Gå til innhold

Hvor mye tjener en Assistent på SFO?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen her som vet hvor mye en Assistent på SFO tjener?

En venn av meg har flere års utdanning og skal jobbe som Assistent til han får seg en annen jobb...

Hva vil han tjene da? Jeg spurte ham, men han har ikke spurt ennå..Han skal jobbe 18 timer pr.uke i fast stilling (50%).

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil tippe litt over 100.000 i halv stilling. Søsteren min er utdannet assistent og jobber på skole i tillegg. Hun tjener ca 250.000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke forskjell på lønn for en assistent i skole og en assistent i SFO. Ofte har en assistent kombinert tjenestested både i skolen og i SFO.

Etter siste lønnsforhøyelser er "stillinger uten særskilt krav om utdanning m.fl" (dvs asssistent - dersom det i utlysningsteksten ikke står noe annet) kr 196 000 ved null ansiennitet og 240 000 ved 10 års ansiennitet (fra og med 1.1.05).

Dersom det er spurt etter fagbrev: "Fagarbeiderstillinger og tilsvarende utdanningsnivå m.fl" er lønnen kr 221 800 ved 0 års ansiennitet og 255 000 ved 10 års ansiennitet (fra og med 1.1.05).

Stillinger med krav om høgskoleutdannelse: startlønn på 257 900 og etter 10 år er den på 293 000. (her kommer typisk avdelingsledere inn)

I tillegg til dette kan det jo komme lokale forskjeller som gjør at lønnen kan bli noe høyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...