gang. Hun sa det sannsynligvis var hennes 6 år gamle ungen, og jeg spurte om hun da kanskje kan ta en prat med ungen sin. Jeg ble mer sjokkert over hennes svar, enn det faktum at ungen hennes sender forespørsler til hele gjengen. Jeg sa til henne at hun kanskje skulle ta en prat, for det er sikkert ikke bare meg som får meldingene, sa jeg.

Nå er det uansett blokkert.........èn irritasjon mindre.

Anonymous poster hash: c5104...5f6

6-åringen er nok ikke klar over at hun sender ut invitasjonene en gang, dramaqueen!

Anonymous poster hash: c9fba...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

For det første så maser jeg ikke, jeg spurte et enkelt spørsmål. For det andre så snakket jeg med moren èn gang, og da mener jeg èn gang. Hun sa det sannsynligvis var hennes 6 år gamle ungen, og jeg spurte om hun da kanskje kan ta en prat med ungen sin. Jeg ble mer sjokkert over hennes svar, enn det faktum at ungen hennes sender forespørsler til hele gjengen. Jeg sa til henne at hun kanskje skulle ta en prat, for det er sikkert ikke bare meg som får meldingene, sa jeg. Nå er det uansett blokkert.........èn irritasjon mindre. Anonymous poster hash: c5104...5f6

Du har laget tråd om det på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke blokkere hvert spill hvis det er snakk om å blokke invitasjoner til å installere appene. Da kan du bare blokkere apps-invites fra en bestemt bruker:

https://www.facebook.com/settings?tab=blocking

Gå ned til "Block app invites" (eller lignende på norsk) og skriv inn navnet på vennen din (ikke helt øverst på siden, for der blokkerer du brukeren helt og fjerner henne som venn).

Jeg har flere venner som sender spill-invitasjoner non-stop!! Og det er snakk om 10-15 stk, så etter at jeg blokkerte de for app-invitasjoner, så mottar jeg nesten aldri slikt mer.

Skjønner godt at du irriterer deg over dette. Det er nesten like irriterende som alle påskeegg-postene som flyter over på Facebook om dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...