AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #1 Skrevet 26. mars 2015 Er dette rommet representativt for de rommene som brukes når pasienter tvangsinnlegges? Jeg forstår at det ikke kan være bilder på veggene av frykt for at pasienten kan skade seg selv med rammen/glasset, men det rommet der ser jo direkte deprimerende ut. Man blir da ikke frisk av å bli sperret inne på en slik plass? https://www.flickr.com/photos/37919387@N04/16719185017 Anonymous poster hash: f9cf1...0a6
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #2 Skrevet 26. mars 2015 Får ikke sett noe bilde, men de bruker jo vanlige rom. Noen ganger er det til personen beste å være innlagt på tvang eller ei, uansett hvor deprimerende rommet er. Om man er langtidsinnlagt kan man ta sine egne ting, det gjorde jeg. Anonymous poster hash: 751f1...775
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #3 Skrevet 26. mars 2015 Får ikke sett noe bilde, men de bruker jo vanlige rom. Noen ganger er det til personen beste å være innlagt på tvang eller ei, uansett hvor deprimerende rommet er. Om man er langtidsinnlagt kan man ta sine egne ting, det gjorde jeg. Anonymous poster hash: 751f1...775 Jeg kan beskrive det. På bildet ser det ut som utsikten er rett inn i en pestgul vegg. Typisk sykehusseng med hjul. Rommet er lite, og veggene er hvite. Det eneste som er i rommet bortsett fra senga er et skap, og ei svart kasse meg hjul, aner ikke hva det er men kanskje noe besøkende kan sitte på og som pasienten kan oppbevare ting i? Det er i hvert fall ikke pute på den, så å sitte på den er sikkert ikke særlig behagelig. Gulvet er bæsjebrunt, ser ut som gulvbelegg. Bilder kan kanskje forverre psykoser, så det er vel enda en grunn til at det ikke er bilder der? Men de kunne ha spandert litt farger på veggene i hvert fall? Anonymous poster hash: f9cf1...0a6
*Mocca* Skrevet 26. mars 2015 #4 Skrevet 26. mars 2015 (endret) Ja, men ofte uten skap og slikt du ser på dette bildet. Ofte er det bare sengen, fordi pasienten har de fleste av sakene sine på det rommet de har til vanlig. Og belteseng skal kun brukes når det ikke er andre alternativer, målet er å bruke det så lite som mulig. Edit: leste feil, så rommet på bildet ligner mer på rommene som brukes til f.eks beltelegging Endret 27. mars 2015 av *Mocca*
Gjest Vevila Skrevet 26. mars 2015 #5 Skrevet 26. mars 2015 Tvangsinnleggelse vil jo bare være som en innleggelse på lukket avdeling som ikke er frivillig. På mitt rom var det både stol og pult, og eget bad. Det varierer nok fra sted til sted, men syntes det rommet så litt stusselig ut. Allikevel er det bedre å ha litt lavere standard på rommene og faktisk ha plass til alle som trenger en innleggelse.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #6 Skrevet 26. mars 2015 Bildet er fra Blakstad og er hentet fra en blogg. Anonymous poster hash: a80a9...427
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #7 Skrevet 26. mars 2015 Jeg er på lukket avdeling no. Her er det en vanlig seng, nattbord, stol, skrivebord og klesskap. Vegene er hvite og uten bilder, men det kunne absolutt vert verreAnonymous poster hash: da826...dce
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #8 Skrevet 26. mars 2015 Slik er det ja. Og er du lagt inn for selvmordsforsøk så får du ikke lukke døren. Da det satt en vakt utenfor hele tiden. Var d ihvertfall med meg.. Anonymous poster hash: bf1a9...c3e
hopeful Skrevet 26. mars 2015 #9 Skrevet 26. mars 2015 OK. jeg ser dette blir litt feil. Jeg har vært innlagt på akuttpsyk flere ganger, både frivillig og på tvang. Det rommet du ser der, er mest sansynlig på skjermet avsnitt. der er det også vindu i døra, som de kan se inn på. Der har jeg vært en gang, og der var det kun en seng. noen plasser har de sykehussenger, andre plasser vanlige tresenger. det kommer ann på hvor du er. jeg selv har blitt tvangsinnlagt å havnet på lukket avsnitt, altså ikke skjermet avsnitt. skjermet er der de sykeste er, de som virkelig er syke og ikke kan ta vare på seg selv. der får de ikke en gang lov til å drikke vann av glass. der er det kommer, og knapt nok lov å bruke bestikk. men på lukket. der er det vanlige rom, små eller store, en seng, klesskap, en pult, 1-2 stoler. og kanskje enda et lite bord. det varerier. noen plasser har også hvert enkelt rom eget bad med dusj, do, og en vask. og kanskje ei hylle over vasken, og uknuselige speil. ble dette litt mer klart? spør om du lurer på noe mer da
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå