AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #1 Skrevet 27. mars 2015 Noen som måte redusere mengden blodtrykksmedisin fordi du fikk lavt blodtrykk? Ei venninne sa at neida kroppen regulerer seg selv så blodtrykket blir ikke lavt av sånn medisin så lett, men jeg syns at det høres lite sannsynlig ut, er vel mer sannsynlig at man kan få for lavt blodtrykk av for mye blodtrykksmedisin? Jeg har ikke begynt med medisinen ennå men skal selvfølgelig spørre legen dette.Anonymous poster hash: 91232...9fa
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #2 Skrevet 27. mars 2015 Ja, man kan måtte regulere dose for å få et blodtrykk som er passelig.Anonymous poster hash: 264b4...17f
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #3 Skrevet 27. mars 2015 Det er normalt å bruke noen måneder på å finne riktig dosering. Kroppen kan justere seg til et visst nivå, men når en medisinerer seg så "ødelegger" du denne mekanismen og du må følges tett opp av legen til doseringen blir riktig for DEG Anonymous poster hash: ef866...701
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #4 Skrevet 27. mars 2015 Å finne riktig dose og riktig blodtrykksmedisin er prøving og feiling. Noen ganger treffer det på første forsøk andre ganger er det å prøve ut mer/mindre/annen medisin til det kjedsommelige. Har ikke tall på alt jeg har prøvd ut. Er du usikker, kjøp et blodtrykksapparat på apoteket som er kalibrert, og få legen din til å lære deg hvordan det skal brukes. Du måler til samme tid, og måler tre ganger etter hverandre og noterer ned qlle målingene. Legen ser på notatene dine og vurderer målingene. Anonymous poster hash: 47a07...1e1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #5 Skrevet 27. mars 2015 Takk for alle svar. Blodtrykksmedisin brukes ikke bare mot høyt blodtrykk, er en annen grunn til at jeg kanskje skal få det. Er ikke ferdig utredet, vil ikke diskutere diagnose her Jeg har et blodtrykksapparat og har normalt blodtrykk men får lett lavt blodtrykk og blodtrykksfall. Men disse tingene skal jeg snakke med legen om så klart. Anonymous poster hash: 91232...9fa
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2015 #6 Skrevet 28. mars 2015 Jeg besvimte pga for høy dose og ble sendt på sykehus med et farlig lavt blodtrykk. Anonymous poster hash: ddad8...b4e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå