Gå til innhold

Lærer dere barna økonomi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser at det er mange unge her på KG som har veldig lite kunnskap om personlig økonomi. Da jeg vokste opp var faren min veldig flink til å lære oss barna å sjekke lønnslipper, kontoutskrifter osv og også lese nøye gjennom alt vi skrev under på av arbeidsavtaler og lignende. Alltid ta vare på kvitteringer og garantier. Gå gjennom selvangivelsen, sette opp budsjett osv. Dette har jeg tenkt å videreføre til mine barn. Gjør dere det?



Anonymous poster hash: 96c02...cb6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tenkt å lære ungene om økonomi når de blir store nok til det, ja. Eldste er 2, så de blir nok en stund til.



Anonymous poster hash: 0fb1c...dc1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja... ikke bevisst kanskje, men sønnen min rettet akkurat på kameraten sin i butikken, når han så på den store prisen og ikke på kiloprisen når vi skulle kjøpe kjøttdeig... Ble litt stolt og litt flau da :P



Anonymous poster hash: 73c44...653
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja... ikke bevisst kanskje, men sønnen min rettet akkurat på kameraten sin i butikken, når han så på den store prisen og ikke på kiloprisen når vi skulle kjøpe kjøttdeig... Ble litt stolt og litt flau da :P

Anonymous poster hash: 73c44...653

Det heter "da vi skulle kjøpe kjøttdeig".

Den gang da, ja.

Anonymous poster hash: 28396...19a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter "da vi skulle kjøpe kjøttdeig".

Den gang da, ja.

Anonymous poster hash: 28396...19a

For et fantastisk bidrag til denne diskusjonen!

Dust!

Anonymous poster hash: 73c44...653

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ikke akkurat hovedfokus i oppdragelsen, men prøver jo så godt vi kan hehe..

Feks. Får barna ukepenger hver lørdag dersom de har gjort det som blir krevd (rydde/vaske rommene sine, loftstue, bad oppe osv) og da kan de disponere pengene fritt. Om de går tom så må de vente til neste lørdag. Altså må de planlegge i forkant dersom de skal på kino el.

Jeg har vist de hvordan de lager et greit budskjett og hvor mye det er lurt å spare og slikt, men de velger selv om de vil gjøre det eller ikke.

Anonymous poster hash: f6511...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...