Gå til innhold

Fritt sykehusvalg


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ta innvendig bilde. Slange nedi halsen osv. Bor i Oslo, lege har sendt henvisning til Ullevål, men grunnet angst til dette sykehuset vil jeg helst et annet sted. Jeg lurer da på om jeg kan bruke A-hus. Men jeg i teorien tilhører ullevål siden jeg bor i Oslo.

Hva betyr Fritt sykehusvalg? Betyr dette lenger bak i køen og lenger ventetid hvis jeg velger A-hus?

Og når henvisning er sendt elektronisk og jeg ikke har den i hånda, hvordan kan jeg bruke den på A-hus?



Anonymous poster hash: e35c6...1a0
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1: ikke dra til Ahus, ullevål er 1000 000 ganger flinkere. Ahus lever opp til det fæle ryktet sitt og har garantert lang kø.

2: du kan f.eks velge privat, men da må du betale selv :) men private er ofte flinkere og mer ivaretagende

Anonymous poster hash: bfb54...804

AnonymBruker
Skrevet

1: ikke dra til Ahus, ullevål er 1000 000 ganger flinkere. Ahus lever opp til det fæle ryktet sitt og har garantert lang kø.

2: du kan f.eks velge privat, men da må du betale selv :) men private er ofte flinkere og mer ivaretagende

Anonymous poster hash: bfb54...804

Jeg kan ikke se det bygget. Pappa døde der inne. Og jeg klarer ikke lukta. Har ikke råd til priv

Anonymous poster hash: e35c6...1a0

AnonymBruker
Skrevet

Du kan i prinsipp velge fra hele Norge. Gå inn på frittsykehusvalg.no og sjekk ut ventetider rundt deg. Gastroskopi eller coloskopi du skal på?



Anonymous poster hash: 7d546...73b
AnonymBruker
Skrevet

Fritt sykehusvalg betyr at du kan velge fritt blant sykehus i din egen helseregion.

I ditt tilfelle helse sør-øst. Du må gjerne reise ut av egen region men du må da betale en høyere egenandel som da ikke inngår i opptjening til frikort.

Helse sør-øst er forøvrig Østfold,Oslo, Akershus, Buskerud, Telemark, Agder fylkene, Hedmark og Oppland. Burde jo kunne finne et annet sykehus da.

Anonymous poster hash: 47e02...9a4

AnonymBruker
Skrevet

Du kan i prinsipp velge fra hele Norge. Gå inn på frittsykehusvalg.no og sjekk ut ventetider rundt deg. Gastroskopi eller coloskopi du skal på?

Anonymous poster hash: 7d546...73b

Det sa ikke legen. Skal ta bilde av gallegangen ihvertfall.

Anonymous poster hash: e35c6...1a0

Skrevet

Det sa ikke legen. Skal ta bilde av gallegangen ihvertfall.

Anonymous poster hash: e35c6...1a0

Da er det noe som heter ercp, nesten det samme som gastroskopi.

Hvis du vil til A-hus (eller et annet sykehus) ber du legen sende henvisningen dit. Det kan være greit å sjekke ventetid på fritt sykeusvalg først.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke se det bygget. Pappa døde der inne. Og jeg klarer ikke lukta. Har ikke råd til priv Anonymous poster hash: e35c6...1a0

Kjære vene, da har du god grunn for å unngå Ullevål!

Prøv å forklare dette til henvisende lege, slik at han kan finne noen som kan gjøre dette, utenfor Ullevål.

I prinsippet skal du kunne ringe til et sykehus, her Ullevål og be dem overføre søknaden din til det sykehuset du ønsker.

Pasient og brukerombudet kan og hjelpe deg, ring dem.

Klem.

Anonymous poster hash: f2f51...213

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da er det noe som heter ercp, nesten det samme som gastroskopi.

Hvis du vil til A-hus (eller et annet sykehus) ber du legen sende henvisningen dit. Det kan være greit å sjekke ventetid på fritt sykeusvalg først.

Finner ikke noen av disse tingene på lista.

Anonymous poster hash: e35c6...1a0

AnonymBruker
Skrevet

Be om å få overført henvisningen til Diakonhjemmet, ser de bare har tre ukers ventetid

Anonymous poster hash: 1e32c...4a6

Skrevet

Finner ikke noen av disse tingene på lista.

Anonymous poster hash: e35c6...1a0

Her finner du fremgangsmåten for å bytte sykehus. http://www.frittsykehusvalg.no/start/hvordanvelge/

Søk på fordøyelsessystemet og så på gastroskopi, det er så og si det samme som ercp. (Forskjellen er at gastroskopi bare undersøker til og med magesekken, ercp går litt lenger nedover. http://www.frittsykehusvalg.no/start/

AnonymBruker
Skrevet

Her finner du fremgangsmåten for å bytte sykehus. http://www.frittsykehusvalg.no/start/hvordanvelge/

Søk på fordøyelsessystemet og så på gastroskopi, det er så og si det samme som ercp. (Forskjellen er at gastroskopi bare undersøker til og med magesekken, ercp går litt lenger nedover. http://www.frittsykehusvalg.no/start/

Tusen takk :)

Anonymous poster hash: e35c6...1a0

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk alle sammen :hjerte:



Anonymous poster hash: e35c6...1a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...