Gå til innhold

"Tvilling" i halebeinet


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har merket meg noe vondt nederste i halebeinet. Det er helt levelig vondt, mer et ubehag når jeg sitter. En kollega fortalte meg at hun en gang hadde en tvilling på samme sted. Litt googling hjemme gjør at jeg er ganske sikker på at jeg også har fått det. Min er på en måte ikke kommet ut, men er under huden.

Noen andre som har hatt det?

Tar man kontakt med lege med en gang eller venter man til den utvikler seg. Det er jo liksom ikke vondt eller synlig bare ubehagelig... Når jeg leser på nettet så har jo noen store utvekster.

Anonymous poster hash: b2bea...9ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er i tidlig stadium kan den forsvinne med antibiotikabehandling, er den "moden" så burde den tømmes av lege ellers så vil den til slutt (etter myyyyye smerte) sikkert sprekke av seg selv.

Lykke til :-)

Anonymous poster hash: 1ff5b...9ef

Skrevet

Ta deg en tur til legen nå som den enda kan behandles med antibiotika. Jeg gikk også til legen, trodde det var et brukket haleben. 4 dager senere sprekker jævelen, på ferie i utlandet, og 5 timers flytur. Flyr hjem, og blir hasteoperert og liggende på sykehus med blodforgiftning.

Så, kom deg til lege du.

Skrevet

Oi, det høres kjipt ut.

Det er nesten som jeg føler jeg bruker opp legens tid på å komme med noe som gjør det litt ubehagelig å sitte og som man ikke en gang kan se... Så jeg tror ikke den er moden.

Jeg ringer fastlegen på mandag og får meg en antibiotikakur, det var et veldig godt råd, visste ikke at gikk an. Den utvikler seg vel ikke så raskt at det ikke kan vente til over helgen?

AnonymBruker
Skrevet

Tvilling er det samme som sacralcyste.

En bettenelse i ett medfødt hulrom under huden. Det befinner seg omtrent midt mellom der rompesprekken begynner / ryggen slutter, og endetarmsåpningen.

Du bør gå til lege og få undersøkt om det er dette du har, og få behandling.

Anonymous poster hash: 06d0d...ec5

Skrevet

Kjennes det hardt eller mykt ut? Jeg haren liten stump "hale" nederst i korsryggen. Kjenner den hvis jeg sitter i enkelte stillinger på harde stoler. Har kjent den de siste månedene.

AnonymBruker
Skrevet

Kjennes det hardt eller mykt ut? Jeg haren liten stump "hale" nederst i korsryggen. Kjenner den hvis jeg sitter i enkelte stillinger på harde stoler. Har kjent den de siste månedene.

For at folk skal forstå dette, så er det en kjmpemessig "underjordisk "kvise"", i et hulrom vi har naturlig, like over endetarmsåpningen som beskrevet over.

Det er ingen som merker at de har noe der, med mindre det blir betent, og gjør vanvittig vondt, fordi betennelsen må tømmes ut, for å lette trykket. Der kan vokse hår, negler m.m. inne i tvillingen.

Anonymous poster hash: 06d0d...ec5

Skrevet

Godt spørsmål. Jeg har slanket meg, rundt 25 kilo. Og jeg skulle ta en øvelse på treningssenteret på torsdag, der man skal sitte med armer og bein ut og da oppdaget jeg det. Før jeg googlet det tenkte jeg på at det kunne være at jeg hadde mindre beskyttelse der enn tidligere

AnonymBruker
Skrevet

Godt spørsmål. Jeg har slanket meg, rundt 25 kilo. Og jeg skulle ta en øvelse på treningssenteret på torsdag, der man skal sitte med armer og bein ut og da oppdaget jeg det. Før jeg googlet det tenkte jeg på at det kunne være at jeg hadde mindre beskyttelse der enn tidligere

Da har du ingen tvilling.

Anonymous poster hash: 06d0d...ec5

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...