AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #1 Skrevet 27. mars 2015 Er det noen som har sett denne serien? Tror du dette kunne ha skjedd/er det mulig at det blir sånn noen gang?Anonymous poster hash: d2df3...d3d
Mann 42 Skrevet 27. mars 2015 #2 Skrevet 27. mars 2015 (endret) Klart mye av det kunne skje. Bortsett fra det med romsstasjonene som overlevde i 100 år gjennom å klynge seg sammen til en "ark". Og landingsmodulene med plass til 100 personer ombord. Og den idiotiske tradisjonen med å dømme folk til døden for småplukk og blåse dem ut i rommet gjennom luftslusen. Det sørger for at man kvitter seg med to av sine viktigste ressurser på samme tid: Folk og luft. Det er sikkert fint TV-drama, men det er så latterlig dumt at jeg fikk vondt i mitt blødende science fiction-hjerte av å se det. Hvis jeg skulle henrettet en person på en romstasjon, så ville jeg sultet ham ihjel, slik at han kunne returnere det meste av kroppen sin til stasjonen gjennom utåndingsluft og urin. Det som ble igjen, for det meste skinn og bein, ville jeg partert og behandlet separat. Mykt vev til kompostering og knokler ville jeg frysetørket, malt opp og brukt som jordforbedring. Disse romstasjonene hadde så vidt jeg forstod drivhus. Og jeg forutsetter selvsagt at man ikke har forfalt til mer tvilsomme praksiser som kannibalisme og å lage ting av huden til folk. For det ville også ha fungert. Blåse dem ut av luftslusen? Ingen med en fungerende hjerne og et ønske om å overleve, ville gjort noe så dumt. Men en atomkrig med overlevende på planetens overflate og spennende nye skapninger som de gigantiske iglene eller hjortene med to hoder? Sure thing. Menneskehetens tilbakefall til stammekultur og kannibalisme? Det er tross alt bare en funksjon av antall og knappe ressurser. Kannibalisme har vært fullstendig normalt og en dyd av nødvendighet mange steder i verden og ikke så ekstremt langt tilbake i tid, heller. Jeg er litt mer skeptisk til den etsende tåka. Jeg kan ikke helt se hvor den skulle komme fra, eller hvorfor det skulle gjøre noe fra eller til om man gjemmer seg i en hule. Jeg mener, gass diffunderer og det gjør tilstrekkelig små partikler av væske også. The 100 står for meg som Fluenes Herre med babes, og jeg foretrekker å lese, evt se originalen, og supplere med pinups dersom jeg føler behov for det. Endret 27. mars 2015 av Mann 42
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå