AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #1 Skrevet 26. mars 2015 Hei! For to år siden merket jeg for første gang et skikkelig ubehag en ca. time etter jeg hadde spist lunsj. Jeg ble skjelven, svimmel og følte som om jeg skulle svime av. Dette holdt på hver dag en stund før jeg bestemte meg for å gå til legen. Jeg forklarte symptomene mine, det ble tatt blodprøve og blodtrykk ble målt. Sistnevnte kom ut normalt. Senere fikk jeg resultat av blodprøven, som viste unormalt på stoffskifte, men da jeg tok ny var det helt fint igjen. Legen sa derfor at ikke noe var galt, og at jeg ikke trengte å bekymre meg. Jeg har levd med plagene siden, men begynner å bli kraftig lei. De kommer gjerne en-to timer etter forrige måltid. Jeg blir skjelven, svimmel, får litt tungt for å puste, kjenner et sug i magen og det føles som om kroppen mister styrke. Når anfallene kommer, sliter jeg også litt å henge med på samtaler og på skolen, det er veldig ubehagelig. Jeg har besvimt en gang av disse plagene for ca. et år siden. Jeg er også plaget av stadige blodtrykksfall når jeg reiser meg opp. Det hjelper seg ofte når jeg får i meg mat igjen. Plagene blir ekstra ille om jeg drikke kaffe. Rett etter middag får jeg også et ekstremt søtsug. Så det er veldig tydelig at det er blodsukkeret mitt som tuller litt. Ellers spiser jeg nesten kun grove kornprodukter, spiser 4 måltider i løpet av dagen og trener tre til fem ganger i uka alt etter hva jeg føler for/har tid til. Har alltid vært tynn fra naturen sin side i tillegg. Jeg lurer på om noen vet hva dette kan være? Frister lite å gå tilbake til legen.. Anonymous poster hash: 2ba7b...732
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #2 Skrevet 26. mars 2015 http://www.lommelegen.no/legesvar/sukker-og-hjertebank-lavt-blodtrykk Anonymous poster hash: 9508a...83c
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #3 Skrevet 26. mars 2015 Du kan være allergisk mot noe du spiser. Noter ned alt, absolutt alt du putter i munnen, og se om der er noen sammenhng med mat og de gangene du får disse "anfallene".Anonymous poster hash: 89b4c...f39
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #4 Skrevet 26. mars 2015 Hadde du høyt stoffskifte? Har du sjekket dine anti stoffer ( kalles anti TPO)? Var din T4 og T3 samt TSH normal? Anonymous poster hash: 17142...0ce
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #5 Skrevet 26. mars 2015 Hadde du høyt stoffskifte? Har du sjekket dine anti stoffer ( kalles anti TPO)? Var din T4 og T3 samt TSH normal? Anonymous poster hash: 17142...0ce Fikk aldri beskjed om hvordan stoffskiftet var, bare at det var unormalt. Mener legen sjekket det meste som var å sjekke. AB#2: Har nok heller ikke noe med allergi å gjøre, da jeg opplever dette hver dag uansett hva jeg putter i meg. Anonymous poster hash: 2ba7b...732
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #6 Skrevet 26. mars 2015 Hei! For to år siden merket jeg for første gang et skikkelig ubehag en ca. time etter jeg hadde spist lunsj. Jeg ble skjelven, svimmel og følte som om jeg skulle svime av. Dette holdt på hver dag en stund før jeg bestemte meg for å gå til legen. Jeg forklarte symptomene mine, det ble tatt blodprøve og blodtrykk ble målt. Sistnevnte kom ut normalt. Senere fikk jeg resultat av blodprøven, som viste unormalt på stoffskifte, men da jeg tok ny var det helt fint igjen. Legen sa derfor at ikke noe var galt, og at jeg ikke trengte å bekymre meg. Jeg har levd med plagene siden, men begynner å bli kraftig lei. De kommer gjerne en-to timer etter forrige måltid. Jeg blir skjelven, svimmel, får litt tungt for å puste, kjenner et sug i magen og det føles som om kroppen mister styrke. Når anfallene kommer, sliter jeg også litt å henge med på samtaler og på skolen, det er veldig ubehagelig. Jeg har besvimt en gang av disse plagene for ca. et år siden. Jeg er også plaget av stadige blodtrykksfall når jeg reiser meg opp. Det hjelper seg ofte når jeg får i meg mat igjen. Plagene blir ekstra ille om jeg drikke kaffe. Rett etter middag får jeg også et ekstremt søtsug. Så det er veldig tydelig at det er blodsukkeret mitt som tuller litt. Ellers spiser jeg nesten kun grove kornprodukter, spiser 4 måltider i løpet av dagen og trener tre til fem ganger i uka alt etter hva jeg føler for/har tid til. Har alltid vært tynn fra naturen sin side i tillegg. Jeg lurer på om noen vet hva dette kan være? Frister lite å gå tilbake til legen.. Anonymous poster hash: 2ba7b...732 Reaktiv hypoglykemi! https://blodsukker.wordpress.com/about/ Anonymous poster hash: 251d6...6d6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå