AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #1 Skrevet 26. mars 2015 Jeg har Crohn's sykdom (Morbus Crohn) og lurer på om det er noen flere med denne sykdommen her inne som har prøvd analsex? Det har gått fint for min del de første gangene, bortsett fra litt flere plager etterpå med tanke på luft og smerter. Jeg er så redd for at det er farlig å ha analsex med denne sykdommen. De siste gangene har det kommet avføring også, noe som ikke er noe spesielt kult. Hvis du har crohn's og erfaring med analsex, så blir jeg veldig glad for tips/råd eller erfaringer Takk! Anonymous poster hash: 338d9...4d4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #2 Skrevet 26. mars 2015 Må du ha den I ræva da?Anonymous poster hash: 92aba...18c 5
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #3 Skrevet 26. mars 2015 Må du ha den I ræva da?Anonymous poster hash: 92aba...18c Må ingenting, nei. Men jeg ønsker det og spør derfor etter råd fra noen som sliter med samme sykdom rundt dette tema -TS Anonymous poster hash: 663b8...0df
Betasuppe Skrevet 26. mars 2015 #4 Skrevet 26. mars 2015 Må ingenting, nei. Men jeg ønsker det og spør derfor etter råd fra noen som sliter med samme sykdom rundt dette tema -TS Anonymous poster hash: 663b8...0df Spør lege om det er farlig å stikke ring oppi der. Samme om det er kuk, sild 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #5 Skrevet 26. mars 2015 Kanskje du heller burde trene opp musa di slik at den blir trang og god. Så slipper du at typen din vil ha den i analen.Anonymous poster hash: ed5de...55c 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2015 #6 Skrevet 26. mars 2015 Jeg har selv Ulcerøs Colitt (angriper kun tykktarmen, og ikke tynntarmen i tillegg, som hos Crohns-pasienter), og jeg nekter faktisk å tro at dette innlegget er seriøst. En person med en så alvorlig tarmsykdom, som gir såpass mange og smertefulle plager, og som til stadighet opplever at helsa er skjør, ville aldri så mye som vurdert å utsette tarmen sin for unødvendig risiko som dette. Jeg har hatt mye problemer og smerter med tarmen min, og jeg er overlykkelig når jeg har friske perioder, for dette påvirker virkelig tilværelsen negativt i en enorm grad. Medisinering i utbruddsperioder er ofte ledsaget av lite hyggelige bivirkninger, og er ikke noe man ønsker å utsette seg for i utide. Aldri i livet om noen skal drive og sause rundt med en penis i mitt mest sårbare sted på kroppen. Faen, det er grenser for hva man troller om. Anonymous poster hash: 38aca...e05 18
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #7 Skrevet 27. mars 2015 Jeg har selv Ulcerøs Colitt (angriper kun tykktarmen, og ikke tynntarmen i tillegg, som hos Crohns-pasienter), og jeg nekter faktisk å tro at dette innlegget er seriøst. En person med en så alvorlig tarmsykdom, som gir såpass mange og smertefulle plager, og som til stadighet opplever at helsa er skjør, ville aldri så mye som vurdert å utsette tarmen sin for unødvendig risiko som dette. Jeg har hatt mye problemer og smerter med tarmen min, og jeg er overlykkelig når jeg har friske perioder, for dette påvirker virkelig tilværelsen negativt i en enorm grad. Medisinering i utbruddsperioder er ofte ledsaget av lite hyggelige bivirkninger, og er ikke noe man ønsker å utsette seg for i utide. Aldri i livet om noen skal drive og sause rundt med en penis i mitt mest sårbare sted på kroppen. Faen, det er grenser for hva man troller om. Anonymous poster hash: 38aca...e05 For å være helt ærlig så er det litt sårende å ikke bli tatt alvorlig når man stiller et spørsmål. Jeg har ikke lyst til å ha noen begrensninger når det kommer til sykdommen. Jeg spør fordi jeg er redd for at analsex skal gjøre meg sykere, jeg fortjener faktisk ikke å bli angrepet. TS Anonymous poster hash: 663b8...0df 5
_Malene Skrevet 27. mars 2015 #8 Skrevet 27. mars 2015 For å være helt ærlig så er det litt sårende å ikke bli tatt alvorlig når man stiller et spørsmål. Jeg har ikke lyst til å ha noen begrensninger når det kommer til sykdommen. Jeg spør fordi jeg er redd for at analsex skal gjøre meg sykere, jeg fortjener faktisk ikke å bli angrepet. TSAnonymous poster hash: 663b8...0df Du spør etter erfaringer fra mennesker med Crohns. De fleste med en tarmsykdom vil antagelig la være å ha analsex pga av fare for ytterligere smerter og problemer i endetarmen. Hvis du er redd for at det skal være farlig, så lar du være. Eventuelt kan du jo snakke med en lege om problemstillingen din? 5
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #9 Skrevet 27. mars 2015 Uten å ha noen medisinsk bakgrunn så vil jeg allikevel tro at dette kan gi ytterligere irritasjon og problemer i et allerede utsatt og betent område på kroppen. Du kan få små rifter i endetarmen med påfølgende infeksjoner, hemoroider, problemer med lukkemuskelen m.m. Styr unna!Anonymous poster hash: 150d8...b51 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #10 Skrevet 27. mars 2015 For å være helt ærlig så er det litt sårende å ikke bli tatt alvorlig når man stiller et spørsmål. Jeg har ikke lyst til å ha noen begrensninger når det kommer til sykdommen. Jeg spør fordi jeg er redd for at analsex skal gjøre meg sykere, jeg fortjener faktisk ikke å bli angrepet. TS Anonymous poster hash: 663b8...0df Hvis du virkelig har Crohns, så ville neppe denne tråden ha eksistert. En person med en såpass alvorlig og plagsom tarmsykdom trenger ikke lure på noe sånt. Det sier seg selv, både på grunnlag av den informasjonen man får hos lege/på sykehus når man får diagnosen, og på grunnlag av de fysiske plagene man opplever. Ingen med Crohns eller UC drømmer om å få en penis presset inn i tarmen, for så å beveges ut og inn gang på gang. Kanskje man kan drømme om å ha en frisk tarm, slik at noe sånt hadde vært mulig, men man drømmer faen ikke om noe sånt når man har og har vært igjennom så mye plager som det man nødvendigvis må for å sitten med denne diagnosen. Så, svaret er altså: ja, du risikerer å bli sykere om du irriterer tarmen din på en slik måte. Dette blir litt som å spørre om et brukket ben ville blitt verre av en løpetur. Anonymous poster hash: 38aca...e05 6
Eriks Skrevet 27. mars 2015 #11 Skrevet 27. mars 2015 (endret) Litt lite informasjon her. Hvor er det du har fått påvist Crohns? Hvor hardt er du rammet? Tror det går fint om du ikke har noen affeksjoner ved anus, rektum eller sigmoideum. Lytt til din egen kropp, og ikke gjør det om det er for ubehagelig. Endret 27. mars 2015 av Eriks 1
Gjest anonym2233 Skrevet 27. mars 2015 #12 Skrevet 27. mars 2015 (endret) . Endret 27. mars 2015 av anonym2233
MinnisMus Skrevet 27. mars 2015 #13 Skrevet 27. mars 2015 Norges desidert mest forskrudde forum slår til igjen. Hva blir det neste, penetrering av utlagt tarm? 7
Kontormus Skrevet 27. mars 2015 #14 Skrevet 27. mars 2015 For å være helt ærlig så er det litt sårende å ikke bli tatt alvorlig når man stiller et spørsmål. Jeg har ikke lyst til å ha noen begrensninger når det kommer til sykdommen. Jeg spør fordi jeg er redd for at analsex skal gjøre meg sykere, jeg fortjener faktisk ikke å bli angrepet. TS Anonymous poster hash: 663b8...0df Tror du noen har lyst til å ha begrensninger pga sykdom? Og hva når du har fått stomi, skal du bli knulla der også? Ingen ting av det du skriver henger på greip, hvis du er redd for å bli sykere, så lar du det vær. Med mindre legen gir deg grønt lys, noe jeg tviler sterkt på. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2015 #15 Skrevet 27. mars 2015 Har du truffet en bad-boy som vil ta deg i rumpa? Jaja, best du lar ham få gjøre det, så går det kanskje et par uker til før han dumper deg. Anonymous poster hash: 993dd...a17
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2015 #16 Skrevet 28. mars 2015 Herregud så slemme dere er...Anonymous poster hash: a896c...7e7 4
tøydokka Skrevet 28. mars 2015 #17 Skrevet 28. mars 2015 Nå vet jeg ikke hvor krafig tarmen din er angrepet av sykdommen, men på generell basis, så kan crohns syndrom affisere hele tarmsystemet. Det vanlige er at noen deler blir angrepet, mens andre deler er friske. Jeg vet lite om sykdommen sykdommen påvirkes av mekanisk belastning på tarmen (les kuk i bevegelse).. Spør gastrolegen om dette!! Det er et spørsmål de bør forvente, og som hun/han bør gi deg et svar på!!
tøydokka Skrevet 28. mars 2015 #18 Skrevet 28. mars 2015 Herregud så slemme dere er...Anonymous poster hash: a896c...7e7 Ja!! Enig!!
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2015 #19 Skrevet 28. mars 2015 Litt lite informasjon her. Hvor er det du har fått påvist Crohns? Hvor hardt er du rammet? Tror det går fint om du ikke har noen affeksjoner ved anus, rektum eller sigmoideum. Lytt til din egen kropp, og ikke gjør det om det er for ubehagelig. Så sant man ikke nylig har vært til koloskopi er ikke godt å vite hvor i tarmen man er betent. Irritasjon av tarmen generelt skal man for enhver pris unngå. Anonymous poster hash: 38aca...e05
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2015 #20 Skrevet 28. mars 2015 fader for noen usmakelige kommentarer du får. Ta og hør med fagpersonell om denne problemstillingen, og i mellomtiden holder du deg unna analsex. Anonymous poster hash: 8abf5...146
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå