Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Man får visst ikke kjøpt blåbærsuppet i butikken mer, og det er jo krise for det er det beste som finnes til pannekaker. Kan man lage blåbærsuppe selv, og er det i såfall noen som har oppskrift?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager det etter Ingrid Espelids blårutede kokebok. Da er det 300 g blåbær, sukker etter smak, 7 dl vann og 1- 1 1/2 ts potetmel. Blande alt kaldt, og koke opp. Dette er slik det står i oppskriften, men jeg tar mindre vann: Ca 5 dl istedet for 7. Men det er jo en smakssak...

Skrevet

Burde kunne lage den av blåbærsyltetøy også da? Det er det eneste jeg har tilgang på akkurat nå.

Skrevet

Båbærsaft går kanskje også bra?

Jeg vil tro at en sunn utgave fra en helsekostbutikk smaker friskere enn vanlig blåbærsyltetøy gjør.

Ellers kan man jo kjøpe frosne blåbær i pose.

Skrevet
Båbærsaft går kanskje også bra?  

Jeg vil tro at en sunn utgave fra en helsekostbutikk smaker friskere enn vanlig blåbærsyltetøy gjør.

Ellers kan man jo kjøpe frosne blåbær i pose.

Har hjemmelaget blåbærsyltetøy da :)

Skrevet

Da er du jo nestten ferdig med suppen da. :-) Bare litt vann, sukker og jevning som gjenstår.

Skrevet

Suppa ble nydelig :) Lagde den på en blanding av blåbærsyltetøy og blåbærsaft, og det beste var at vi fikk akkurat passelig mye, i stede for litt for mye som vi alltid fikk når vi lagde fra pose. Også var det jo kjempeenkelt, har bare aldri tenkt på å prøve før. Tusen takk for hjelpa! :)

• 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...