AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #1 Skrevet 27. mars 2015 Hvis noen virker innpåslitne, hvorfor blir jeg kvalm? F.eks en lege som maser om alt mulig - blir kvalm. Foreldre som bryr seg for mye - blir kvalm. Andre slektninger som inviterer - blir kvalm. Jeg vil liksom være HELT i fred, helt til jeg på eget initiativ tar kontakt. Er jeg fullstendig unormal? Føler liksom avsky mot folk (ikke alle, de jeg liker godt er unntaket) som tar kontakt eller maser...Anonymous poster hash: bb1c2...013 1
Sylvari Skrevet 27. mars 2015 #2 Skrevet 27. mars 2015 Var slik i tenårene, men det var mye pga jeg ble påtvunget å være sosial, så jeg fikk stor avsmak for mennesker generelt. Gikk heldigvis over når jeg ble eldre, men nei, jeg liker fortsatt ikke folk som maser.
sweety pie Skrevet 27. mars 2015 #3 Skrevet 27. mars 2015 Stresser du? Også blir du kvalm av stresset?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #4 Skrevet 27. mars 2015 Stresser du? Også blir du kvalm av stresset? Litt, men det er ikke der det ligger tror jeg.Anonymous poster hash: bb1c2...013
sweety pie Skrevet 27. mars 2015 #5 Skrevet 27. mars 2015 Litt, men det er ikke der det ligger tror jeg.Anonymous poster hash: bb1c2...013 Sjekk det hos legen? Kanskje du får magesyre av stress som forårsaker kvalme.
spektralkatt Skrevet 27. mars 2015 #6 Skrevet 27. mars 2015 har ikke noen skikkelig forklaring, men jeg kan i perioder oppleve lignende. eller i spesielle situasjoner, slik du beskriver. ikke direkte kvalm, men heller som en ekstrem utmattelsesfølelse, som om hele kroppen plutselig blir fylt med sand- og det forsvinner ikke med en gang heller, det kan være ganske plagsomt. som sagt, jeg har ikke peiling. men jeg tror slike fysiske reaksjoner bare er kroppen som sier fra om at "her er det en eller annen overbelastning" - det kan jo ha mange mulige årsaker. for meg så kommer det når andre mennesker ber om mer en jeg har å gi, når det gjelder følelser, tid slike ting. jeg tenker kanskje det kan være noe lignende med deg, siden du forteller at du opplever andre som veldig masete og at du vil være i fred? det er ikke unormalt, tror egentlig det er ganske normalt. tenker kanskje helst at det er noen slike årsaker, og ikke rent fysiologiske, siden du opplever det i forbindelse med "mas" om du har mulighet for å skjerme deg, og ha mer ro for deg selv, så hadde kanskje det hjulpet? si til menneskene rundt deg, at akkurat nå er du sliten og trenger hvile, eller noe slikt. eller, så kan det kanskej være lurt å gå litt dyprere i det, som f eks tilfellet med legen som "maser om alt mulig" se om du kan finne ut hvorfor spørsmålene er så plagsomme for deg, er de for direkte, er det bare tull, føler du deg misforstått, er det ting som blir for nærgående som du ikke vil snakke om? etc etc. det er godt mulig det kan hjelpe om du finner ut, og blir bevisst på, hvorfor du opplever slike ting som plagsomt. at det blir lettere å håndtere dem og at disse fysiske reaksjonene forsvinner. og det kan godt hende det er mange ulike årsaker. men det er jo ikke sikkert dette stemmer for deg, det vet du jo best selv. bare tanker jeg fikk da jeg leste innlegget ditt.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #7 Skrevet 27. mars 2015 Jeg blir også kvalm av invaderende folk og de som ikke viser meg tillit, kontrollerende folk. Anonymous poster hash: 96361...002
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #8 Skrevet 27. mars 2015 Med kvalm, mener jeg at jeg føler avsky.Anonymous poster hash: bb1c2...013
spektralkatt Skrevet 27. mars 2015 #9 Skrevet 27. mars 2015 Åja.. haha, trodde du meinte det bokstavelig. Nei... Hvorfor du avskyr folk er vel bare du selv som kan svare på. 😊
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #10 Skrevet 27. mars 2015 Åja.. haha, trodde du meinte det bokstavelig. Nei... Hvorfor du avskyr folk er vel bare du selv som kan svare på. Nei, jeg kan ikke det. Og det er stort sett invaderende folk jeg føler det mot, men har tidligere også følt avsky mot "friere", folk som har ville bli sammen med meg osvAnonymous poster hash: bb1c2...013
spektralkatt Skrevet 27. mars 2015 #11 Skrevet 27. mars 2015 Du sier det jo egentlig selv nå da. At det stort sett skjer når du føler deg "invadert"? Kanskje du kan finne ut hvordan du best kan finne beskyttelse mot folk som trår deg for nærere en du ønsker?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #12 Skrevet 27. mars 2015 Ja, jeg er avvisende, men stort sett går det mest utover meg at de trår over mine "grenser". Jeg er kanskje ikke tydelig nok. Anonymous poster hash: bb1c2...013
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #13 Skrevet 27. mars 2015 Nei, jeg kan ikke det. Og det er stort sett invaderende folk jeg føler det mot, men har tidligere også følt avsky mot "friere", folk som har ville bli sammen med meg osvAnonymous poster hash: bb1c2...013 Ja, jeg er avvisende, men stort sett går det mest utover meg at de trår over mine "grenser". Jeg er kanskje ikke tydelig nok.Anonymous poster hash: bb1c2...013 Jeg skjønte at det var avsky du mente, og har hatt det på samme måte. Invaderende folk gjør at jeg mister kontrollen. Du har også et poeng med det å ikke være tydelig nok. Det hjelper å lære seg å sette grenser, og å tørre si klart ifra. Når man føler at folk tråkker over sine grenser, ender det ofte med en overreaksjon der man trekker seg helt tilbake. Anonymous poster hash: 96361...002
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå